Gå til innhold

Lutinus eller cyclogest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ett fryseforsøk om ikke lenge (naturlig syklus) og har fått resepter på lutinus. Dette er gjennom det offentlige. 

Jeg hadde for noen mnd fryseforsøk hos en privat klinikk hvor jeg fikk resepter på cyclogest og har derfor endel igjen i pakken fra forige forsøk. 

I cyclogesten er det 400mg mens i lutinus er det 100mg.

Hva ville dere ha gått for å bruke? Klinikken sier jeg kan bruke cyclogesten om jeg ønsker men at det er lutinus dem kan gi meg (regler i det offentlige)

Anonymkode: 7fcb8...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går offentlig og her får jeg både Lutinus og Cyclogest forskrevet. Det har variert fra innsett til innsett. Så hvis det er en regel må det gjelde ditt sykehus/klinikk. 

Ved nytt innsett nå fikk jeg velge selv hva jeg syns var mest praktisk for meg. Spurte om det var en av typene de anbefalte mer enn den andre med tanke for forskjellen i styrke, fikk til svar det spilte liten rolle , men om man hadde lave progesteron verdier naturlig, brukte de oftest Cyclogest.  Jeg har ikke lave progesteron verdier og kunne da velge. Valgte Cyclogest for jeg opplever mindre gris med dem enn Lutinus og de tas bare 2 ganger daglig istedenfor 3 med lutinus så er lettere med tanke på hverdag for meg med Cyclogest. 

Anonymkode: 4b103...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...