Gå til innhold

Har du dårlig samvittiget...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ikke jeg, er ungen min syk trenger han meg mer enn jobben gjør.

Så kan jeg heller ta igjen det som blir liggende og vente på meg mens jeg er borte :)

Skrevet

Jeg har mer dårlig samvittighet viss jeg sender barna på skole/i barnehage når jeg innerst inne vet at de hadde hatt bedre av å være hjemme (har skjedd en gang....)

Skrevet
Jeg har mer dårlig samvittighet viss jeg sender barna på skole/i barnehage når jeg innerst inne vet at de hadde hatt bedre av å være hjemme (har skjedd en gang....)

Nei, jeg har ikke dårlig samvittighet når jeg er hjemme med syk barn.

Skrevet

:Nikke:

Helt enig - selv om det er litt kjipt å ringe og melde fra om syke barn, gir det dårligere samvittighet å sende syke barn på skole/barnehage!

Skrevet

Ikke det minste. Mitt barn er viktigere enn alle jobbene i verden ;)

Skrevet

Mine barn er viktigere enn jobb, det er derfor jeg nå søker jobber slik at jeg kan få en arbeidsgiver som aksepterer det.

Gjest LoisLane
Skrevet

Ja, tragisk nok. Vet at jeg trengs hjemme, men det går jo utover kollegene mine når jeg er borte.

Skrevet

Barnet mitt trenger meg jo når det er sykt, jobben kommer i 2. rekke for meg i hvert fall. Men jeg har en type arbeid som er veldig selvstendig, og det går ikke ut over andre når jeg er hjemme med sykt barn. Har også mulighet til å jobbe hjemmefra.

Skrevet

Ikke i det hele tatt. Men så går det sjelden noe særlig ut over andre om jeg er borte fra jobb en dag eller to.

Skrevet

Ja, det har jeg. Og jeg sender henne på skolen viss hun er litt småsyk. (Ikke feber og skikkelig syk) Har hendt jeg har skrevet i meldeboka at de bare må ringe om hun blir verre. Har samme lista for å være hjemme selv, og er aldri hjemme med mindre jeg er sengeliggende.

Har etter at hun ble 10 år gått på jobb et par ganger og latt henne være hjemme et par timer (Eks 8-10 eller 11) og kommet hjem da. Jenta er 11 år Slike ganger har jeg ringt henne hver hel time feks. Gjorde det samme med brødrene da de var blitt "store" men ikke store nok til å være alene en hel dag.

Da barna var mindre, delte jeg og faren hennes ofte dagen mellom oss.

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Hvis jeg er syk selv så kommer gjerne den dårlige samvittigheten snikende (helt idiotisk, er man syk så er man syk), men med barna blir det annerledes - de har førsteprioritet uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...