AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Skrevet 15. august 2023 Har dere blitt det? Jeg og en venn jeg har hatt i fem år har begynt å utvikle følelser for hverandre. Ingen er nyforelsket og vi lever litt som om vi skulle vært sammen på femte året. Vi har alltid vært nære venner og vi er ekstremt trygg på hverandre, men vi er altså ikke stormforelsket/nyforelsket. Er det håp da? Tror alle vennene mine som har gått i et forhold ikke har kjent kjæresten i forkant, det har liksom bare klaffet og vært riktig fra start. For oss er det ikke sånn Anonymkode: 2aa77...f39 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Skrevet 15. august 2023 Kan gå kjempefint det, men er det en genuin tiltrekning /seksuell kjemi der? For det tror jeg er viktigere enn forelskelsen. Anonymkode: 37bdf...7e5 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan gå kjempefint det, men er det en genuin tiltrekning /seksuell kjemi der? For det tror jeg er viktigere enn forelskelsen. Anonymkode: 37bdf...7e5 Det er det og har alltid vært, flørtet tidligere uten at det har ført til noe mer grunnet felles venner og at vi er forskjellig. Men altså ikke stormforelskelse. Anonymkode: 2aa77...f39
Bovina sancta Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 Selvsagt! Dette er bedre enn stormforelskelse, for du faller for personen og ikke ideen om personen. En forelsket perspn er blind, og aner ikke hva hen driver med. Her går du kontrollert inn i noe du vet er sunt. Kjør på 😊 6 1 1
Gjest Mordina Skrevet 15. august 2023 #5 Skrevet 15. august 2023 Bovina sancta skrev (33 minutter siden): Selvsagt! Dette er bedre enn stormforelskelse, for du faller for personen og ikke ideen om personen. En forelsket perspn er blind, og aner ikke hva hen driver med. Her går du kontrollert inn i noe du vet er sunt. Kjør på 😊 Det du sier er så sant!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #6 Skrevet 15. august 2023 Ja selvfølgelig,men uten seksuell kjemi og fysisk tiltrekning nei. Anonymkode: b2f6c...c00 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #7 Skrevet 15. august 2023 Helt klart så lenge du tenner på han? en forelskelse er ikke noe å trakte etter, for det er ofte noe lureri uansett.. Anonymkode: 56880...892 1
Jeg-er-anonym Skrevet 15. august 2023 #8 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere blitt det? Jeg og en venn jeg har hatt i fem år har begynt å utvikle følelser for hverandre. Ingen er nyforelsket og vi lever litt som om vi skulle vært sammen på femte året. Vi har alltid vært nære venner og vi er ekstremt trygg på hverandre, men vi er altså ikke stormforelsket/nyforelsket. Er det håp da? Tror alle vennene mine som har gått i et forhold ikke har kjent kjæresten i forkant, det har liksom bare klaffet og vært riktig fra start. For oss er det ikke sånn Anonymkode: 2aa77...f39 Tenker det er bedre slik som dere har det. Slike forhold pleier å vare og er mye flottere i det lange løp. Kos dere☺️
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #9 Skrevet 15. august 2023 Jeg foretrekker det. Jeg hater virkelig å være forelsket, for det er like grusomt hver gang når de rosa brillene faller av og personen begynner å irritere meg. De beste og mest stabile forholdene jeg har vært i har vært uten forelskelse. Men den seksuelle kjemien har selvfølgelig vært der. Anonymkode: 85622...27c 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #10 Skrevet 16. august 2023 Så lenge det er tiltrekning og følelser der er det ikke noe problem. Det er ikke så lett å bli som nyforelsket i noen du har kjent lenge. Noen forhold utvikler seg sakte over tid. Tenker det er minst like bra som å treffe en fremmed og bli stormforelsket Anonymkode: 2ba22...d0b 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #11 Skrevet 16. august 2023 Alle mine samboerforhold har begynt med vennskap over tid. De har nok vært forelsket i meg, men jeg har tydeligvis trengt denne trege oppbyggingen. Plutselig en dag kicker forelskelsen inn når han lo slik, gikk slik, så på meg slik, og jeg kjenner en intens varme bre seg inni meg og jeg bare vet at denne mannen vil jeg være med. Så var jeg singel i 9 år. Møtte nåværende kjæreste gjennom felles venner. Det øyeblikket øynene våre møttes var det oss, og han har ikke viket fra min side siden den kvelden. Vi har deilig sex, samhold, nærhet, intime samtaler, humor, felles interesser, felles tanker og ønsker om fremtiden. Men for meg er dette både litt rart og bakvendt, og har aldri blitt forelsket på denne måten før. Og jeg er livredd. Det er tross alt noe jeg ikke har gjort før. Anonymkode: a9ae6...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #12 Skrevet 16. august 2023 Det kan selvsagt gå kjempefint. Jeg har aldri vært "forelsket". Men jeg føler dyp kjærlighet for mannen min. Vi tok oss god tid da vi traff hverandre, ble godt kjent, og lot følelsene bygge seg opp. Jeg har mer tro på forhold basert på dyp kjærlighet, enn på "blitt sammen i vill forelskelses-blindhet" forhold. Vi er sammen på femtende året. Anonymkode: 12334...de3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #13 Skrevet 18. august 2023 Ja klart det kan gå fint! Jeg er i den situasjonen selv; vi var bekjente og venner en stund før vi begynte å date, og jeg har ikke hatt samme voldsomme følelser som i tidligere forhold, men det er ingenting galt i det. Jeg er like opptatt av han som andre, men på en annen måte - foretrekker det, altså. Vi har vært sammen i fem år, like mye varme og tiltrekning som i starten - helt topp! Han, derimot, har mer enn én gang vurdert å avslutte forholdet fordi det er feil følelser, som han sier. Han hadde forventet en slags besettelse / fiksert på meg og generelt sett for seg at han skulle stresse mer og være engstelig. Han er i midten av 40-årene, ikke vært i et forhold siden 2008 og nå lurer han på hva som er galt. Anonymkode: 06326...28d 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #14 Skrevet 18. august 2023 Forhold starter på mange ulike måter. Mine langvarige forhold har startet 50/50 med forelskelse og med mer rolig oppbygning. De som startet med forelskelse varte 4-6 år. Mens de som startet mer rolig varte 13 år (min eksmann) pluss nåværende forhold som har vart 4+ år. Anonymkode: e825e...df4
Mardina Skrevet 18. august 2023 #15 Skrevet 18. august 2023 Jeg hadde det sånn med eksen min. Var ikke akkurat stormforelsket i han, når jeg begynte å bli kjent med han. Eller første gang jeg traff han. Men jeg ble jo forelsket i han etterhvert 😊
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #16 Skrevet 18. august 2023 Tror ikke alle forhold må starte med en stor forelskelse. Jeg har vært mere forelsket i andre, en jeg er i mannen min feks. Men jeg er veldig tiltrukket av han, synes han er kjekk og snakker han på en bestemt måte om noe han er opptatt av, kan jeg tenke på når vi skal legge oss og ha s*x 😅❤️ han før han var jeg stormforelsket i, men han behandlet meg som en dritt. i tvangsekteskap er det jo mange som sier dem utvikler kjærlighet og som mann og kone, men dem fleste av dem forholdene aldri blir forelsket, selv om det finnes unntak. Man se venner i mange år, og så plutselig finner man ut etterhvert at det har utviklet seg til noe mere en bare venner. Og jeg tro at sånne Forhold kan være mere solide og vare i det lange løp en mange som har startet med en forelskelse. Anonymkode: 9fef1...525
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå