AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Del Skrevet 15. august 2023 Har prøvd aktivt i 10 måneder nå. Føler vi gjør alt riktig, lever sunt og «riktig», har sex annenhver dag før og under eggløsning, men ingenting skjer.. vi utsatte prøvingen i mange år grunnet livssituasjon og jobb, men nå kjenner jeg en angst for at vi kanskje ventet for lenge Synes det er forferdelig tungt å tenke på at vi kanskje ikke vil lykkes. Livet kjennes så meningsløst ut å bare bli eldre og eldre, uten å lage sin egen familie.. Han er 51 og jeg 38. Vi har testet fertiliteten hos legen og den er innenfor normalen hos oss begge. Hva ville dere gjort? Begynt på ivf omgående eller prøvd litt til? Anonymkode: e7acd...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg ville søkt meg inn til ivf med engang, og hvis lang ventetid i det offentlige ville jeg gått for privat. Du har virkelig ikke alderen med deg. Anonymkode: bf535...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #3 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville søkt meg inn til ivf med engang, og hvis lang ventetid i det offentlige ville jeg gått for privat. Du har virkelig ikke alderen med deg. Anonymkode: bf535...e90 Takk for svar. Nei, alderen spiller ikke helt på lag, men det er lite å gjøre med. Vi bør nok trekke en kølapp i det offentlige i første omgang, ja. Månedene løper raskt unna her.. Anonymkode: e7acd...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #4 Del Skrevet 15. august 2023 Med tanke på alder hadde jeg ikke stusset.. Jeg hadde gått for IVF så fort som mulig. Anonymkode: 52ede...e1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #5 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg ville gått til privat IVF om dere har økonomi til det. Ingen grunn til å vente. Anonymkode: 7a8ea...c3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #6 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Takk for svar. Nei, alderen spiller ikke helt på lag, men det er lite å gjøre med. Vi bør nok trekke en kølapp i det offentlige i første omgang, ja. Månedene løper raskt unna her.. Anonymkode: e7acd...f1c 38 er jo ikke kritisk gammelt. Jeg ble gravid ved uhell (hoppe av i svingen) da jeg var 38, nesten 39. Anonymkode: b0eb1...cf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #7 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 38 er jo ikke kritisk gammelt. Jeg ble gravid ved uhell (hoppe av i svingen) da jeg var 38, nesten 39. Anonymkode: b0eb1...cf4 Takk for svar, det gir håp❤️ Anonymkode: e7acd...f1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #8 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 38 er jo ikke kritisk gammelt. Jeg ble gravid ved uhell (hoppe av i svingen) da jeg var 38, nesten 39. Anonymkode: b0eb1...cf4 Kan støtte denne.. Min mor fikk 2 "uplanlagte barn" etter fylte 40.. Sistemann ble hun gravid med når hun var 43. ❤️ Så 38 er ikke krise. Men ville likevel tenkt å startet ivf søknad og prosess.. Ting tar tid, og tiden går fort. Anonymkode: 52ede...e1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #9 Del Skrevet 15. august 2023 Hadde søkt IVF med en gang. Fruktbarheten synker en del etter fylte 35 for de fleste. Ikke kast bort mer tid. Dere har normale verdier, og gode muligheter for å lykkes. Men det kan forandre seg fort. Ikke vent. Anonymkode: 3fc4c...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #10 Del Skrevet 16. august 2023 Alderen din er ikke nødvendigvis kritisk enda, men få Han sjekket. Mange tror at graviditeter bare er opp til kvinnen her inne. Mange sjekker aldri mennene for alle antar menn kan lage barn til de er 100. Menns fertilitet har gått ned med årene, viser forskning. Og menns fertilitet går også ned med alderen. En mann på 50 har sjelden like bra sperm som en på 20. Anonymkode: 71e7e...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå