Gå til innhold

Jobben arrangerer tur gjennom hele helgen uten å betale.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

De mener vi skal reise fredag etter jobben, delta på tulleaktiviterer. Uten betaling helt til søndag kveld når hjemreisen er 🤮.

Alle vet jo at dette handler om alkohol stort sett, er jo alltid det når nordmenn omgås. Så nå er det blitt krig pga ikke alle vil delta...jeg synes dette er blitt gøy. Å se hvordan folk reagerer på at noen sier nei.

Hvorfor er nordmenn så klønete til å omgås hverandre?

Ting må arrangeres, så skal man tvinge noen til å delta? Er det virkelig mulig i voksen alder? Klarer ikke mennesket selv velge hva de vil bruke tiden sin på? 

Jeg undres.

Anonymkode: c824e...d81

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Hadde aldri deltatt på slikt tull. 

Skrevet
Lykkedykker skrev (Akkurat nå):

Hadde aldri deltatt på slikt tull. 

Det skal jeg ikke, men reagerer på hvordan det skjer.

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av ti10
.
Skrevet

Hva mener du med at de ikke betaler? 
Betaler de ikke for reise og opphold? Eller er de lønn dere vil ha i tillegg?

Anonymkode: aa4da...b39

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo bare å si det ikke passer, ikke at du ikke vil, så slipper du flere spørsmål rundt det. 

Anonymkode: 64fac...90a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En firmatur der de ansatte vil ha lønn ? 
Betalt opphold med mat og drikke og aktiviteter ? 
Den var ny.. til og med sunnmøringer tar imot med åpne armer 

Anonymkode: 1f8ad...e15

Ikke når firmaturen spiser opp helgen. Firmaturer bør holdes innenfor rammen av arbeidsuken. Og det bør så klart være helt frivillig.

Anonymkode: 16d53...f7c

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er et sosialt - kanskje noe faglig - tiltak; bare å takke nei. Skjønner ikke man forventer lønn. Jeg blir ikke betalt for å delta på julebord, lønningspils eller andre aktiviteter heller. 

Anonymkode: ea074...d95

• Liker 31
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke når firmaturen spiser opp helgen. Firmaturer bør holdes innenfor rammen av arbeidsuken. Og det bør så klart være helt frivillig.

Anonymkode: 16d53...f7c

Julebord innenfor 08-16 hadde vært et spennende fenomen!

Anonymkode: ea074...d95

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

De mener vi skal reise fredag etter jobben, delta på tulleaktiviterer. Uten betaling helt til søndag kveld når hjemreisen er 🤮.

Alle vet jo at dette handler om alkohol stort sett, er jo alltid det når nordmenn omgås. Så nå er det blitt krig pga ikke alle vil delta...jeg synes dette er blitt gøy. Å se hvordan folk reagerer på at noen sier nei.

Ting må arrangeres, så skal man tvinge noen til å delta? Er det virkelig mulig i voksen alder? Klarer ikke mennesket selv velge hva de vil bruke tiden sin på? 

Jeg undres.

Klager du over at du ikke får lønn eller at du må betale? Det første er naturlig at du ikke får, det å skulle betale selv er mer sært

Anonymkode: e6cd1...3d4

• Liker 5
Skrevet

Før var sosiale eventer mer morsomme: Helg på hotell i alpinanlegg, 3 retters middager, fri bar, alpin om dagen, vinsmakerkurs, og morsomme innslag. De var en opplevelse også for de som ikke var så sosiale. Og alt betalt. 

Så ble det dårligere tider. Senere het det seminar (For da kunne bedriften skrive av mer på skatten). Seminar består av tørt innhold påfølgende av en middag der folk ikke lenger er på humør. 

Så kommer det ann på hverdagen. Når man er mye borte hjemmefra og ellers har mye oppgaver så ønsker man helgen med familien eller å koble ut. 

Anonymkode: 06e84...72f

• Liker 8
Skrevet

Jobben spanderer helgetur med alt inkludert, men du fortere fordi du ikke får betalt for timene du ofrer? 

Da får du være særpålen som sier nei og bli hjemme. God helg! 

Anonymkode: 8a860...0b0

• Liker 23
Skrevet

Det er helt opp til den enkelte å takke nei, men man er rimelig spesiell om man forventer å føre timer på en sosial samling med en del faglige innspill og teambuilding tenker jeg..

• Liker 11
Skrevet

Det er jo da helt normalt. Jobben betaler hotell og reise og middag, litt drikke under middagen. Kanskje en teambuildings aktivitet. Lunsjmat og flatfylla må man kanskje betale selv. Ingen klager da det er høyest frivillig og de som surmuler drar rett og slett ikke og går glipp av årets happening på arbeidsplassen som det snakkes om i flere måneder om ikke år i etterkant. 

• Liker 4
Skrevet

Når det ikke er arbeid, så skal du stå fritt til å si nei. På den andre siden er hensikten å bli bedre kjent med kollegaer og være sosiale. Dette skal så gjøre arbeidsmiljøet bedre, og kommer både ansatte og arbeidsgiver til gode. De som nekter, uten å ha "gyldig grunn", vil derfor bli sett på som at de ikke er interessert i å yte sitt bidrag. "Min tid er viktigere enn alle deres", liksom. Det er ikke alle arbeidsplasser som kan stenge i hverdagen for at de ansatte skal drive teambuilding, og å ikke arrangere noe utenom blir heller ikke bra. Derfor vil de fleste velge å delta likevel, også de som innerst inne heller ville latt være.

Anonymkode: 1d8bd...322

• Liker 5
Skrevet

Jeg takker alltid nei til slike opplegg. Helgen er forbeholdt familietid. Jeg tilbringer nok til på jobb med mine 60-timers uker! 

Anonymkode: 8d846...f3c

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg undres.

Hva om noen av oss voksne mennesker digger slike turer? 
Ikke alle hater slikt... Jeg synes det er kjempemoro med sosiale helgeturer med kolleger. 
Kan ikke vi som liker det få gjøre det, så kan folk som ikke liker det bare holde seg hjemme? 

Anonymkode: 0ef6f...7d7

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan ikke vi som liker det få gjøre det, så kan folk som ikke liker det bare holde seg hjemme? 

Anonymkode: 0ef6f...7d7

Gjerne! Så lenge vi som ikke har tid til det slipper å få sure kommentarer 👍

Anonymkode: 8bd2b...0e6

• Liker 8
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...