Gå til innhold

Når begynner man å gå med tynn dunjakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er 16 grader og overskyet er det da for tidlig å begynne å gå med tynn dunjakke?

Alltid vanskelig på høsten og vurdere når jakkene skal på hehe

Anonymkode: 1b143...340

Skrevet

Når du synes det er kaldt uten.

Anonymkode: 1f437...833

• Liker 9
Skrevet

Kommer an på hva du er vant til. I fjor hadde vi en kald sommer her i trøndelag. 12-14 grader i juli. Så da vi kom ned til Oslo på klassetur i september og det var 17 grader gikk vi jo alle i t-skjorte. Alle andre gikk med jakker. Også tynne dunjakker. 

• Liker 1
Skrevet

01.09 ca kl 09.

Anonymkode: abb53...a46

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når du synes det er kaldt uten.

Anonymkode: 1f437...833

Dette. Det er faktisk ikke mere komplisert enn som så.

Anonymkode: 9bf88...119

• Liker 4
Skrevet

Det må du finne ut av selv. Du tar jo selvsagt på den jakka som passer best til ditt behov. Er du en frysepinne, kan du godt bruke dunjakke om sommeren, og er du varmblodig, må du gjerne ta på sommerjakke på vinteren. 

• Nyttig 1
Skrevet

Ved 10 grader

Anonymkode: 71d6d...ac2

Skrevet
smurfebuss skrev (12 minutter siden):

Kommer an på hva du er vant til. I fjor hadde vi en kald sommer her i trøndelag. 12-14 grader i juli. Så da vi kom ned til Oslo på klassetur i september og det var 17 grader gikk vi jo alle i t-skjorte. Alle andre gikk med jakker. Også tynne dunjakker. 

Syntes det er like vanskelig hvert år men kanskje rundt 12-14 grader ja. Man kan vel gå i tskjorte og men det er litt kaldere kanskje 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

01.09 ca kl 09.

Anonymkode: abb53...a46

Hehe kanskje det 🙂

Skrevet
aksase skrev (10 minutter siden):

Det må du finne ut av selv. Du tar jo selvsagt på den jakka som passer best til ditt behov. Er du en frysepinne, kan du godt bruke dunjakke om sommeren, og er du varmblodig, må du gjerne ta på sommerjakke på vinteren. 

Har aldri brukt jakke om sommeren men ved kaldere dager går det jo kanskje ann 🙂 Er mye og går tur så er ofte ute i flere timer så jakke bør kanskje på etterhvert nå eller at man tar den med..

Skrevet

Når du føler behov for det. Bestemoren min feks går med tynn dunjakke eller ullkofte hele året fordi hun fryser. 

Det morsomme med høst og vår er hvor forskjellig man kler seg. Noen går halvnakne mens andre har tynne dunjakker og pakker seg inn 😊 Personlig tilhører jeg sistnevnte. 

• Liker 2
Skrevet

I mitt tilfelle - aldri, jeg foretrekker andre jakker. Han som satt foran meg på trikken før i dag syntes tiden var inne. Generelt er en god tommelfingerregel å kle på seg når man fryser, uten å kle på seg så mye at man blir for varm. Eller, hvis man er barn - kle på seg når mamma fryser...

• Nyttig 1
Skrevet

Når du fryser i sommerjakkene dine, så enkelt er det! Det er forskjellig fra person til person. Jeg er varm av meg, så det tar litt tid før jeg går med dem. Andre synes kanskje det er kaldt nå. 

Skrevet
Daria skrev (17 timer siden):

I mitt tilfelle - aldri, jeg foretrekker andre jakker. Han som satt foran meg på trikken før i dag syntes tiden var inne. Generelt er en god tommelfingerregel å kle på seg når man fryser, uten å kle på seg så mye at man blir for varm. Eller, hvis man er barn - kle på seg når mamma fryser...

I følge min samboer praktiseres dette hjemme hos oss 😄

Skrevet

Når du mener været tilsier det. 

• Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Så mange rare spørsmål det kommer her om dagen. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være noe man trenger hjelp til fra andre.

Når skal jeg pakke vekk sommerkjolene mine?

Når skal jeg bruke jakke?

Når er det for kaldt for shorts?

Når må jeg begynne med votter?

Når skal jeg ta frem luene mine?

Når passer det best å bruke stillongs?

Når bør jeg kle meg i grønt?

Når passer det med paljetter?

Når kan jeg bruke hæler over 1,5 cm?

Når kan jeg bruke gummistøvler?

Anonymkode: 7dff7...670

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Når det er 16 grader og overskyet er det da for tidlig å begynne å gå med tynn dunjakke?

Alltid vanskelig på høsten og vurdere når jakkene skal på hehe

Ring din mor og spør. Da får du fasiten.

(Hvis du ikke har en mor, kan tante, bestemor, svigermor eller storesøster sikkert svare.)

Anonymkode: 1122d...2da

Skrevet

Det bestemmer barna selv. De er 7 og 10. 

Jeg begynner når det er 10 grader siden jeg er varm av meg. 

Anonymkode: 5f7d7...7b3

Skrevet

Rundt 40 års alderen..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...