Gå til innhold

Hvilke felles aktiviteter har dere med tenåringssønnene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ser en del film, men ellers er det så mye han ikke vil være med på, og jeg skulle ønske vi hadde mer kvalitetstid. Spør jeg ham sier han «vet ikke».

Forslag?

Anonymkode: 923a4...976

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiller poker, det syns han er gøy han liker også å vise meg ting på YouTube. Ellers gjør vi ikke så mye sammen.

Anonymkode: e5230...bc9

Skrevet

Jeg har samme utfordring. Vi har laget et lite basketområde bak huset, så nå spiller vi basket når vi skal finne på noe sammen. Bare et område med fliser på bakken og en kurv på veggen. 

Anonymkode: 8b712...663

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har samme utfordring. Vi har laget et lite basketområde bak huset, så nå spiller vi basket når vi skal finne på noe sammen. Bare et område med fliser på bakken og en kurv på veggen. 

Anonymkode: 8b712...663

Gøy! Har ikke muligheten til det, dessverre, og han vil ikke bli sett utendørs med meg 😢

• Hjerte 2
Skrevet

Da jeg var tenåring, spilte pappa dataspill med meg. Det var kjempegøy, og vi har god kontakt nå som jeg er voksen.

Anonymkode: b677f...438

Skrevet

Spiller kortspill sammen, han er mer av den nerdete typen men han ble veldig glad da jeg også startet 

Anonymkode: 76774...02b

Skrevet

Nå har min sønn flyttet, men vi

• Trente
  • Kjørte motorsykkel
  • Fisket
  • trente hund
  • Mekket og vasket motorsykkel og entusiastbil

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

TS igjen her.

Bakgrunnen for dette spørsmålet er altså at jeg savner sønnen min skikkelig. Jeg vet dette er sånn det er, men jeg synes det er så vanskelig. Vi har hatt et så nært forhold, han er en helt vidunderlig gutt som jeg har nytt å være moren til. Så mange morsomme påfunn, spørsmål, samtaler, kos og rampestreker. Og så kommer denne fasen her, hvor han er så mye stillere, hvor han må lirkes og lokkes, og entusiasmen han hadde før virker helt bortgjemt. Han utvikler seg helt normalt, så det er jo sånn det er for noen; men for meg er det en sorg, om det er lov å si.

Jeg er villig til å være med på ting jeg egentlig synes er dødskjedelig bare for å være mer sammen med ham….

• Hjerte 17
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS igjen her.

Bakgrunnen for dette spørsmålet er altså at jeg savner sønnen min skikkelig. Jeg vet dette er sånn det er, men jeg synes det er så vanskelig. Vi har hatt et så nært forhold, han er en helt vidunderlig gutt som jeg har nytt å være moren til. Så mange morsomme påfunn, spørsmål, samtaler, kos og rampestreker. Og så kommer denne fasen her, hvor han er så mye stillere, hvor han må lirkes og lokkes, og entusiasmen han hadde før virker helt bortgjemt. Han utvikler seg helt normalt, så det er jo sånn det er for noen; men for meg er det en sorg, om det er lov å si.

Jeg er villig til å være med på ting jeg egentlig synes er dødskjedelig bare for å være mer sammen med ham….

Du høres ut som en innmarrri god foreldrer! Hvor gammel er sønnen din? Det går jo veldig opp og ned i tenårene og pubertet. 

Jeg kan slenge inn noen flere forslag:

- Mario Kart
- Brettspill 
- Lage middag sammen som han får bestemme

Anonymkode: 8f027...824

• Hjerte 2
Skrevet

-sjekker damer

Anonymkode: c16bd...297

Skrevet

Vi lager middag sammen et par dager i uken da han er interessert i kosthold. Vi pleier også å trene sammen. Jeg er ingen treningsfanatiker, men han er veldig dyktig. Har faktisk gått ned 15 kg etter vi tok opp disse hobbyene sammen, så det er jo gøy! Han forsøker derimot å legge på seg :) 

En gang i måneden pleier vi også å gå ut å spise og handle, og det er veldig hyggelig. Sørger også for å være mest mulig sjåfør for han og kompisene, det er utrolig hvor raskt de glemmer at det er en forelder i bilen😅

Anonymkode: c7a81...08d

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er vel en periode, spesielt gutter trekker seg mer unna familien. Sørg for å ha familiemiddager i hverdagen. Mer enn det er det ikke sikkert han vil nå. 

Men kanskje noen aktiviteter frister innimellom. Spør han likevel jevnlig, men godta et nei. Klatrepark, kurs i klatring eller dykking hvis det er av interesse, turer, kjøreturer, hyttetur (bading og andre sommeraktiviteter / ski/slalom på vinterstid), besøk familie/venner med tenåringer (så lenge de går overens), fisketur, telttur. 

Anonymkode: 569c2...453

• Nyttig 2
Skrevet

Kinoturer, felles serier vi har maraton med, skogsturer med matpakke og termos, litt matlaging i fellesskap og så lærer jeg ham noen handytriks ved å tvinge ham til å hjelpe meg med ting i huset. Sier tvinge, for han vil jo ikke, men han er veldig fornøyd og stolt etterpå. Noen ganger må man bare dra dem med, og så blir det bra etter hvert 😊

Anonymkode: 69d85...cd1

• Nyttig 2
Skrevet

Gamer, både på konsoll og brett 

Cosplay 

Anonymkode: 6fee2...44e

• Liker 2
Skrevet

Jeg er litt i samme båt som deg. Den eneste tiden jeg får med min ungdom er måltider, biltur (kjøre han steder), ut og spise og serietid på kvelden før leggetid. Den siste er den beste tiden på døgnet for meg. Sitte sammen og prate litt og se serie. Da vil han gjerne ha litt stryking på en arm eller massasje. Noe som er veldig koselig.

Men jeg har hørt fra andre som har vært gjennom det at de følte de «mistet» barnet sitt i denne perioden og følte på sorg over det. Men så vips så blir de eldre og over den flaue fasen der de ikke vil vises med foreldre og så har man de plutselig tilbake igjen. I en mer voksen utgave, mer reflekterte der man plutselig kan ha samtaler om viktige tema. Så det er nok bare å akseptere at denne fasen er litt tøff. Ikke minst for ungdommen som skal gjennom en enorm utvikling og ombygging. Så kommer de sterkere tilbake😊

Anonymkode: 2ed56...46e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Interesserte meg for tv-spill. Musikk. Matlaging. Klatring. Var diskret, men hyggelig tilstede med god mat når de hang med venner hjemme hos oss. 

Anonymkode: ca9bc...504

Skrevet

Jeg spiller tennis med ene tenåringen. Ingen av oss kunne det før vi begynte å spille sammen. Veldig moro. 

Med den andre ser jeg en serie sammen med.. 

Anonymkode: e6078...6dc

• Liker 2
Skrevet

Prøver å få han til å se på Love Island med meg nå. Det funker ikke supert.

Vurderer å kjøpe en Nintendo Switch så vi kan spille sammen.

Ellers så pleier vi å spise lunsj eller middag sammen. Typ "kom da, så lar vi lillesøster være med pappa også stikker jeg og du på burger king i skjul". Når han skal til frisøren så lager vi en liten greie utav det, kjøper en is sammen. Av og til kan jeg også ta han med meg alene for å kjøpe snop eller is. Han synes slike ting er koselig, å bli overrasket med noe bare jeg og han skal gjøre. Spontane, korte greier. Trenger ikke være så omfattende eller tidkrevende, men en liten check in 😊

Anonymkode: 6e3e9...ea4

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vi ser en del film, men ellers er det så mye han ikke vil være med på, og jeg skulle ønske vi hadde mer kvalitetstid. Spør jeg ham sier han «vet ikke».

Forslag?

Går tur, spiller fotball, gamer sammen, bader, fisker, trener, baker osv.

Anonymkode: e0c46...ee1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går tur, spiller fotball, gamer sammen, bader, fisker, trener, baker osv.

Og han viser meg youtube, ser filmer sammen. Sett Modern family osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...