AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Skrevet 15. august 2023 Har sesongallergi, plages mest av tørre og kløende øyne og nese. Men i år synes jeg ikke at jeg har fått noe særlig hjelp av cetirizin. Brukt det i 15 år + ca. Kjøpte en pakke telfast i sted for å teste. Andre som har opplevd at effekten avtar over tid? Anonymkode: 72543...cd9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Skrevet 15. august 2023 Jeg hadde det sånn med Telfast. Hadde stått på det i mange år, men så ble virkningen dårligere. Spurte fastlegen som mente at det kanskje kunne skje. Han hadde ikke hørt om det, men kunne heller ikke avskrive det. Begynte så på Aerius som har fungert bra de årene jeg har brukt dem. Anonymkode: adb96...fbd
Vera Vinge Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 Jeg kan ikke si om jeg har opplevd å miste effekt, men jeg merket hvertfall tydelig bede effekt av Aerius enn de andre typene jeg prøvde. Blir ikke trøtt av den heller. Har fortsatt plager, men mer levelig enn med annen medisin.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #4 Skrevet 16. august 2023 Vera Vinge skrev (11 timer siden): Jeg kan ikke si om jeg har opplevd å miste effekt, men jeg merket hvertfall tydelig bede effekt av Aerius enn de andre typene jeg prøvde. Blir ikke trøtt av den heller. Har fortsatt plager, men mer levelig enn med annen medisin. Det er 100% individuelt. Anonymkode: e1d6a...fdb
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har sesongallergi, plages mest av tørre og kløende øyne og nese. Men i år synes jeg ikke at jeg har fått noe særlig hjelp av cetirizin. Brukt det i 15 år + ca. Kjøpte en pakke telfast i sted for å teste. Andre som har opplevd at effekten avtar over tid? Anonymkode: 72543...cd9 Nei. I utgangspunktet skal det ikke være mulig, siden du tilfører kroppen ANTIhistamin. Du blir ikke immun mot antihistamin. Det som KAN skje er at du utvikler allergi mot virke- eller hjelpestoffene i tabletten og da går muligens vinninga opp i spinninga. Det finnes en rekke andre medisiner du kan prøve, og se om har bedre effekt. Anonymkode: e1d6a...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå