AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #1 Skrevet 15. august 2023 Dette innlegget går hovedsaklig til dere som lever et familieliv (Eller har gjort det og husker): Vi har sex 3 ganger i mnd, hvor ofte har dere sex? Da jeg har slik app som registrerer syklus, noterer jeg meg også alltid når vi har sex. Derfor vet jeg dette. Tenkte da jeg registrerte noe der i dag, at jeg av ren nysgjerrighet skulle gå inn å sjekke hvor ofte vi faktisk har hatt sex, og der kom tallet opp, 3 altså. Vi har 4 barn, hvor de minste er 1 og 2 år. Fulltidsjobber og hektiske liv. Jeg skjønner jo også at ingen andre kan fortelle meg hva som er normalt for oss og ikke, men hadde vært interessant å høre fra dere som står i lignende situasjoner. Jeg er ikke misfornøyd, jeg bare var interessert i å høre hvordan andre har det Hilsen småbarnsmor som gjør sitt beste, og forøvrig ikke avviser mannen sin seksuelt (bare for å få den brannen slukket før den ev oppstår her inne). Anonymkode: 082d8...1c7 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #2 Skrevet 15. august 2023 Ca. 2 ganger i uken, noen ganger mer, og noen ganger mindre. Er for så vidt fornøyd med dette på nåværende tidspunkt. 3 barn: 3, 9 og 15. Tror ikke jeg kunne klart noe særlig mer enn deg om jeg hadde to barn under to år som du :-) Anonymkode: a04b4...4c6 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 Ca. en gang i uken, iblant to. Mannen er litt misfornøyd, og det har vært en konflikt for oss. Men yngste er 6 mnd. og jeg føler jeg aldri får nok søvn, og jeg vil bare sove så snart det er leggetid. Anonymkode: 1e76b...327 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 Vi har ingen barn, og har sex cirka en gang per uke. Iblant oftere når det er ferie, men iblant sjeldnere om det er ekstra stress. Så jeg tror på et årsgjennomsnitt blir det vel en gang per uke, kanskje litt mindre. Synes dere gjør det bra med tanke på småbarn 😊 Anonymkode: 38c93...19f 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #5 Skrevet 15. august 2023 Har tre barn, jeg har ei på 11 fra før, også har en på 2.5 og en på 7 mnd sammen. Vi har vært sammen i 4 år, som vil si at jeg ble gravid etter 7 mnd fra dagen vi møttes, altså midt i den beste nyforelsket perioden. Vi har sex nesten hver kveld, selvfølgelig pauser når jeg hadde født, men var i gang igjen etter hhv 11 og 17 dager. (ks, og rolig sex, pga opr.sår) og pause når jeg har mensen. Men masse nærhet og kos. Jeg får ikke nok av han. Jobber 100% begge to, men far har pappaperm akkurat nå. Mens med eksmannen var det type sex 1-3 gr i året etter vi hadde vært sammen i 5 år, og etter barnet kom hadde vi ikke sex på flere år. Jeg ville ikke inn i et sexløst forhold til. Anonymkode: 911ca...328 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #6 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har tre barn, jeg har ei på 11 fra før, også har en på 2.5 og en på 7 mnd sammen. Vi har vært sammen i 4 år, som vil si at jeg ble gravid etter 7 mnd fra dagen vi møttes, altså midt i den beste nyforelsket perioden. Vi har sex nesten hver kveld, selvfølgelig pauser når jeg hadde født, men var i gang igjen etter hhv 11 og 17 dager. (ks, og rolig sex, pga opr.sår) og pause når jeg har mensen. Men masse nærhet og kos. Jeg får ikke nok av han. Jobber 100% begge to, men far har pappaperm akkurat nå. Mens med eksmannen var det type sex 1-3 gr i året etter vi hadde vært sammen i 5 år, og etter barnet kom hadde vi ikke sex på flere år. Jeg ville ikke inn i et sexløst forhold til. Anonymkode: 911ca...328 For et fantastisk sexliv dere har ❤️ så mye sex tror jeg aldri jeg har hatt, selv før jeg fikk barn 😂 så jeg håper og tror at dere ligger i ytterkanten av hyppigheten på hva som kanskje er vanlig, spesielt i småbarnsperioden. Veldig glad på deres vegner. Anonymkode: 5659e...3c5 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #7 Skrevet 15. august 2023 Vi har alltid hatt sex 5-6ganger pr uke. Også når barna (nå 20 og 22) var små. Er aldri så trett at vi ikke orker å vedlikeholde limet i ekteskapet. Er nå 45 og 46, gift i 24 år, sammen i 25 år. Så trist å høre om folk som nesten aldri har sex… Anonymkode: 28b1b...776 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #8 Skrevet 15. august 2023 I gjennomsnitt 3 ganger i uken, vi har to små barn på 4 og 2 år, begge jobber fulltid. Vi hadde en lang periode etter førstemann ble født hvor vi hadde sjelden sex (ca. 2-3 ganger i måneden) fordi overskuddet ikke strakk til med små barn som sov dårlig. Nå føler vi at vi endelig er litt over kneika, overskuddet er tilbake og da kom også sexlysten også tilbake. Nå kan vi ha sex 4-5 ganger uken også, alt ettersom vi føler for. Tenker det er naturlig at sexlysten svinger gjennom perioder av livet, og småbarnsfasen er vel kanskje den mest krevende for sexlivet. Det viktigste er å ha et godt grunnlag for forholdet utover seksuell tiltrekning slik at man har det å falle tilbake på i perioder hvor sex ikke står høyst på timeplanen. Anonymkode: 92b84...697 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #9 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Dette innlegget går hovedsaklig til dere som lever et familieliv (Eller har gjort det og husker): Vi har sex 3 ganger i mnd, hvor ofte har dere sex? Da jeg har slik app som registrerer syklus, noterer jeg meg også alltid når vi har sex. Derfor vet jeg dette. Tenkte da jeg registrerte noe der i dag, at jeg av ren nysgjerrighet skulle gå inn å sjekke hvor ofte vi faktisk har hatt sex, og der kom tallet opp, 3 altså. Vi har 4 barn, hvor de minste er 1 og 2 år. Fulltidsjobber og hektiske liv. Jeg skjønner jo også at ingen andre kan fortelle meg hva som er normalt for oss og ikke, men hadde vært interessant å høre fra dere som står i lignende situasjoner. Jeg er ikke misfornøyd, jeg bare var interessert i å høre hvordan andre har det Hilsen småbarnsmor som gjør sitt beste, og forøvrig ikke avviser mannen sin seksuelt (bare for å få den brannen slukket før den ev oppstår her inne). Anonymkode: 5659e...3c5 Men har du sexlyst hver gang appen forteller deg at du ikke kan bli gravid? Anonymkode: ca49f...5ff
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #10 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I gjennomsnitt 3 ganger i uken, vi har to små barn på 4 og 2 år, begge jobber fulltid. Vi hadde en lang periode etter førstemann ble født hvor vi hadde sjelden sex (ca. 2-3 ganger i måneden) fordi overskuddet ikke strakk til med små barn som sov dårlig. Nå føler vi at vi endelig er litt over kneika, overskuddet er tilbake og da kom også sexlysten også tilbake. Nå kan vi ha sex 4-5 ganger uken også, alt ettersom vi føler for. Tenker det er naturlig at sexlysten svinger gjennom perioder av livet, og småbarnsfasen er vel kanskje den mest krevende for sexlivet. Det viktigste er å ha et godt grunnlag for forholdet utover seksuell tiltrekning slik at man har det å falle tilbake på i perioder hvor sex ikke står høyst på timeplanen. Anonymkode: 92b84...697 Takk for dette svaret. Vi har slitt enormt med våkennetter, og forstyrres absolutt hver natt enda. Det tar på, vi er utrolig slitne rett og slett 🙈 bruker det ikke som en unnskyldning, men det er faktisk en forklaring også. Anonymkode: 082d8...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #11 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har tre barn, jeg har ei på 11 fra før, også har en på 2.5 og en på 7 mnd sammen. Vi har vært sammen i 4 år, som vil si at jeg ble gravid etter 7 mnd fra dagen vi møttes, altså midt i den beste nyforelsket perioden. Vi har sex nesten hver kveld, selvfølgelig pauser når jeg hadde født, men var i gang igjen etter hhv 11 og 17 dager. (ks, og rolig sex, pga opr.sår) og pause når jeg har mensen. Men masse nærhet og kos. Jeg får ikke nok av han. Jobber 100% begge to, men far har pappaperm akkurat nå. Mens med eksmannen var det type sex 1-3 gr i året etter vi hadde vært sammen i 5 år, og etter barnet kom hadde vi ikke sex på flere år. Jeg ville ikke inn i et sexløst forhold til. Anonymkode: 911ca...328 Men da regner jeg med dere har barn som sovner om kvelden og sover om natten? Anonymkode: ca49f...5ff 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #12 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men har du sexlyst hver gang appen forteller deg at du ikke kan bli gravid? Anonymkode: ca49f...5ff Nei, jeg har faktisk mest sexlyst når jeg kan bli gravid. Naturlig nok da man som kvinne da er høyst fertil, og kroppen agerer deretter. Dette er en app som følger med menstruasjonssyklus, så det er ingen app for å unngå/eller for å bli gravid. Hvorfor lurer du? Anonymkode: 5659e...3c5 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #13 Skrevet 15. august 2023 Har en 1-åring. Har hatt sex ca 1 gang i mnd. Dagene bare går og vi er slitne 🤣🤷♀️ Anonymkode: 6d6e9...449 9 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #14 Skrevet 15. august 2023 TS her. Vi har slitt enormt med våkennetter, og forstyrres absolutt hver natt enda. Det tar på, vi er utrolig slitne rett og slett 🙈 Bruker det ikke som en unnskyldning, men det er faktisk en forklaring også. Anonymkode: 5659e...3c5 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #15 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har en 1-åring. Har hatt sex ca 1 gang i mnd. Dagene bare går og vi er slitne 🤣🤷♀️ Anonymkode: 6d6e9...449 Helt naturlig, og veldig godt å få de svarene også. For at noen skal ha masse sex, må noen ha mindre. Så enkelt er det mattestykket 😛 Hilsen ts. Fant dette på nett: Det varierer veldig fra person til person og fra par til par hvor ofte man har samleie. Ifølge en studie blant norske gifte eller samboende par mellom 22-67 år oppga majoriteten (40%) å ha hatt samleie 1-2 ganger i uka siste måned1. Gjennomsnittlig er det vanligst å ha sex 2-3 ganger i uken2. Noen har lyst på sex flere ganger om dagen, mens andre ikke føler for det på langt nær like ofte3. Learn more: 1. dagbladet.no2. nettavisen.no3. nettavisen.no Anonymkode: 5659e...3c5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #16 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Vi har slitt enormt med våkennetter, og forstyrres absolutt hver natt enda. Det tar på, vi er utrolig slitne rett og slett 🙈 Bruker det ikke som en unnskyldning, men det er faktisk en forklaring også. Anonymkode: 5659e...3c5 Vi har det likedan. Dette er helt normalt. De fleste i denne fasen har sex MAX én gang i uka, ihvertfall de jeg kjenner. Anonymkode: 6d6e9...449 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #17 Skrevet 15. august 2023 Har en 1,5-åring som jeg har vært hjemme med siden fødsel. Ungen sover dårlig og ammes enda + samsover. Jeg er sliten og mettet på fysisk kontakt. Jeg var også kjempelenge i "babybobla" og tenkte ikke engang på sex da. Mannen jobber mye. Vil si vi har sex en gang i måneden nå, men håper på å få det mer på rett kjør igjen snart. En til to ganger i uka hadde vært fint, men dagene bare FLYR og jeg sovner jo faen meg klokka 8 hver kveld😂 Anonymkode: 6d25f...6d6 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #18 Skrevet 15. august 2023 Vi hadde ganske ofte sex før barnet vårt ble født (med pauser når han var offshore og jeg hadde mens) men med vanskelig og langvarig legging i tillegg til flere nattlige oppvåkninger, gikk den frekvensen ned kjapt😅 I perioden han er hjemme vil jeg tippe vi har oss 2-4 ganger i uka. Jeg logger ikke sex, da. Anonymkode: 587ae...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #19 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men da regner jeg med dere har barn som sovner om kvelden og sover om natten? Anonymkode: ca49f...5ff Ja, det har vi, ellers ville det nok vært vanskelig. Men har blitt avbrutt en del ganger. Anonymkode: 911ca...328
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #20 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): TS her. Vi har slitt enormt med våkennetter, og forstyrres absolutt hver natt enda. Det tar på, vi er utrolig slitne rett og slett 🙈 Bruker det ikke som en unnskyldning, men det er faktisk en forklaring også. Anonymkode: 5659e...3c5 Men er det andre ting dere kan gjøre, bare ligge inntil hverandre nakne, kysse, stryke på armen osv? Anonymkode: 911ca...328 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå