Gjest gjest Skrevet 18. januar 2006 #1 Skrevet 18. januar 2006 hei! har en jente på 3 år som har feber og er slapp, altså redusert allmenntilstand.kinnene er knallrød. litt hoste,ikke mye.og så puster hun litt kort på en måte. og det lukter ganske stramt fra bleien. kan det være urinveisinnfeksjon?må det evt behandles? jeg har ikke febermåler,bruker å ta dette på feelingen og gi febernedsettende når barnet er virkelig slapt.huff,får vel pepper nå... lurer på å gi henne febernedsettende nå,eller vente til senere på dagen. takker for evt innspill.forresten,kan noen anbefale en febermåler som man slipper å bruke i rompa.i øret for eksempel.må ikke koste all verden.
Dagoberta Skrevet 18. januar 2006 #2 Skrevet 18. januar 2006 Det er ikke godt å si om det kan være urinveisinfeksjon, det kan også komme av noe så enkelt som at hun kanskje har fått i seg mindre væske og at det dermed lukter mer. Men hvis du mistenker urinveisinfeksjon, bør du dra til legen med urinprøve. Bedre med et par turer for mye enn en for lite Hvis hun selv kan si fra når hun må tisse er det enkleste å få henne til å tisse på et glass med skrulokk som du på forhånd har sterilisert i kokende vann i fem minutter og deretter latt lufttørke (eller et urinprøveglass som kjøpes på apoteket). Hvis hun enda bruker bleier kan du få poser hos legen som festes på underlivet og has på under bleien til hun har tisset av seg selv. Hvis du mener hun trenger febernedsettende bør hun få det, men hold øye med mengdene sånn at hun ikke får mer enn anbefalt dose i døgnet. Jeg har hørt at de typene tempmålere som brukes i øret er veldig upålitelige og veldig ofte gir svært unøyaktige resultater, her i huset bruker vi måler i rumpa selv om det er upopulært - Englebarnet har lært at det er uunngåelig å sjekke tempen iblant, og godtar det
Gjest baby-E Skrevet 18. januar 2006 #3 Skrevet 18. januar 2006 Jeg har hørt at de typene tempmålere som brukes i øret er veldig upålitelige og veldig ofte gir svært unøyaktige resultater, ← det stemmer det! På sykehuset der jeg jobber, har vi gått bort i fra disse, og bruker nå de "gode" gamle
Gjest gjest Skrevet 18. januar 2006 #4 Skrevet 18. januar 2006 takk for svar! dagen har gått og snuppa har lagt seg. har gitt henne febernedsettende to ganger. det går seg nok til. tror jeg aldri har målt feberen på henne i rompa. spørs hvordan hun reagerer på det?!
Nanne Skrevet 18. januar 2006 #5 Skrevet 18. januar 2006 hvis allentilstanden hennes er dårlig så hadde jeg tatt kontakt med lege, det at det lukter stramt av urinen kan være for at hun har fått lite væske i seg. Tempen i øret har jeg også hørt ikke er politlig, hadde jeg vist det før jeg kjøpte det så hadde jeg bytta det. Fikk beskjed fra apoteket at de hadde sluttet å selge de. Hvis du skal sette tempen i rumpa så husk å smør tempen, men man trenger ikke å bare å ta tempen i rompa, det går ann å ta det i munn eller under arm også En go bedrings til dere begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå