Gå til innhold

Bor med venn som er sur for et eller annet hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor (eier) sammen med en venn som alltid er sur for et eller annet. Er det ikke det ene, så er det det andre. Jeg er bevisst på at jeg ikke klager på noe med mindre hen gjør noe som åpenbart er til stor ulempe for meg, men småting som å ikke vaske ordentlig har jeg gitt opp for lenge siden og tenker det er bedre å la være å kommentere for å opprettholde god stemning. Men hen skal alltid klage på NOE. Hen har fått seg kjæreste etter vi kjøpte sammen og jeg mistenker at det er derfor. Eller kan det være noen annen årsak? At jeg er så fæl å bo sammen med er det iallefall ikke, jeg gjør ingenting spesifikt som det går an å klage på og jeg er ryddig og er den som vasker mest (hen vasker aldri med mindre jeg sier at nå bør vi vaske - som jeg sjelden gjør da jeg ikke orker den sure minen jeg da får. Vi snakket om forventninger til vask etc før vi flyttet sammen, men det har gått hen hus forbi og jeg tar ikke den kampen da vi uansett ikke skal bo sammen til evig tid). Tanker her om hvorfor man alltid finner noe å være sur for? Virker som hen finner på ting å klage på. Jeg har ikke tenkt å flytte herfra, så at hen skal klare å presse meg ut for at kjæresten skal flytte inn, skjer aldri. 

Anonymkode: 18af3...64b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør ho hvordan det går med ho, og hva det er som plager ho? Si du syns ho har forandra seg og er så ofte irritabel. Kan jo bli et voksende problem fremover hvis ingen av dere tør å være ærlige om hva det er som skjer.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Millinea skrev (23 minutter siden):

Spør ho hvordan det går med ho, og hva det er som plager ho? Si du syns ho har forandra seg og er så ofte irritabel. Kan jo bli et voksende problem fremover hvis ingen av dere tør å være ærlige om hva det er som skjer.

Hen har ikke forandret seg, det har alltid vært sånn. Alltid sur for et eller annet. Men ja har tenkt på å samle opp alle kommentarer over noen uker og så ta en samtale med hen. - TS

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis personen alltid har vært sånn, hvorfor valgte du å bo i samme hus som vedkommende? Økonomi? Jeg hadde heller levd på havregrøt året rundt i svindyrt hus enn å bo med en humørsyk person. Du eier, kast personen ut da vel. 

Anonymkode: 8e080...e21

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis personen alltid har vært sånn, hvorfor valgte du å bo i samme hus som vedkommende? Økonomi? Jeg hadde heller levd på havregrøt året rundt i svindyrt hus enn å bo med en humørsyk person. Du eier, kast personen ut da vel. 

Anonymkode: 8e080...e21

Fordi jeg bor i en by der det er umulig å komme seg på boligmarkedet hvis man ikke har rike foreldre eller fått hjelp av noen, eller har noen å kjøpe med. Og jeg hadde ikke partner. Så da ble det å kjøpe med en venn. Hen eier også så kan ikke kaste hen ut. Men hen kan kaste ut seg selv når hen vil flytte sammen med kjæresten for jeg flytter ikke. - TS 

• Liker 2
Skrevet

Herregud, du har alle ulempene ved å ha kjæreste uten god sex 😄

Dere kan ikke bo sammen

Anonymkode: 30543...bd9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herregud, du har alle ulempene ved å ha kjæreste uten god sex 😄

Dere kan ikke bo sammen

Anonymkode: 30543...bd9

Vi har kontrakt på å bo sammen ut neste år. Begge taper ved salg nå. Jeg holder fint ut å bo med hen men hen kan slutte å bestandig være så potte sur, eller ustabil som er mer riktig å si. Blid en dag og sur neste. For en eller annen dum ting der han faktisk gjør noe selv som er minst like ille, men som jeg ikke gidder å klage på. - TS 

Skrevet

Har en bekjent som ville at vi skulle leie sammen. Men hun er veldig dominerende og ville dominert over meg og bestemt alt i et hushold. Derfor vil jeg heller leie dyrt og leve fattslig på havregryn enn å bo sammen med en dominerende, humørsyk venninne der jeg ville følt meg underkuet av henne. 

Anonymkode: bf15f...8ec

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Virker som hen finner på ting å klage på. 

Hva er det for typer ting som klages på? 

Anonymkode: 8e2cf...f76

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Fordi jeg bor i en by der det er umulig å komme seg på boligmarkedet hvis man ikke har rike foreldre eller fått hjelp av noen, eller har noen å kjøpe med. Og jeg hadde ikke partner. Så da ble det å kjøpe med en venn. Hen eier også så kan ikke kaste hen ut. Men hen kan kaste ut seg selv når hen vil flytte sammen med kjæresten for jeg flytter ikke. - TS 

Har du vurdert å leie ut din del og heller leie et billig sted til vennen din har funnet seg et annet sted? 

Skrevet

Bare å ha kontroll på dine ting, rydd opp etter deg og unngå å prate med roomien din. Begynner hen med negative samtaler, forlat rommet….

• Liker 1
Skrevet

«Å, er du i der humøret igjen». Ville bare ignorert all surmuling. Vedkommende får flytte selv.

• Liker 3
Skrevet

Du må faktisk  ta kampen og sette krav til hvordan du godtar å bli behandlet om du vil noe skal endre seg.  Se på det som god trening til å ikke være en dørmatte.

Anonymkode: 62628...0d3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du må faktisk  ta kampen og sette krav til hvordan du godtar å bli behandlet om du vil noe skal endre seg.  Se på det som god trening til å ikke være en dørmatte.

Anonymkode: 62628...0d3

Skal love deg at jeg ikke er en dørmatte. Har hatt venner som ikke har tålt min direkthet. Men med hen jeg bor sammen med vil jeg at det skal være hyggelig stemning. 

• Liker 1
Skrevet

Hva er greia med hen

Anonymkode: 6ddff...2af

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Spør henne  om hvorfor hun er så gretten? 
Det kan umulig komme som et sjokk på henne at omgivelsene reagerer 

Anonymkode: 05b7f...2b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spør henne  om hvorfor hun er så gretten? 
Det kan umulig komme som et sjokk på henne at omgivelsene reagerer 

Anonymkode: 05b7f...2b8

Skal gjøre det men må samle opp litt mer kjøtt på beina over tid først. Spørs hva som kommer selvsagt, kan hende jeg må ta en diskusjon/konfrontasjon spontant men planen er å prøve å samle opp alle negative kommentarer over noen uker. Hvor jeg ikke kommer med noen selv. Og si at dette og dette og dette har du sagt på 2-3 uker, du gjør også ting som irriterer meg men jeg tar det ikke opp ofte sånn som du fordi jeg vil ha god stemning. Og at det virker som du finner på ting å være sur for så det virker ikke som du har det bra? Hva skjer egentlig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2023 den 12.45):

Jeg bor (eier) sammen med en venn som alltid er sur for et eller annet. Er det ikke det ene, så er det det andre. Jeg er bevisst på at jeg ikke klager på noe med mindre hen gjør noe som åpenbart er til stor ulempe for meg, men småting som å ikke vaske ordentlig har jeg gitt opp for lenge siden og tenker det er bedre å la være å kommentere for å opprettholde god stemning. Men hen skal alltid klage på NOE. Hen har fått seg kjæreste etter vi kjøpte sammen og jeg mistenker at det er derfor. Eller kan det være noen annen årsak? At jeg er så fæl å bo sammen med er det iallefall ikke, jeg gjør ingenting spesifikt som det går an å klage på og jeg er ryddig og er den som vasker mest (hen vasker aldri med mindre jeg sier at nå bør vi vaske - som jeg sjelden gjør da jeg ikke orker den sure minen jeg da får. Vi snakket om forventninger til vask etc før vi flyttet sammen, men det har gått hen hus forbi og jeg tar ikke den kampen da vi uansett ikke skal bo sammen til evig tid). Tanker her om hvorfor man alltid finner noe å være sur for? Virker som hen finner på ting å klage på. Jeg har ikke tenkt å flytte herfra, så at hen skal klare å presse meg ut for at kjæresten skal flytte inn, skjer aldri. 

Konkrete eksempler på kommenterer? Er kjæresten din mye på besøk og overnatting? 

Anonymkode: 862f4...135

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Konkrete eksempler på kommenterer? Er kjæresten din mye på besøk og overnatting? 

Blir fort gjenkjennelig så kan ikke være så detaljert. Men nei har ikke kjæreste på besøk og overnatting, det er det hen som har

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Blir fort gjenkjennelig så kan ikke være så detaljert. Men nei har ikke kjæreste på besøk og overnatting, det er det hen som har

Ja er det at du ikke har vasket godt nok eller at klesvasken ligger i vaskemaskina når hen vil vaske klær type ting eller…? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...