AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Skrevet 15. august 2023 Eller var du borte en uke eller to? Anonymkode: 9c20c...14a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Skrevet 15. august 2023 Minnes å huske at jeg gikk rett tilbake på jobb/skole Anonymkode: 0dbc0...566
Bøtteballetten Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 Jeg gikk på jobb. Syns det var godt å ha noe "normalt" å forholde meg til når alt annet føltes vanskelig. 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 Jeg gikk på jobb etter én dag da jeg brått mistet min ene forelder. Var i sjokk og sorg, men for meg ville det ikke blitt noe bedre av å sitte hjemme i dagevis. Anonymkode: b76e1...30b 9 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #5 Skrevet 15. august 2023 Jeg gikk på jobb dagen etter jeg fikk vite at lillesøster (32) hadde dødd brått og totalt uventet. Men jeg fikk ikke med meg noe der. Jeg var i totalt sjokk. Klamret meg til jobb fordi det var noe normalt, noe jeg kunne holde på med og late som det ikke hadde skjedd. Holdt ut i nesten en uke, så måtte jeg sykmelde meg i en uke. Tror jeg. Husker ikke nøyaktig. Ikke fordi det er så lenge siden, for det er bare noen få år, men jeg husker veldig lite fra den tiden. Husker feks bruddstykker av begravelsen. Begynte å bli svimmel og kvalm og ute av stand til å konsentrere meg, da måtte jeg ha jobbpause. Men rutinen var viktig, så prøvde å oppretteholde andre rutiner og jobbe igjen så snart som mulig, selv om jeg nok ikke var like produktiv og til stede. Anonymkode: 109c1...544 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #6 Skrevet 15. august 2023 Jeg ble hjemme en uke etter mamma døde, hadde sittet på sykehus i fem dager. Og det var mye som måtte ta hensyn til med tanke på gårdsdriften. Var tilbake på jobb etter en uke Med faren min dro jeg på skolen dagen etter på i god tro om at jeg skulle klare å gjennomføre tentamen. Anonymkode: 52a8c...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #7 Skrevet 15. august 2023 Jeg jobbet dagen etter at min far døde i en ulykke på gården jeg driver. Det var høst og det var tid for å redde avlingene som jeg skulle leve av det neste året, så det var bare å gi på. Jeg fungerte nok ikke så veldig bra, men fikk heldigvis god hjelp av familie og naboer, så vi fikk alt i hus i løpet av 2-3 uker etter ulykken. Anonymkode: 1acf2...e0b 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #8 Skrevet 15. august 2023 Jeg mistet en foreldrer brått en lørdag. Dro på jobb mandagen, og akkurat den dagen var det godt å bare tenke på noe annet (sa ingenting om det på jobb). Men så ble jeg veldig sliten og måtte være hjemme resten av uka. Anonymkode: 0cbb9...ee4 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #9 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg jobbet dagen etter at min far døde i en ulykke på gården jeg driver. Det var høst og det var tid for å redde avlingene som jeg skulle leve av det neste året, så det var bare å gi på. Jeg fungerte nok ikke så veldig bra, men fikk heldigvis god hjelp av familie og naboer, så vi fikk alt i hus i løpet av 2-3 uker etter ulykken. Anonymkode: 1acf2...e0b Jeg mistet min lillebror i ulykke på gården og reiste på ferie med en venninne tre uker senere. Hadde dårlig samvittighet men det var faktisk godt for meg. Anonymkode: 350ec...61f 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #10 Skrevet 15. august 2023 Tok en dag fri også var jeg tilbake, blir ikke bedre av å sitte å dyrke sorgen. Anonymkode: d17c2...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #11 Skrevet 15. august 2023 Det beste er om man kommer seg fort på skole og jobb igjen, mener jeg. Godt å tenke på noe annet. Men det er ofte mye å gjøre, hvis det f.eks er ektefelle eller forelder som er død. Praktiske ting med begravelse, dokumenter osv. Om en forelder dør, trenger kanskje den gjenlevende praktisk hjelp og omsorg. Og i mange tilfeller har man sittet døgnet rundt noen dager ved en sykeseng på slutten, og er utslitt. De fleste arbeidsplasser gir vel velferdspermisjon i forbindelse med begravelse. Sykemelding gis vel ikke, da naturlig sorg etter dødsfall ikke er en sykdom? Anonymkode: 10720...f5e 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #12 Skrevet 15. august 2023 Barn døde etter fødsel. Var hjemme i et år Anonymkode: 60109...6d4 1 15
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #13 Skrevet 15. august 2023 Jeg var sykmeldt noen uker når broren min døde etter kort tids sykdom i vår, jeg var likevel på jobb noen timer stort sett hver dag, for å følge opp noen forpliktelser til studenter jeg veiledet, og få litt annet å tenke på. Hadde mor, søster og niese boende hos meg også den perioden, siden de bor ett godt stykke unna. Det var godt å ha muligheten til å styre litt selv når og hvor mye jeg jobbet, for hodet var over alt i en stund både før og etter dødsfallet. Anonymkode: 79df1...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #14 Skrevet 15. august 2023 Var sykmeldt 3 mnd etter at barnet mitt døde, begynte med lav prosent og jobbet meg opp. Ble bare verre av å gå hjemme, så jobben ble redningen. Anonymkode: 75cec...372 12
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #15 Skrevet 15. august 2023 Ja, jeg har gått på jobb som vanlig etter brå dødsfall. Alle skjønner at man ikke kan yte 100% rett etter et dødsfall til noen man bryr seg om. Men da jeg opplevde et dødsfall i familien hvor vi ikke visste om det var noe kriminelt som lå bak , orket jeg ikke delta på et stort arrangement hvor jeg skulle jobbe frivillig den helga. Anonymkode: a99fc...bac 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #16 Skrevet 15. august 2023 Mamma døde brått en lørdag. Mandag var jeg på jobb. Noen uker etter begravelsen kom sjokket og da ble jeg sykemeldt i 2 uker Anonymkode: 19e28...5c8 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #17 Skrevet 15. august 2023 Prøvde meg på jobb en uke men jeg var for traumatisert og nedkjørt så gikk på en smell som varte nesten ett år. Brukte året til å hente styrke og bli frisk . Jeg har aldri følt med som et svakt menneske fordi jeg ikke greide å jobbe. Anonymkode: 06e79...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #18 Skrevet 15. august 2023 Dro på jobb dagen etter jeg fant mamma død. Tror det var det beste for meg. Anonymkode: fde43...c20 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #19 Skrevet 15. august 2023 Dro på jobb dagen etter, men fortalte kolleger hva som hadde skjedd. Alle forsto at jeg ikke var 100% til stede, men likevel bra å ikke bare sitte hjemme. Anonymkode: 395b5...9bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå