Gå til innhold

Observasjon fra garderober rundt om kring i det ganske land

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt norgesferie og vert på badeland både her og der. Bet meg merke i noe jeg observerte til stadighet i garderobene. En del mennesker dusjer ikke før de går ut i bassenget, og dette gjalt bare folk som opprinnelig kommer fra et annet land/kultur. Er helt sikkert hvite nordmenn som ikke dusjer også, men det skjedde ikke der jeg var. Noen hvite dusjer uten å ta av seg badeklær, som også absolutt er ganske nasty, men de vasker seg i det minste og håret blir skylt osv. Jeg syns det er ekstremt uhygienisk og gå rett i bassenget, og i tillegg er det brudd på alle badelandene sine regler. Det står veldig tydelig forklart på flere språk. Så hva er greia? Noen av disse bader jo også omtrent fullt påkledd og går tørrskodd fra garderoben og rett ut i felles basseng. Med tørt hår som først vetes når de kommer uti vannet. Har også observert dette utallige ganger på de to badelandene i Bergen her jeg bor. Er det Haram å dusje liksom? Er jo kun damer i garderoben. Jeg skjønner ikke. Noen som kan forklare? Syns det er litt provoserende. Blir sikkert halshugget nå, men jeg er lytter øre og vil gjerne prøve å forstå. 

Anonymkode: de0ac...16f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje folk bare ikke liker å dusje i all offentlighet, selv med bare damer. Det finnes sjenerte mennesker. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (3 minutter siden):

Kanskje folk bare ikke liker å dusje i all offentlighet, selv med bare damer. Det finnes sjenerte mennesker. 

Nei, det er nå så, men regler er regler. Man dusjer selvfølgelig før man går i vannet.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer fra land til land og dubskal ikke så langt. Var i badeland i UK der det kun var en unisex dusj, noe som overrasket meg da briter er en god del mer pripne på nakenhet enn nordmenn. Så gikk det opp for meg at det var overhode ikke meningen at noen skulle dusje uten badetøy, det hadde ikke falt badelandet inn at noen kunne finne på en gang. 

Anonymkode: b2e78...ac2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hatt norgesferie og vert på badeland både her og der. Bet meg merke i noe jeg observerte til stadighet i garderobene. En del mennesker dusjer ikke før de går ut i bassenget, og dette gjalt bare folk som opprinnelig kommer fra et annet land/kultur. Er helt sikkert hvite nordmenn som ikke dusjer også, men det skjedde ikke der jeg var. Noen hvite dusjer uten å ta av seg badeklær, som også absolutt er ganske nasty, men de vasker seg i det minste og håret blir skylt osv. Jeg syns det er ekstremt uhygienisk og gå rett i bassenget, og i tillegg er det brudd på alle badelandene sine regler. Det står veldig tydelig forklart på flere språk. Så hva er greia? Noen av disse bader jo også omtrent fullt påkledd og går tørrskodd fra garderoben og rett ut i felles basseng. Med tørt hår som først vetes når de kommer uti vannet. Har også observert dette utallige ganger på de to badelandene i Bergen her jeg bor. Er det Haram å dusje liksom? Er jo kun damer i garderoben. Jeg skjønner ikke. Noen som kan forklare? Syns det er litt provoserende. Blir sikkert halshugget nå, men jeg er lytter øre og vil gjerne prøve å forstå. 

Anonymkode: de0ac...16f

Om du har sett meg (hvit, norsk) så har du nok kanskje sett at jeg bare dusjer med badetøy. Dette gjør jeg kun for skams skyld så jeg ikke skal være tørr når jeg kommer ut av garderoben. Det du ikke ser er at jeg dusjet rett før jeg ankom badelandet. For jeg er faktisk veldig hygienisk av meg. Jeg bare hater offentlige dusjer. Og jeg vet med meg selv at det er mer hygienisk å dusje hjemme der jeg faktisk vasker ordentlig i underliv/rompe. Det har jeg ALDRI sett noen gjør i en offentlig dusj.  Så jeg kommer til å fortsette med å dusje skikkelig hjemme før og etter badeland. Og så håper jeg alle andre også gjør det, så slipper jeg å svømme rundt i unødvendig mye tarmbakterier. 

Anonymkode: a62ce...915

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vårt badeland finnes det private dusjer i avlukke med dør i damegarderobe. Det står skilt overalt at man skal dusje. Likevel er det mange som ikke dusjer. Dessverre ser det ut til å stort sett være folk med utenlandsk opprinnelse. Men ikke bare fra muslimske land. Sist jeg var der, var det en øst-europeisk dame og hennes to døtre. Pekte faktisk på skiltet for dem, men de tok ikke hintet.

Anonymkode: af100...476

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Island fikk jeg tilsnakk i dusjen, da en dame trodde at jeg ikke hadde dusjet uten badetøy. Hadde vasket meg uten badetøy, kropp og hår, tok på meg badetøyet og stod litt ekstra i dusjen. Damen kom inn når jeg stod med badetøyet på, og trodde at jeg bare hadde skylt meg. Så der ga de beskjed hvis de trodde du ikke dusjet skikkelig. 

I Danmark på Lalandia stod badevaktene utenfor garderoben og sendte folk inn igjen hvis de kom ut tørr i badetøy. Var bare når badelandet åpnet at de gjorde det, men var nok for å gjøre folk oppmerksomme på det.

Anonymkode: 19294...182

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

der jeg faktisk vasker ordentlig i underliv/rompe. Det har jeg ALDRI sett noen gjør i en offentlig dusj.  

Det har dessverre jeg. 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomas77 skrev (1 minutt siden):

Det har dessverre jeg. 🤣

Hahaha, det må ha vært litt av ett skue. Hadde de med rompeklut? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ansettes garderobevakter som forklarer disse skittgrisene et og annet om personlig hygiene. 

Anonymkode: 803d2...5b3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg sett mange ganger. Jeg mister faktisk lysten til å gå i badeland, når jeg vet hvor mange som ikke dusjer først. Eww.

Men det gjelder slett ikke bare fremmedkulturelle, altså. Absolutt ikke.

Anonymkode: b63c2...31c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å dusje før jeg bader i badeland, jeg tisser også i vannet fordi jeg ikke gidder å gå på do først. 😉 

Anonymkode: 4474d...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kommer aldri til å dusje før jeg bader i badeland, jeg tisser også i vannet fordi jeg ikke gidder å gå på do først. 😉 

😳

Anonymkode: ed713...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er norsk og skyller meg kun raskt med badetøy på før jeg går ut i bassenget. Fordi jeg er nydusjet før jeg drar i svømmehallen (dusjer alltid om morgenen og drar rett i svømmehallen de dagene vi drar dit)

Anonymkode: d5320...562

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

På Island fikk jeg tilsnakk i dusjen, da en dame trodde at jeg ikke hadde dusjet uten badetøy. Hadde vasket meg uten badetøy, kropp og hår, tok på meg badetøyet og stod litt ekstra i dusjen. Damen kom inn når jeg stod med badetøyet på, og trodde at jeg bare hadde skylt meg. Så der ga de beskjed hvis de trodde du ikke dusjet skikkelig. 

I Danmark på Lalandia stod badevaktene utenfor garderoben og sendte folk inn igjen hvis de kom ut tørr i badetøy. Var bare når badelandet åpnet at de gjorde det, men var nok for å gjøre folk oppmerksomme på det.

Anonymkode: 19294...182

Da jeg var på Island, ble ei med heldekkende badedrakt kasta ut. Tror det var en amerikaner. De sa også til oss da vi kjøpte billett at vi måtte dusje nakne. 

Anonymkode: c29a1...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om du har sett meg (hvit, norsk) så har du nok kanskje sett at jeg bare dusjer med badetøy. Dette gjør jeg kun for skams skyld så jeg ikke skal være tørr når jeg kommer ut av garderoben. Det du ikke ser er at jeg dusjet rett før jeg ankom badelandet. For jeg er faktisk veldig hygienisk av meg. Jeg bare hater offentlige dusjer. Og jeg vet med meg selv at det er mer hygienisk å dusje hjemme der jeg faktisk vasker ordentlig i underliv/rompe. Det har jeg ALDRI sett noen gjør i en offentlig dusj.  Så jeg kommer til å fortsette med å dusje skikkelig hjemme før og etter badeland. Og så håper jeg alle andre også gjør det, så slipper jeg å svømme rundt i unødvendig mye tarmbakterier. 

Du hater offentlige dusjer, men å ligge den neste timen i andres tarmbakterier ute i selve bassenget er greit? 

Anonymkode: 4eb17...639

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi var barn dusjet vi aldri skikkelig før vi gikk i bassenget, selv om lærer var med oss. Vi tok på badedraktene, lot litt vann renne over oss, og det var det. Som voksen skjønner jeg ikke at vi fikk lov til det.

Jeg liker ikke at fremmede ser meg naken, så jeg svømmer kun i sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

😂😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Drammensbadet så jeg mange utenlandske som dusjet nakne før de gikk inn i badet. Hu ene sto i dusjen ganske lenge mens køen hopet seg opp. Hu ble aldri ferdig. Dette på en regnværsdag i sommerferien med gratis inngang for barn og ledsager. Det var stappfullt. 

Anonymkode: cfd77...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egentlig så nasty å dusje med badetøyet på? De aller fleste jeg har sett dusje nakne før bassenget har også bare skylt seg, de har ikke vasket seg ordentlig i underlivet og ellers under der badetøyet ville ha dekket. Ikke bløter de håret fullstendig heller. Så tror ikke det utgjør så stor forskjell om badetøyet er på eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...