AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Del Skrevet 15. august 2023 Vet ikke om det er fordi jeg fra tidlig i 20 årene, og helt frem til for 3 år siden har vippet mellom 24 og 27 i bmi. Vært en skikkelig jojoslanker. Så løsnet det, å jeg har klart og holde en for meg fin vekt, ca. 21 i bmi. Men jeg ser meg fortsatt i speilet og tror jeg veier 20 kg. + mer.. Men jeg forsøker ha et normalt forhold til mat. Jeg er relativt streng. Men i ferien har jeg ikke vært så streng. Har ikke latt det skli totalt ut på noen måte, har også opprettholdt treningen for det meste. Men har spist veldig annerledes, mye mer karbo. Å for meg, både under ferien og nå, er det helt krise liksom. Selv om jeg vet at med vanlige rutiner så forsvinner det som ev. er fett og vann igjen. Jeg prøver så godt jeg kan å ha en normal tankegang rundt dette, men det kan ødelegge en ferie for meg, å jeg føler meg veldig mislykket nå (sikkert en indre uro om at jeg er redd for mitt gamle meg). Vekta har gått fra 53,5 til 55- 55,5. Stresser dere som alltid har vært normalvektige med slikt også? Eller går dere bare tilbake til rutinene automatisk, og dermed ikke tenker så mye rundt dette? Er dette typiske tanker fra en tidligere overvektig? Liker ikke at mat og vekt skal styre livet så fælt. Men når det har gjort det i snart 25 år er det utrolig vanskelig.. Anonymkode: f0c3a...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Del Skrevet 15. august 2023 Stresser ikke med det i det hele tatt, hadde ikke koset meg i ferien om jeg skulle tenkt kalorier eller slanking. Sørger egentlig bare for at det ikke går altfor langt, mens jeg passer på å fortsatt ha et normalt forhold til kropp og mat. Min motivasjon er alltid først og fremst helse, det gjør at jeg kommer meg ut på tur Så nyter jeg god mat og drikke med omhu, da gjerne i helger og ferier. Men jeg forstår at det er annerledes for de som allerede er syke med spiseforstyrrelser. Håper inderlig at dere får god hjelp. Anonymkode: 96e36...20d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #3 Del Skrevet 15. august 2023 Får ikke krisetanker akkurat men er ekstra påpasselig med hva jeg får i meg til vekta går ned til der jeg vil ha den igjen. Anonymkode: 24f44...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #4 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg løser det med å ikke veie meg😅 så lenge buksene passer tenker jeg det er greit. Er normalvektig Anonymkode: 7d787...e7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #5 Del Skrevet 15. august 2023 Ja stresser jo med det, så passer på å ikke spise for mange kalorier på ferie (uten å være hysterisk). Husk at det et antall kalorier det handler om, ikke om det er karbohydrater, fett eller proteiner. Det skal helst være en sunn balanse mellom de tre 😊 Vi kommer hjem fra ferie i morgen, og jeg regner også med å ha gått opp 2-3 kg, og da må jeg ta meg sammen og kjøre strengt på ikke noe snop og begrensede størrelser på måktidene de neste ukene for å komme tilbake i matchvekt. Har alltid vært normalvektig, men aldri gratis dessverre. Anonymkode: 0ebb6...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #6 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg tenker ganske praktisk på det, dersom jeg har kost meg ekstra i ferien og gått litt opp i vekt så er det bare å stramme grepet og gå de ned igjen med en gang ferien er over. Ingen "krisetanker", bare "sånn er det". Noen ganger er det litt trutt å komme i gang med gode rutiner igjen, men det går seg til. Anonymkode: 11005...d12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå