Gå til innhold

Kan man vaske 30 grader på 40?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gutten min har noen bukser han bruker i barnehagen som skal egentlig vaskes på 30 grader. Men jeg slenger de sammen med klær som vaskes på 40 grader. Blir dette feil? Vil buksene bli ødelagt? Det er klær som skal arves videre

Anonymkode: 52af7...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å vite fasit før du har prøvd. Jeg har en del kjoler og bluser som skal vaskes på 30, men jeg opplever at de fortsatt lukter svette etter vask. Nå hiver jeg alt på 40, og det blir reint. Mulig de blir fortere slitt, men det er vanskelig å vite uten å kjøre test med to like på ulik temperatur over tid. Jeg foretrekker uansett rene klær 😊

Anonymkode: 91a1a...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vanskelig å vite fasit før du har prøvd. Jeg har en del kjoler og bluser som skal vaskes på 30, men jeg opplever at de fortsatt lukter svette etter vask. Nå hiver jeg alt på 40, og det blir reint. Mulig de blir fortere slitt, men det er vanskelig å vite uten å kjøre test med to like på ulik temperatur over tid. Jeg foretrekker uansett rene klær 😊

Anonymkode: 91a1a...b1c

Hmm ok takk for svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gutten min har noen bukser han bruker i barnehagen som skal egentlig vaskes på 30 grader. Men jeg slenger de sammen med klær som vaskes på 40 grader. Blir dette feil? Vil buksene bli ødelagt? Det er klær som skal arves videre

Da hadde jeg faktisk heller vasket alt på 30 grader... Men som regel vel ikke de 10 gradene utgjøre noen forskjell - helt det til gjør det, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...