Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på snart 3 uker. 

Første barnet mitt vil kunne sove oppå meg, så lå i sofaen konstant og brukte bæresele etterhvert som hun ble litt eldre. Hun godtok ikke vogna før hun var rundt 6 mnd.

Denne babyen derimot kan sove et par timer i vogna. Hun sover oppå meg også, men kan sovne i vogna også. Og jeg kjenner jeg får så dårlig samvittighet når hun ligger der alene. Første fikk jo så masse nærhet, og jeg føler jeg "svikter" denne babyen når den legges ned.🙈 

Er det bare jeg som er rar? Hvor sover deres små babyer? Kan det skade tilknytning osv? Tar henne jo selvsagt opp når hun våkner og ammer henne innimellom. Så får hun ligge på meg på kvelden og litt når eldste er i bhg.

Anonymkode: c7f45...ddd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går så bra, så. 

Anonymkode: bba62...b92

• Liker 3
Skrevet

Vår pleide å sove i babynest i sofaen eller lekegrinden på dagtid. På natten lå hun i bedside-crib. Hun sovnet gjerne på oss, men vi lå henne som regel alltid fra oss sånn at vi kunne gjøre andre ting mens hun sov.
Har ikke gjort noe med tilknytningen. Hun fikk jo masse kos selv om vi ikke ble sittende/liggende i timevis med henne oppå oss som baby :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har en baby på snart 3 uker. 

Første barnet mitt vil kunne sove oppå meg, så lå i sofaen konstant og brukte bæresele etterhvert som hun ble litt eldre. Hun godtok ikke vogna før hun var rundt 6 mnd.

Denne babyen derimot kan sove et par timer i vogna. Hun sover oppå meg også, men kan sovne i vogna også. Og jeg kjenner jeg får så dårlig samvittighet når hun ligger der alene. Første fikk jo så masse nærhet, og jeg føler jeg "svikter" denne babyen når den legges ned.🙈 

Er det bare jeg som er rar? Hvor sover deres små babyer? Kan det skade tilknytning osv? Tar henne jo selvsagt opp når hun våkner og ammer henne innimellom. Så får hun ligge på meg på kvelden og litt når eldste er i bhg.

Anonymkode: c7f45...ddd

Ja det går bra. Min sov bare i bevegelig vogn det første halve året. Vi har veldig god tilknytning. 

Anonymkode: 36424...4b6

• Liker 1
Skrevet

Bruk pausen på deg selv og å hente deg inn, så kan du gi desto mer når hun er våken :)

Du kan også variere, ta noen dupper på kroppen og noen i noen.

Anonymkode: 52eca...f79

• Liker 2
Skrevet

Babyen vår sov utelukkende i egen seng eller i vogna, når han sov, det går helt fint :) 

Anonymkode: ec298...c70

• Liker 1
Skrevet

Ja det går helt fint å legge baby fra seg. Så lenge den ikke gråter, så la den ligge litt for seg selv i våken tilstand også. Feks på gulvet på et teppe, men slik at den ser deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har både hatt klistremerke babyer, og siste hun sov best når hun fikk sove i fred og ro i vogna si, eller vugga på natten. Hun fikk jo nærheten og ble holdt i løpet av dagen, men hun ble veldig raskt overstimulert av og ligge for lenge på brystet mitt om hun sov. Da var hun vanskelig og roe og hadde ofte motsatt effekt. Jeg la henne ned og hun sovnet på 1-2-3. hun er nå snart 3 og sover i sin engen seng, samsoving er ingenting for henne. Har hatt noen som har sovet best lenge i samme seng i lang tid

• Liker 1
Skrevet

Det går helt fint. Babyer får jo stort sett mye kos og nærhet når de er våken 💕 bruk sovetidene på å slappe av eller gjøre ting som må gjøres

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...