Gå til innhold

Blir baby dårlig/syk etter vaksinene ved 3 mnd kontroll?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal snart på 3mnd kontroll og da får baby 2 dose med drikkevaksine pluss to stikk. Så flere vaksiner på samme gang. 1 dose med drikkevaksine gjorde henne bare litt ekstra trøtt i en dag eller noe, merka lite til at formen ble påvirka. Hvor vanlig er det at baby blir syk/dårlig etter 3mnd vaksinene? Er jo flere som skal taes så litt bekymra for henne og vil bare vite hva jeg skal regne med/hva er normalt. 😊

Anonymkode: 0b094...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt at de blir dårlige, og helt normalt at de ikke gjør det. 

Siden hun ikke ble dårlig vef første, så er det mindre sannsynlig at hun blir dårlig denne gangen.

Anonymkode: 417b8...382

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har ikke fått noen bivirkninger når han har fått kun en vaksine av gangen, men har fått litt feber og vært litt pjusk når han har fått flere vaksiner samtidig.

Etter vaksinene ved 3 måneders alder fikk han feber i løpet av natten. Fikk en dose Paracet og var seg selv igjen mens denne virket. Bivirkningene gikk over i løpet av virketiden, for han hadde ikke behov for en dose nummer to. I følge helsestasjonen var dette et veldig typisk forløp. :) 

Anonymkode: 05a54...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen bivirkninger ved noen av vaksinene.

Jeg tenker de advarer mot det i tilfelle - dersom baby skulle bli dårlig vet du hvorfor.

Anonymkode: 7033c...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår jente fikk ingen bivirkninger. Men hun fikk ganske vondt i lårene utover kvelden, så vi kunne ikke ta på området. Gikk dort over da. 

Anonymkode: e1b54...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er vanlig. Min fikk ikke bivirkning av noen av vaksinene. 

Anonymkode: 12caf...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min eldste, født tidlig, og alltid for liten av vekt på alle kontroller, hadde bivirkninger, hadde alltid feber på alle vaksiner. Men ikke verre at litt ekstra pupp (og senere paracet) hjalp. Min yngste, født på termin og 4 kilo tung, alltid på høy procentil i forhold til vekt, hadde aldri noen bivirkninger..  

Anonymkode: fe994...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt feber og ekstra trøtt dagen/ kvelden hun fikk vaksine. Paracet og en god natts søvn, så var hun tilbake til normalen. 

Anonymkode: 52007...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble ikke dårlig i det hele tatt :) Hun sovnet litt lettere på kvelden den dagen bare og sov litt bedre den ene natta. Null feber.

Anonymkode: 43936...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sov syyyykt godt de to første nettene etterpå 🙊 Han våknet hver time både før og siden, men disse to nettene etter vaksine sov han rundt. Skjedde etter alle vaksinene, så jeg gledde meg jo som en unge til vaksinedag😂 merket ingenting annet på han 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber og dårlig form et par dager, samt mageproblemer på både den første og den andre vaksinen. Skal snart ha 1-års vaksine og kjenner jeg gruer meg.

Anonymkode: 0ee52...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...