Gå til innhold

Åpner for at Ukraina avgir territorium i bytte mot Nato-medlemskap

Gjest Tycho Urke

Anbefalte innlegg

GP950mAh skrev (47 minutter siden):

En undersøkelse som ble gjort mens befolkningen på krim var under okkupasjon og feil svar kunne gi fatale konsekvenser. Altså null verdt, akkurat som "folkeavstemningen" de holdt.

Er det dine tanker, eller har du seriøs dokumentasjon på det? Du kan ikke bare komme med løse påstander.

Hva med alt som skjedde innad i Ukraina og splittelsen av befolkningen før annekteringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GP950mAh skrev (2 timer siden):

Undersøkelsene ble gjort mens krim var okkupert og med russiske soldater og myndigheter som truer og undertrykker dem med feil meninger, da forstår man at disse meningsmålingene ikke er troverdige.

Crimea was annexed six years ago. - The Washington Post

Leser du lenker du får i det hele tatt? Forstår du innholdet? Prøver du?

Du har gjentatte ganger kommet med påstander med null dekning, og når du blir spurt om kilder er det variasjoner av "it was real in my mind".

Denne undersøkelsen er fra Washington Post ...

Sitat

Six years and $20 billion in Russian investment later, Crimeans are happy with Russian annexation

Du påstår det motsatte, uten å noen gang vise til annet enn "fakta er [det jeg finner på]"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GP950mAh
likestilling skrev (16 minutter siden):

Denne undersøkelsen er fra Washington Post ...

Tatt i et okkupert område hvor befolkningen utsettes for trussler og vold av okkupasjonsmakten. Alle utenom kreml's tastaturkrigere forstår hvorfor den ikke kan brukes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (Akkurat nå):

Tatt i et okkupert område hvor befolkningen utsettes for trussler og vold av okkupasjonsmakten. Alle utenom kreml's tastaturkrigere forstår hvorfor den ikke kan brukes da.

Har du flere fantasier du vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (10 minutter siden):

Har du flere fantasier du vil dele?

du har tydeligvis lite forståelse for hvordan et diktatur fungerer.

Endret av ltfutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (6 minutter siden):

...

En uidentifisert gutt med en ikke-verifisert historie som like godt kan ha kommet fra Kievs trollfabrikker? Hvorfor i alle dager skal jeg tro på dette?

Gi meg i det minste noen verifiserbare detaljer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

likestilling skrev (1 minutt siden):

...

En uidentifisert gutt med en ikke-verifisert historie som like godt kan ha kommet fra Kievs trollfabrikker? Hvorfor i alle dager skal jeg tro på dette?

Gi meg i det minste noen verifiserbare detaljer...

Du tror russland har frie valg, og ytringsfrihet også vel? Hvis du ikke har konsept om hvordan autoritære land fungerer så kan jeg godt forstå at du tror på "meningsmålinger" og "valg" gjort i de okkuperte områdene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (3 minutter siden):

Du tror russland har frie valg, og ytringsfrihet også vel? Hvis du ikke har konsept om hvordan autoritære land fungerer så kan jeg godt forstå at du tror på "meningsmålinger" og "valg" gjort i de okkuperte områdene.

Do Crimeans actually want to join Russia? - The Washington Post

Sitat

Still, the results do illustrate important differences between Crimea and other regions of Ukraine that are likely to be politically consequential. Crimeans are broadly opposed to a dramatic westward geopolitical reorientation of Ukraine, and a substantial minority supported either independence or full political union even before February.

TMC-Figure-3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (14 minutter siden):

Det så arrangert ut. Dere roper ut om propaganda, men er så ukritiske selv?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (10 minutter siden):
likestilling skrev (18 minutter siden):

TMC-Figure-3.png

Virker ikke som denne artikkelen trekker noen konkret konklusjon? Jeg vil ha en fri og uavhengig folkeavstemning med internasjonale valgobservatører, og godkjent valgresultat. Dette kommer aldri Russland til å godta. Men hvis en slik meningsmåling faktisk viste støtte i favør til Russland så bør jo russland tillate at dette skjer. Det er jo en kjempebra måte å ivertfall halvveis legitimere annekteringen på?

"However, it is worth noting that only only 1 percent of Crimeans mentioned Russia as a homeland and only 10 percent mentioned the Soviet Union. This suggests that even though Crimeans have much stronger pro-Russian geo-political preferences than other Ukrainians (see Figure 2) these preferences did not translate into a strong emotional identification with Russia."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (27 minutter siden):

Det så arrangert ut. Dere roper ut om propaganda, men er så ukritiske selv?

Det kan vel geolokaliseres og tidsbestemmes ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (6 minutter siden):

Det kan vel geolokaliseres og tidsbestemmes ganske enkelt.

Fant ut at det skal være fra 2. mai, men har ikke klart å finne noen som helst bevis for at det er ekte.

... hun har et poeng, 0 kildekritikk på noe som er såpass enkelt å forfalske, og som vil være god propaganda.

Postet av "anti-putler"-kontoer på twitter.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1653397663625216003

Kan dette verifiseres på noe vis?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så produktivt dette er. Her sitter man og diskuterer om Ukraina skal gi fra seg noe land, som om vi har overhodet noe med hva de gjør.

Sist gang de prøvde dette på slutten av 30 tallet gikk det ikke så altfor bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ltfutt skrev (På 18.8.2023 den 1.03):

Russland har full ytringsfrihet så lenge man er forsiktig nok med hva man sier. Russland har med juks eller på ærlig måte valgt sin president, og presidenten har omorganisert seg til sånn ca å bli keiser, og på mange måter ser det ut som Keiserriket Russland er Putins personlige eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...