Gå til innhold

Oppfølging til ukelønn (tenåringsjenter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betaler jentene deres selv? Tenker på ting som sminke, hårprodukter, klær, sko, smykker osv.

Og hva får de av deg/dere? Er de flinke til å spare hvis de ønsker seg noe?

Anonymkode: 3b14b...34c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får det jeg tenker er nødvendig at hun skal ha av klær, sko og sminke. Hun jobber i huset og kan tjene ekstra penger, som hun bruker på «unødvendige» eller dyrere ting. 

Anonymkode: 611ec...aa3

Skrevet

Selv og selv, lommepengene kommer jo fra meg de også. Så i praksis, ingen ting.

Anonymkode: 3a508...c4b

Skrevet

Hun får det hun trenger, men får ikke til overforbruk. Feks sminke, der har jeg sagt fra om at hun skal bruke opp det hun har før jeg betaler nytt. Kjøper ikke nytt bare for at hun vil ha et nytt merke feks. Hårprodukter gjelder det samme. Nye sko, vurderer jeg når hun evt fikk sist, er det lenge siden så får hun gjerne et nytt par likevell om hun har feks joggesko. Ellers vurdere jeg behov, som ved alt annet jeg betaler for. Får ikke penger til smykker og dilldall, dette ønsker hun seg til bursdag/jul, eller bruker penger hun selv har fått fra bursdag/juli/lommepenger som er spart opp. 

Føler vi har en god løsning på dette, og datteren min er og fornøyd. Hun mangler ikke noe, men selvfølgelig er det sikkert tusen ting hun kunne tenkt seg, men det er jo mer luksus enn nødvendigheter og behov. 

Anonymkode: cdd4e...45c

Skrevet

Har en 15 og 17 åring. Begge jenter. Begge har jobb en ettermiddag i uka og annenhver lørdag. De får ikke ukepenger fast av meg.

Jeg betaler fast utgifter som trening, skoleting som pc, ransel, buss, telefon, lege, Netflix, spotify osv.

De betaler selv sminke, kino, kafebesøk, netthandel ( bla klær, undertøy, sko osv), hårprodukter, smykker, frisør osv.

Jeg kjøper klær som en vinterjakke, vintersko, et par joggesko , et par finsko, en sommerkjole, en bukse sokker osv. Tanken er at jeg kjøper inn basic og helt nødvendige ting,. De selv kjøper alt de ønsker ekstra av sko, klær osv. Jeg betaler frisørbesøk til skolestart, men de betaler selv flere frsørbesøk og feks striper. De får penger eller ting de ønsker seg til jul og bursdag og litt på ferieturer osv.

Anonymkode: aa62e...71e

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har en 15 og 17 åring. Begge jenter. Begge har jobb en ettermiddag i uka og annenhver lørdag. De får ikke ukepenger fast av meg.

Jeg betaler fast utgifter som trening, skoleting som pc, ransel, buss, telefon, lege, Netflix, spotify osv.

De betaler selv sminke, kino, kafebesøk, netthandel ( bla klær, undertøy, sko osv), hårprodukter, smykker, frisør osv.

Jeg kjøper klær som en vinterjakke, vintersko, et par joggesko , et par finsko, en sommerkjole, en bukse sokker osv. Tanken er at jeg kjøper inn basic og helt nødvendige ting,. De selv kjøper alt de ønsker ekstra av sko, klær osv. Jeg betaler frisørbesøk til skolestart, men de betaler selv flere frsørbesøk og feks striper. De får penger eller ting de ønsker seg til jul og bursdag og litt på ferieturer osv.

Anonymkode: aa62e...71e

Du forsørger dem uten å gi dem lommepenger med andre ord? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...