Mildys Skrevet 15. august 2023 #1 Skrevet 15. august 2023 (endret) Jeg har sosial angst og i nervøsitet tråkker jeg noen ganger feil. Jeg forklarer på en måte som jeg forventer alle skal forstå og glemmer å forklare mer. Det blir lett misforståelser (tror jeg). For to dager siden tråkket jeg feil i en gruppe med andre foreldre. Jeg sa noe som jeg tenkte like etter kunne såre og misforstås. Nervøs i sosiale sammenhenger. Jeg ville rette opp feilen der og da men ble usikker på om det ville få neg til fremstå patetisk og usikker. Hva er det rette å gjøre? Sende den det gjelder en melding å sjekke om jeg såret eller vil det gjøre meg til en person folk vil unngå? Endret 15. august 2023 av Mildys 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Skrevet 15. august 2023 Veldig mange av oss tråkker feil og jeg kan også tenke sånn som deg selv om jeg ikke har mye sosial angst. Det viktigste er at du har selvinnsikt og vet at du kanskje av og til tråkker litt feil. Tenk på alle som sier dumme, teite og sårende ting og ikke selv skjønner at de gjør det. Du kan jo sende en sms og skrive at det du sa kom litt feil ut, og håper at du velkommende ikke tok det feil opp. Anonymkode: bc081...e1a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 Samme her. Jeg har sagt Så mye som har kommet så feil ut, eller blitt tolket i verste mening, uten at det var ment sånn, av og til motsatt. Noen folk tenker også veldig svart-hvitt, så har lært at jeg helst sier ingenting i tilfelle det skal komme helt feil ut. Anonymkode: e2497...667
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 Ikke vær så streng med deg selv🥰 Er så lett å overtolke det man selv har sagt og det er så slitsomt 😩 Anonymkode: d0d2e...dfe 1
Mildys Skrevet 15. august 2023 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veldig mange av oss tråkker feil og jeg kan også tenke sånn som deg selv om jeg ikke har mye sosial angst. Det viktigste er at du har selvinnsikt og vet at du kanskje av og til tråkker litt feil. Tenk på alle som sier dumme, teite og sårende ting og ikke selv skjønner at de gjør det. Du kan jo sende en sms og skrive at det du sa kom litt feil ut, og håper at du velkommende ikke tok det feil opp. Anonymkode: bc081...e1a Dette svaret gjorde meg godt fordi jeg har ikke hatt det særlig godt med meg selv de to siste dagene. Fint å lese at dette er normalt å tråkke feil. Hjertelig takk for ditt svar og råd 😊 Sant som du skriver, det er de som ikke forstår når de har sagt noe som kom feil ut. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #6 Skrevet 15. august 2023 Gi deg selv mer slack. Ikke send sms, det blir litt overkill. Anonymkode: a7129...030 1
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 15. august 2023 #7 Skrevet 15. august 2023 Jeg sier mye dumt. Jeg lar meg fyre opp og engasjementet mitt gjør st jeg spyr ut litt for mye.. har ofte hodekjør på kvelder… jeg er nesten sikker på at dette er pga add diagnose. Men det er ikke lett å få orden på her.
Mildys Skrevet 15. august 2023 Forfatter #8 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke vær så streng med deg selv🥰 Er så lett å overtolke det man selv har sagt og det er så slitsomt 😩 Anonymkode: d0d2e...dfe Det er sant, hjertelig takk for ditt svar 😊 De ordene gjorde godt. Jeg er ofte streng mot meg selv og blir så deppa når jeg tråkker feil. Jeg har store forventninger til meg selv. Det er slitsomt. Der har jeg en del å jobbe med. 1
Mildys Skrevet 15. august 2023 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2023 Maatte_ha_konto skrev (30 minutter siden): Jeg sier mye dumt. Jeg lar meg fyre opp og engasjementet mitt gjør st jeg spyr ut litt for mye.. har ofte hodekjør på kvelder… jeg er nesten sikker på at dette er pga add diagnose. Men det er ikke lett å få orden på her. Du har selvinnsikt ❤️
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 15. august 2023 #10 Skrevet 15. august 2023 Mildys skrev (1 time siden): Du har selvinnsikt ❤️ Ja det har jeg opparbeidet meg underveis:) Men er mye å ta av enda😅
Mildys Skrevet 15. august 2023 Forfatter #11 Skrevet 15. august 2023 Maatte_ha_konto skrev (27 minutter siden): Ja det har jeg opparbeidet meg underveis:) Men er mye å ta av enda😅 Hehe det har jeg også 😅 mye jobbing igjen 😅
Gjest Middelmådig Skrevet 15. august 2023 #12 Skrevet 15. august 2023 Det gjør alle! Ikke tenk mer på det. Ikke send sms, det blir fort kleint. Bare vær hyggelig og vennlig neste gang ☺️
Mildys Skrevet 18. august 2023 Forfatter #13 Skrevet 18. august 2023 Middelmådig skrev (På 15.8.2023 den 23.29): Det gjør alle! Ikke tenk mer på det. Ikke send sms, det blir fort kleint. Bare vær hyggelig og vennlig neste gang ☺️ 😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå