Gå til innhold

Til dere som lever et hektisk småbarns/familieliv; Hvor ofte har dere sex?

Fremhevede innlegg

Skrevet
snurk skrev (3 timer siden):

Men ikke like trist som at sex er limet i forholdet og at limet er såpass dårlig at man må ha sex 5-6 ganger i uken for at det skal vedlikeholdes 😉

Det var min tanke også. Så trist å ha et ekteskap hvor sex er det eneste eller det viktigste som holder en sammen. Jeg kjenner meg veldig takknemlig for å ha et bedre og mer solid ekteskap enn som så.

Anonymkode: 81a4f...2dc

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samleie en gang i uken er nok ganske vanlig som snitt generelt tror jeg. Vi har 2 barn på barneskoletrinnet, men bra sexkjemi. Forholdet vårt startet som "elskere", så vi er enige på lystmønsteret.

3-4 ganger i uken, jeg liker også å gi han runk/sug utenom dette.

Anonymkode: 13b91...d5c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har alltid hatt sex 5-6ganger pr uke. Også når barna (nå 20 og 22) var små. Er aldri så trett at vi ikke orker å vedlikeholde limet i ekteskapet. Er nå 45 og 46, gift i 24 år, sammen i 25 år. Så trist å høre om folk som nesten aldri har sex…

Anonymkode: 28b1b...776

Handler det om lyst eller «å beholde limet»? For meg er det viktig med lyst, og vi har ikke sex i forhold til hvor trøtt/våken vi er. For oss er det viktig at begge har genuin lyst. Vi har, etter 23 år, sex ca 1 gang i uka, og begge er fornøyde. Det er ikke trist på noen som helst måte :) 

Anonymkode: 32011...d6e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette innlegget går hovedsaklig til dere som lever et familieliv (Eller har gjort det og husker):

Vi har sex 3 ganger i mnd, hvor ofte har dere sex?

Da jeg har slik app som registrerer syklus, noterer jeg meg også alltid når vi har sex. Derfor vet jeg dette. Tenkte da jeg registrerte noe der i dag, at jeg av ren nysgjerrighet skulle gå inn å sjekke hvor ofte vi faktisk har hatt sex, og der kom tallet opp, 3 altså.

Vi har 4 barn, hvor de minste er 1 og 2 år. Fulltidsjobber og hektiske liv.

Jeg skjønner jo også at ingen andre kan fortelle meg hva som er normalt for oss og ikke, men hadde vært interessant å høre fra dere som står i lignende situasjoner.

Jeg er ikke misfornøyd, jeg bare var interessert i å høre hvordan andre har det :)

Hilsen småbarnsmor som gjør sitt beste, og forøvrig ikke avviser mannen sin seksuelt (bare for å få den brannen slukket før den ev oppstår her inne).

Anonymkode: 082d8...1c7

Du trenger ikke avvise ham, såfremt DU også har lyst på sex når han tar initiativ :) Men hvis det er sånn at du aldri avviser ham kun for hans skyld, så er det trist. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke avvise ham, såfremt DU også har lyst på sex når han tar initiativ :) Men hvis det er sånn at du aldri avviser ham kun for hans skyld, så er det trist. 

Nei, bare fordi jeg alltid får lyst når han har lyst😊

Anonymkode: 5659e...3c5

Skrevet

1 gang i mnd… to tette barn under 4 år. Alltid et barn i senga, alltid noen som våkner og trenger noe, alltid trøtte og slitne. 

jeg mistet omtrent alt av sexlyst da jeg satte inn spiral for snart 3 år siden… hadde jeg hatt mer lyst så hadde vi kanskje hatt oftere, men livet i seg selv er så mye for tida at det ikke er noe jeg orker å tvinge frem. 

prøver å ha nærhet ellers, men jeg sover som regel før han legger seg. Og jeg går på jobb før han våkner osv. 

håper det tar seg opp når vi kommer litt mer ovenpå

Anonymkode: 23860...8ea

• Hjerte 1
Skrevet

Det går i faser. Noen ganger to ganger i uken, andre ganger to uker imellom. Jeg går for kvalitet heller enn kvalitet & sexen er fantastisk! Men jeg har ikke overskudd til mer, da ville det bare blitt pliktsex og da mener jeg at kvaliteten senkes betraktelig. 

Anonymkode: 93cb3...f45

• Nyttig 1
Skrevet

2-3 ganger i uka, men det er ene og alene fordi jeg har høy sexlyst, ikke fordi jeg hverken har overskudd eller spesielt lyst på mannen. Han har ikke stilt opp og vært en god partner etter at vi fikk barn. Kunne nok hatt det daglig dersom forholdet var på et bedre sted.

Anonymkode: e6a89...3ed

• Liker 1
Skrevet

Er det ingen som har sex sjeldnere enn det som nevnes her?!? Altså ukentlig? Blir helt bekymra her. Men litt typisk kvinneguiden eller ?😜

Anonymkode: 85369...27a

• Liker 4
Skrevet

1-2 ganger i uken. Men våre to eldste er nå 13 og 15 - og de er jo alltid våken 🤪

Anonymkode: 2d258...2df

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det ingen som har sex sjeldnere enn det som nevnes her?!? Altså ukentlig? Blir helt bekymra her. Men litt typisk kvinneguiden eller ?😜

Ja, når folk som som har relativt hyppig begynner å skrive, så vil andre ikke fortelle om at dem er "tapere". Folk på slike tråder har mer sex enn hva som er vanlig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men er det andre ting dere kan gjøre, bare ligge inntil hverandre nakne, kysse, stryke på armen osv?

Anonymkode: 911ca...328

Jeg har absolutt ikke lyst på noe av det der heller. Hadde jeg ønsket det, kunne jeg like gjerne hatt sex. Er så SLITEN! Vil bare være i fred. 

Anonymkode: 90b7b...32a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi har hatt sex fire ganger siste 12 måneder. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

2 små barn her og vi har sex 4-7 ganger i uken. Vi har vært heldige med at barna legger seg greit 😄 men man er jo ofte litt slitne likevel etter en arbeidsdag og ellers rutiner med barn i hverdagen, men det er godt å likevel være nakne sammen og ha sex selv om man tidvis kan være litt trette og slitne. Tidvis så kan det jo være litt verre å få tenningen og det kan kreve litt planlegging, men da er det likevel deilig ligge nakne og kjenne på hverandre og se på hverandre og snakke litt dirty, da pleier det å løsne 😄 noen uker har vi sex hver dag og andre uker så kan vi gjerne finne på å hoppe over en dag eller to og "spare" oss opp litt 😄 da blir man jo litt kaniner igjen 😄

Sex er ikke alt i et forhold, men det er viktig. Vi føler at det er viktig å kjenne den nærheten, smake på hverandre og stadig prøve nye ting selv etter snart 20 år. Kvelden er vår kosetid/voksentid hvor vi kan pleie oss, nyte hverandre, kose oss og komme til hektene igjen og sove i armene på hverandre før det kommer en ny dag med jobb og hverdagsrutiner 😄

Anonymkode: 0be98...a78

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har absolutt ikke lyst på noe av det der heller. Hadde jeg ønsket det, kunne jeg like gjerne hatt sex. Er så SLITEN! Vil bare være i fred. 

Samme her🤪 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette innlegget går hovedsaklig til dere som lever et familieliv (Eller har gjort det og husker):

Da jeg har slik app som registrerer syklus, noterer jeg meg også alltid når vi har sex. Derfor vet jeg dette. Tenkte da jeg registrerte noe der i dag, at jeg av ren nysgjerrighet skulle gå inn å sjekke hvor ofte vi faktisk har hatt sex, og der kom tallet opp, 3 altså.

Jeg skjønner jo også at ingen andre kan fortelle meg hva som er normalt for oss og ikke, men hadde vært interessant å høre fra dere som står i lignende situasjoner.

Jeg er ikke misfornøyd, jeg bare var interessert i å høre hvordan andre har det :)

Hilsen småbarnsmor som gjør sitt beste, og forøvrig ikke avviser mannen sin seksuelt (bare for å få den brannen slukket før den ev oppstår her inne).

I perioder har det vært mye mindre enn det 🤣

Anonymkode: 84a0d...a63

• Nyttig 1
Skrevet

De gangene jeg er "flink" og tar initiativ annenhver gang, blir det vel 3-4 ganger i uka annenhver uke, tror jeg? Og jeg gir bj når jeg har mensen. Mannen jobber skift og jeg jobber bare dagtid, så de ukene han jobber seint blir det jo ikke så mye action før i helga. De gangene vi(hrm, jeg...) glemmer å prioritere sex tidligere på dagen/kvelden pga andre ting som må gjøres i tillegg til husarbeid, kan det fort gå en uke eller to. Sistnevnte skjer oftest, til mannens store sorg og frustrasjon. Vi har småbruk, og har oppussingsprosjekter innimellom. Småskolebarnet sover fortsatt mye med oss/våkner ofte om natten pga mareritt, så sex som avslutning på dagen før vi sovner hører til sjeldenhetene nå. Det hjelper ikke at jeg har større søvnbehov og lavere sexbehov enn ham, og at sexlysten er noe av det første som forduftet sammen med overskudd. Han føler seg ikke sett og elsket, jeg føler press på å være produktiv handywoman/bondekone på dagtid og "leken elskerinne" om kvelden/natta.

Anonymkode: 46703...ae7

• Hjerte 4
Skrevet

Vår yngste er 3, eldste er 6. Jeg har fulltidsjobb og han er sykemeldt over lengre tid. Det ligger veldig mye ansvar på meg og jeg føler meg ofte som alenemor. Jeg orker en gang i uken nå og det er han som tar initiativ. Han klager på at jeg ikke gjør det, men jeg føler sjeldent lyst nå. Har byttet prevensjon for å se om det hjelper, men nei. Jeg er så sliten når kvelden kommer at jeg ofte sovner likt som ungene. 

Anonymkode: e2d68...17b

• Hjerte 2
Skrevet

Etter vi ble gravide med nr 1 for ca 14 år siden, har vi hatt sex 2-3 ganger i året i snitt tenker jeg 😊

2 barn.

Anonymkode: 6f6b4...809

• Nyttig 5
Skrevet

3 barn, minste er ett år, en på 4 og en på 10(den er min fra tidligere) 

Vært sammen i 6 år, ikke hatt sex siden minsten ble unnfanget 🙄 Han vil ikke, og jeg gidder ikke bli avvist mer 🤷‍♀️ skulle gjerne hatt sex allefall 1 gang i uka 🙈

Anonymkode: 7c1d1...655

• Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...