Gå til innhold

Nakkeplager og kvalme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godtfolk!

Jeg har fått en stiv nakke som muligens skyldes stramme nakkemuskler. Jeg er K33, og sitter på et kontor hele dagen. Jeg er i utgangspunktet god fysisk, men har så utrolig mange symptomer relatert til nakken. Kvalme, trykk i hodet, tretthet, osv. Utelukket mye annet ved å ha tatt flere blodprøver hos lege, CT av hodet, finner ingen feil der.

Det værste er denne milde kvalmen som kommer ofte. Har noen av dere hatt lignende plager, og har tips på hva som hjalp med spesielt kvalmen?

Også interessert om noen har vært borti dette og hva dere gjorde for å bli bedre, og hvor lang tid de tok? ❤️

Anonymkode: 92141...f4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært borti det, vond nakke, småkvalm, svimmel og uggen. Har ikke vært med lege, ville bare si at du ikke er alene!

Anonymkode: b54f5...453

Skrevet

Har hatt mye nakkehodepine, blir også kvalm og rett og slett skikkelig dårlig. For meg hjelper det best å trene nakke musklene jevnt. 

Anonymkode: af0ba...725

Skrevet

MR med kontrast både av nakke og hjerne. Sjekke hormoner er og lurt.

Anonymkode: f0ed5...d73

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har vært borti det, vond nakke, småkvalm, svimmel og uggen. Har ikke vært med lege, ville bare si at du ikke er alene!

Anonymkode: b54f5...453

Takk for svar! Ja det er ikke noe artig… Hvor lenge tok det før du ble bedre? Gjorde du noe spesielt for å bli bedre? Jeg sliter å holde ut 8 timer på jobb…

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har hatt mye nakkehodepine, blir også kvalm og rett og slett skikkelig dårlig. For meg hjelper det best å trene nakke musklene jevnt. 

For noe herk! Trene for å forebygge det, eller for å bli bedre? Jeg trener mye med strikk og kroppsvekt enn så lenge. Føler meg alltid bedre rett etter jeg har trent, men så kommer alle synptomer tilbake etterhvert.

Skrevet

Jeg har hatt slike plager (blant annet) i over 30 år, og jeg har rotet, kranglet og kriget lenge med helsevesenet. MR viste at jeg hadde en genetisk misdannelse som kalles Arnold Chiari, men de utelukket den, grunnet manglende kunnskap og ekspertise, og jeg måtte derfor krangle med de i et par år før jeg ble utredet for dette. Etter mye leting fant jeg en nevrokirurg som er ekspert på misdannelsen, og han var sikker i sin sak. Så nå blir det operasjon i september, så får vi se om det blir bedre, og om de endelig har funnet problemet.

Skrevet
Wally Wanderlust skrev (14 timer siden):

Jeg har hatt slike plager (blant annet) i over 30 år, og jeg har rotet, kranglet og kriget lenge med helsevesenet. MR viste at jeg hadde en genetisk misdannelse som kalles Arnold Chiari, men de utelukket den, grunnet manglende kunnskap og ekspertise, og jeg måtte derfor krangle med de i et par år før jeg ble utredet for dette. Etter mye leting fant jeg en nevrokirurg som er ekspert på misdannelsen, og han var sikker i sin sak. Så nå blir det operasjon i september, så får vi se om det blir bedre, og om de endelig har funnet problemet.

Oi huff da! Lykke til med operasjon!

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg og sliter med dette. Kan jeg spørre hvilke øvelser du bruker for å holde det i sjakk?

Anonymkode: 1c8eb...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...