Gå til innhold

Barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå er det barnehagestart for mange. Klokken er 10.10, og en unge i barnehagen i første etasje har skreket kontinuerlig i to timer. Det er et barn på rundt halvannet år, som skriker ved porten. Han gir seg ikke. Jeg er fem etasjer over og har fulgt litt med. De ansatte lar han bare stå der. Bra nok omsorg? 

Får foreldre vite om det? 

Jeg tenker på da barna mine begynte i barnehage. Fikk jeg faktisk vite hva som skjedde? 

Endret av solmåneogstjerner
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 time siden):

Nå er det barnehagestart for mange. Klokken er 10.10, og en unge i barnehagen i første etasje har skreket kontinuerlig i to timer. Det er et barn på rundt halvannet år, som skriker ved porten. Han gir seg ikke. Jeg er fem etasjer over og har fulgt litt med. De ansatte lar han bare stå der. Bra nok omsorg? 

Får foreldre vite om det? 

Jeg tenker på da barna mine begynte i barnehage. Fikk jeg faktisk vite hva som skjedde? 

Kan du være så snill å varsle om dette?

Dette er ikke greit!

Anonymkode: c38f5...2c1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det pleier å være en del skriking i starten ja. Min skrek også mye og lenge og da jeg hentet hadde det gått sååå fint, så jeg tviler på at de er ærlige med foreldrene. Hilsen en som bor vegg i vegg med barnehagen. 

Anonymkode: 8edbd...1df

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan du være så snill å varsle om dette?

Dette er ikke greit!

Varsle til hvem? De ansatte sto jo fem meter unna, de har jo fått det med seg. Jeg vet jo ikke hvem foreldrene er. Jeg måtte gå, så jeg vet ikke om det bare fortsatte. Men er her i morgen også. 

Jeg synes bare ikke det hørtes greit ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det pleier å være en del skriking i starten ja. Min skrek også mye og lenge og da jeg hentet hadde det gått sååå fint, så jeg tviler på at de er ærlige med foreldrene. Hilsen en som bor vegg i vegg med barnehagen. 

Anonymkode: 8edbd...1df

Vegg i vegg med deres egen barnehage? 

Jeg har en mistanke om at de ikke er helt ærlige. Mine skrek også da jeg gikk, og de mente at det hadde sluttet fort. Nå tenker jeg at jeg er glad for at barnehagetiden er over...

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (7 minutter siden):

Varsle til hvem? De ansatte sto jo fem meter unna, de har jo fått det med seg. Jeg vet jo ikke hvem foreldrene er. Jeg måtte gå, så jeg vet ikke om det bare fortsatte. Men er her i morgen også. 

Jeg synes bare ikke det hørtes greit ut. 

Til styrer, deretter lengre opp i systemet om styrer ikke tar det på alvor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til styrer, deretter lengre opp i systemet om styrer ikke tar det på alvor. 

Ja. Skal følge med i morgen tidlig også. Om det er det samme så kanskje jeg burde gjøre det. (Selv om styrer allerede burde fått det med seg, vedkommende er vel i barnehagen og kunne hørt det minst like godt som meg). 

• Liker 1
Skrevet

At de bare lot det lille barnet stå for seg seg selv og skrike, uten å forsøke å roe, trøste eller bare være der om barnet ikke lot seg trøste, er ikke greit. Ikke hvis det var over litt tid, og ikke fordi de ansatte var akutt opptatt med andre barn en kortere stund. 

Vi opplever innimellom at det kan være veldig vanskelig for barn som ikke er trygge i barnehagen enda å ta imot trøst og la seg roe av de ansatte. Dessverre. Men ingen barn skal bli stående alene og være så lei seg. 

Anonymkode: 1aa8a...14c

• Liker 2
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (5 timer siden):

Ja. Skal følge med i morgen tidlig også. Om det er det samme så kanskje jeg burde gjøre det. (Selv om styrer allerede burde fått det med seg, vedkommende er vel i barnehagen og kunne hørt det minst like godt som meg). 

Varsle til hvem, hva da?

Hadde det vært meg som stod der så hadde jeg ropt ned til de ansatte! Eller gått ned til barnet selv.

Anonymkode: af6c7...5be

Skrevet

Det er jo helt hjerteskjærende at et barn på halvannet år står ved porten og skriker alene i 1,5 time uten at de ansatte gjør noe. Det er faktisk ikke lov.

Hvis det er sånn at han helst vil stå der, de ansatte får ikke trøste ham osv, så er de likevel pliktige til å foreta seg noe. Det er jobben deres. Stakkars unge. Barnet er ikke ansvarlig for sine egne følelser, de voksne er på jobb og skal utvise omsorg. Det er ikke omsorg å la barnet stå der og hyle selv om det er det han "vil". Da legger man ansvaret på barnet.

Jeg hadde ringt ned til daglig leder i barnehagen og sagt rett ut at du ser barnet står der og skriker hele formiddagen uten at de voksne tilsynelatende gjør noe.

Anonymkode: eaf4e...e4b

• Liker 2
Skrevet

Jeg har dessverre sett ting jeg skulle ønske jeg ikke så. En gang på tilvenning oppdaget jeg at en ansatt sa hun var lei av å bære rundt på et barn som ikke kunne gå eller krabbe (motorisk forsinket barn). Når utetiden kom satte den ansatte fra seg barnet på asfalten og gikk å satte seg i sandkassen med ryggen til og ignorerte barnet. Barnet gråt alene uten mulighet til å bevege seg. Jeg tok tiden og etter 17 minutt gikk jeg til styreren som bare trakk på skuldrene. Jeg tok barnet mitt ut av den barnehagen dagen etterpå.

Det var mye bedre i ny bhg, men har sett min del av små som leter etter mamma. Egentlig de fleste uheldige episoder jeg har sett har vært med ettåringer, noe som gjør at jeg holdt mitt neste barn hjemme til nesten to år.

Anonymkode: 3bdbb...cda

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt stille i dag. Så da har det kanskje ordnet seg noenlunde. Kanskje noen av de involverte har lest her? Ihvertfall har det ikke vært noe skriking. 

Skrevet

Kanskje på tide å gå i mot strømmen, og ha barna hjemme til de er store nok til å gå og prate litt?

Det er ikke greit å sende ettåringen i barnehagen!

Det er ikke barnehagens skyld at det er sånn, men heller samfunnet, og forventningene om at alle skal starte i barnehagen ved 12 måneder, og både mor og far skal ut i jobb igjen.

Det er hjerteskjærende å se hvor utrygge disse små er. De trenger foreldrene sine, ikke fremmede voksne, som har mange andre å passe på i tillegg.

Hilsen pedagog på småbarnsavdeling, som kommer til å slutte, fordi jeg ikke orker å støtte dette opplegget lenger.

Anonymkode: 47e23...2de

• Liker 1
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (17 timer siden):

Vegg i vegg med deres egen barnehage? 

Jeg har en mistanke om at de ikke er helt ærlige. Mine skrek også da jeg gikk, og de mente at det hadde sluttet fort. Nå tenker jeg at jeg er glad for at barnehagetiden er over...

I vår bhg har de sendt video av en blid og glad unge de (heldigvis få) gangene det har vært hyling da vi gikk, så vi kan se selv at ungen faktisk har det bra. 

Verre med min mor, hun kan påstå at "Jaaaada, har gått så fint atte", mens vi kan gå inn og se på Netatmo'en i stuen at det har vært ekstremt høyt støynivå to timer i strekk.... 

Anonymkode: 4400a...bce

Skrevet

Ikke greit i det hele tatt, stakar barn. Hadde meldt i fra til kommunen som har overordnet ansvar for barnehagen.

Anonymkode: abe8e...b53

Skrevet

Er det ikke ganske vanlig at barn synes det er helt jævlig de første ukene i barnehage da? Altså det at mamma/pappa går fra dem. DET ER TILVENNING. Altså fremmede voksene er jo ikke noe trøst i starten.

Det går seg til :) Virker nok verre enn det egentlig er. 

Anonymkode: 030f6...5c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...