AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Skrevet 15. august 2023 Situasjon: Naboen bor ca. 40m unna den nybygde garasjen min. Mellom oss har vi ei ubebygd tomt, som en gang hørte til eiendommen min. Jeg delte av denne tomta, dels for at noen av barna mine skal få bygge der, dels på grunn av naboen som ikke ville skrive under nabovarsel, og sattenseg på tverra når jeg skulle bygge. Dermed ble jeg min egen nabo. I dag er det finvær, uten regn i vente, så da setter jeg i gang å male garasjen utvendig. Naboen kommer over og krever at jeg slutter umiddelbart, fordi de skal grille. Malingslukta var vistnok ille over hos dem(selv om vindtrekken var fra dem mot meg) Jeg ba han, så lite høflig som overhode mulig, om å dra til helvete. Var jeg urimelig? Anonymkode: dc684...3ef 7 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 Selvfølgelig ikke, man kan ikke gi etter for slike folk. Anonymkode: e0995...dc2 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Situasjon: Naboen bor ca. 40m unna den nybygde garasjen min. Mellom oss har vi ei ubebygd tomt, som en gang hørte til eiendommen min. Jeg delte av denne tomta, dels for at noen av barna mine skal få bygge der, dels på grunn av naboen som ikke ville skrive under nabovarsel, og sattenseg på tverra når jeg skulle bygge. Dermed ble jeg min egen nabo. I dag er det finvær, uten regn i vente, så da setter jeg i gang å male garasjen utvendig. Naboen kommer over og krever at jeg slutter umiddelbart, fordi de skal grille. Malingslukta var vistnok ille over hos dem(selv om vindtrekken var fra dem mot meg) Jeg ba han, så lite høflig som overhode mulig, om å dra til helvete. Var jeg urimelig? Anonymkode: dc684...3ef Heh, nei, sånt må man tåle når man bor i nærheten av andre. Det er forbigående ubeleilig og man må tåle at andre driver vedlikehold av egen eiendom like mye som de må tåle at han driver vedlikehold av sin. Anonymkode: 871c1...46b 8
GammelKaktus Skrevet 15. august 2023 #5 Skrevet 15. august 2023 For en tosk, tror jeg hadde tatt et par ekstra strøk bare fordi han kom og oppførte seg som en drittsekk. Hadde han kommet og forklart og spurt på en hyggelig måte så hadde han kanskje fått et annet resultat men å traske over og forlange, nei drit og dra. 3
Duff Skrevet 15. august 2023 #6 Skrevet 15. august 2023 Grilling lukter da mere enn maling. Naboen din er bare en dritt støvel, ikke noe du trenger å bry deg med. 3
omnitron Skrevet 15. august 2023 #7 Skrevet 15. august 2023 Tror jeg ville klippet gresset, vasket bilen og sett om det er noe mer som trenger maling også i slike tilfeller. Kanskje noe burde kappes med vinkelsliper. 14 3
mereo Skrevet 15. august 2023 #8 Skrevet 15. august 2023 omnitron skrev (1 minutt siden): Tror jeg ville klippet gresset, vasket bilen og sett om det er noe mer som trenger maling også i slike tilfeller. Kanskje noe burde kappes med vinkelsliper. Jeg tror jeg hadde vurdert det jeg også 🤣 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #9 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Situasjon: Naboen bor ca. 40m unna den nybygde garasjen min. Mellom oss har vi ei ubebygd tomt, som en gang hørte til eiendommen min. Jeg delte av denne tomta, dels for at noen av barna mine skal få bygge der, dels på grunn av naboen som ikke ville skrive under nabovarsel, og sattenseg på tverra når jeg skulle bygge. Dermed ble jeg min egen nabo. I dag er det finvær, uten regn i vente, så da setter jeg i gang å male garasjen utvendig. Naboen kommer over og krever at jeg slutter umiddelbart, fordi de skal grille. Malingslukta var vistnok ille over hos dem(selv om vindtrekken var fra dem mot meg) Jeg ba han, så lite høflig som overhode mulig, om å dra til helvete. Var jeg urimelig? Anonymkode: dc684...3ef Herlig ! 🤠 Anonymkode: e6c23...78f 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #10 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Situasjon: Naboen bor ca. 40m unna den nybygde garasjen min. Mellom oss har vi ei ubebygd tomt, som en gang hørte til eiendommen min. Jeg delte av denne tomta, dels for at noen av barna mine skal få bygge der, dels på grunn av naboen som ikke ville skrive under nabovarsel, og sattenseg på tverra når jeg skulle bygge. Dermed ble jeg min egen nabo. I dag er det finvær, uten regn i vente, så da setter jeg i gang å male garasjen utvendig. Naboen kommer over og krever at jeg slutter umiddelbart, fordi de skal grille. Malingslukta var vistnok ille over hos dem(selv om vindtrekken var fra dem mot meg) Jeg ba han, så lite høflig som overhode mulig, om å dra til helvete. Var jeg urimelig? Anonymkode: dc684...3ef Urimelig? På ingen måte. Hadde gjort det samme. Anonymkode: 1fda4...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #11 Skrevet 15. august 2023 Dagens maling lukter ikke stort, og hverfall ikke på 40meter, OG hverfall så lukter det ikke så mye at den overgår grillukt. Det er nok ikke malingen i seg selv, men han tåler sikkert ikke folk. Folk må kjenne sin begrensning, jeg er litt sånn som ikke tåler å se og høre folk, så jeg har bosatt meg langt unna folk, men hadde ikke vært gal nok til å be naboen slutte å male huset sitt! Ikke er maling et bråkete arbeid heller. Man må da bli sliten om man skal gå å irritere seg over naboen for den minste ting, godt jeg hadde mulighet til å eliminerere sånn. Anonymkode: ece69...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #12 Skrevet 15. august 2023 Ta og gjødsle åkeren du kanskje ikke har. Så får de noe å klage på. Anonymkode: 7cb76...9dd
Gibralfaro Skrevet 15. august 2023 #13 Skrevet 15. august 2023 Neste gang så svarer du at du slutter å male, om han slutter å grille kjøtt. Ikke for at du må være veganer, men bare for å få se grillrøyken komme ut ørene hans, og se at han blir Donald-rød. Han høres ut som en sånn type. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå