AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Skrevet 15. august 2023 Har kjøpt hagemøbler til 25k. Oppdaget at det var noen svære brune flekker på den ene puten til hjørnemodulen. Prøvd å vaske trekket i vask, men det lot seg ikke fjerne. Sendte e-post og ba om ny pute. Fikk svar om at de ikke kunne sende ny pute, men jeg kunne få 20 % avslag (1000 kr). Jeg svarte at dette ikke var godt nok, og at jeg ønsket ny pute! Fikk svar igjen om at de skulle sende ny pute. Fikk nå ny e-post med at dette ikke lot seg gjøre likevel, og at de kun kunne tilby meg 1000 kr avslag. Er dette godt nok??? Anonymkode: 942dc...689
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Skrevet 15. august 2023 Ta en telefon til Forbrukerrådet, da får du god veiledning og hvilke lovparagrafer du skal bruke i møte med Plantasjen videre. Dessuten er Forbrukerrådet alltid interessert å registrere slike aktører. Antar du har kjøpt på salg nå? I så fall tror jeg et viktig poeng er om flekkene var synlige da du kjøpte møblene, og om selger opplyste om dem og at flekkene ville gå bort ved vask. Anonymkode: 15dbc...4fb
Million Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I så fall tror jeg et viktig poeng er om flekkene var synlige da du kjøpte møblene, og om selger opplyste om dem og at flekkene ville gå bort ved vask. Anonymkode: 15dbc...4fb Man kjøper jo som regel ikke utstillingsmodellen, men et sett de har på lageret. Kunden har derfor ikke mulighet for å se alt sammen utpakket og montert og alle sider av puter osv. Dette er ting man først ser når man kommer hjem med møblene, eller når det blir pakket ut etter levering/hjemkjøring. Men ja, jeg støtter forslaget om å ta dette med Forbrukerrådet. De kan gi råd, og de kan kontakte selger og gi DEM råd om hva de bør/skal gjøre i slike saker, iht forbrukerens rettigheter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå