AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Ofte opplever jeg at folk jeg ikke kjenner så godt, men som jeg har snakket en del med enten i et selskap, på jobb eller tilfeldig ute. Begynner å stille veldig personlige spørsmål om «hvordan jeg har råd til en så dyr livsstil». «Hvorfor jeg og eksen har gjort det slutt». Osv. Jeg syns det er ubehagelig og ekkelt at jeg må fortelle xyz om min økonomiske bakgrunn eller mitt brudd, spesielt når jeg ikke kjenner de så godt eller er så trygg på de. Hva gjør dere i slike tilfeller? Anonymkode: 881c8...46e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Vanessa Rudjord, er det deg?😂 Anonymkode: 29e80...d37 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 At noen spør betyr ikke at du må svare. Noen "voksne" mennesker, altså... Anonymkode: bcc4c...31f 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Vanessa Rudjord, er det deg?😂 Anonymkode: 29e80...d37 Jeg tok den ikke? Anonymkode: 06f44...694 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #5 Skrevet 15. august 2023 Bare ler det vekk og sier at det blir litt for personlig hvis jeg syns det. Du får ta det som et kompliment at folk er interessert i livet ditt. Anonymkode: 79514...2df
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #6 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ofte opplever jeg at folk jeg ikke kjenner så godt, men som jeg har snakket en del med enten i et selskap, på jobb eller tilfeldig ute. Begynner å stille veldig personlige spørsmål om «hvordan jeg har råd til en så dyr livsstil». «Hvorfor jeg og eksen har gjort det slutt». Osv. Jeg syns det er ubehagelig og ekkelt at jeg må fortelle xyz om min økonomiske bakgrunn eller mitt brudd, spesielt når jeg ikke kjenner de så godt eller er så trygg på de. Hva gjør dere i slike tilfeller? Anonymkode: 881c8...46e Ene svogeren min maste og maste på om foreldrene mine. Sa sikkert 20 ganger at jeg ikke har foreldre. Før jeg ble presset til å si at de er døde begge to. Skulle jo tro at han ga seg da men neida. Gitt beskjed til min mann at jeg ikke gidder å ha kontakt med den broren hans noen sinne. Skjønner ikke slike forpulte idioter Anonymkode: e8e3a...e63 2
Brunhilde Skrevet 15. august 2023 #7 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ene svogeren min maste og maste på om foreldrene mine. Sa sikkert 20 ganger at jeg ikke har foreldre. Før jeg ble presset til å si at de er døde begge to. Skulle jo tro at han ga seg da men neida. Gitt beskjed til min mann at jeg ikke gidder å ha kontakt med den broren hans noen sinne. Skjønner ikke slike forpulte idioter Anonymkode: e8e3a...e63 Men hva er egentlig farlig med å si at foreldrene dine er døde? I dette tilfellet må jeg vel innrømme at jeg syns det er du som er litt rar. 13 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #8 Skrevet 15. august 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Ofte opplever jeg at folk jeg ikke kjenner så godt, men som jeg har snakket en del med enten i et selskap, på jobb eller tilfeldig ute. Begynner å stille veldig personlige spørsmål om «hvordan jeg har råd til en så dyr livsstil». «Hvorfor jeg og eksen har gjort det slutt». Osv. Jeg syns det er ubehagelig og ekkelt at jeg må fortelle xyz om min økonomiske bakgrunn eller mitt brudd, spesielt når jeg ikke kjenner de så godt eller er så trygg på de. Hva gjør dere i slike tilfeller? Anonymkode: 881c8...46e Hvis det skjer, så svarer jeg bare noe litt svevende og skifter samtaleemne. "Hvorfor ble det slutt mellom deg og eksen? "Nei, det var mange grunner. Hvor har du forresten kjøpt den jakken, den var veldig fin. Har lett etter en sånn." (Større sjansen for at de "biter på" om du skifter samtaleemne til noe som har med dem å gjøre). Anonymkode: b3a5a...00a 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #9 Skrevet 15. august 2023 Jeg tror slike folk er veldig nysgjerrige og sladrete. De skal ha noe juicy detaljer å dele videre slik at de selv får høyere status i andre relasjoner. Anonymkode: 33b2d...140 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #10 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): At noen spør betyr ikke at du må svare. Noen "voksne" mennesker, altså... Anonymkode: bcc4c...31f Ja, «voksne» mennesker altså….. Vi skal helst ikke si noe til noen når vi møtes, siden faren for krenkelse er stoooooor! Folk må skjerpe seg og ikke være så redd for å snakke med andre! Det ender jo opp med at folk blir livredde for å si noe som «ikke er lov» og umulig å ha vanlige samtaler. Jeg lurer på; hva er grunnen til at folk i dagens samfunn har blitt så redd for å dele noe om seg selv? Alt er en krenkelse, virker det som! Anonymkode: 33402...cff
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #11 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror slike folk er veldig nysgjerrige og sladrete. De skal ha noe juicy detaljer å dele videre slik at de selv får høyere status i andre relasjoner. Anonymkode: 33b2d...140 Eller de ønsker en samtale, få erfaringer fra andre? Eller er vi på vei til et samfunn av paranoide? Virker sånn! Anonymkode: 33402...cff 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #12 Skrevet 15. august 2023 Hva har dette med forbruker, jus og økonomi å gjøre..? Anonymkode: 0d30e...a46
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #13 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, «voksne» mennesker altså….. Vi skal helst ikke si noe til noen når vi møtes, siden faren for krenkelse er stoooooor! Folk må skjerpe seg og ikke være så redd for å snakke med andre! Det ender jo opp med at folk blir livredde for å si noe som «ikke er lov» og umulig å ha vanlige samtaler. Jeg lurer på; hva er grunnen til at folk i dagens samfunn har blitt så redd for å dele noe om seg selv? Alt er en krenkelse, virker det som! Anonymkode: 33402...cff Helt enig! Det eneste som er greit er å snakke om overfladisk dill! Jeg liker å snakke om virkelige ting, livet, både svarer og spør om det. Vi har alle noe å lære av hverandre og det gjør vi om vi spør om de litt dypere tingene. Anonymkode: 07085...4da
Knirke Skrevet 15. august 2023 #14 Skrevet 15. august 2023 Det er mest sannsynlig du som har litt såre tær ang akkurat de temaene, derfor får du piggene ut. Mange kan oppleve relativt uskyldige spørsmål som invaderende, når avsenderen bare vil holde i gang en samtale. Jeg har ikke tall på hvor mange som har spurt meg om mitt hat-tema. Jeg føler det er altfor personlig, men andre synes det er helt greit å spørre om. Før ble jeg trigget hver gang, men nå har jeg lært meg å leve med at det er jeg selv som gjør det til et problem. Det er faktisk bare å bytte tema.
Gjest Tycho Urke Skrevet 15. august 2023 #15 Skrevet 15. august 2023 Om en person jeg ikke kjenner ekstremt godt, stiller meg et personlig spørsmål- Svarer jeg bare det har ikke du noe med.
Frøkenfryden Skrevet 15. august 2023 #16 Skrevet 15. august 2023 Jeg ville tulla det bort eller svart overfladisk. Typ: Vi slo opp fordi vi ikke passa så bra sammen. Hvordan jeg har råd? Bor i billig bydel og basseng-nettet mitt er en pose fra Normal. ☺️
Anonym28 Skrevet 15. august 2023 #17 Skrevet 15. august 2023 Jeg forstår virkelig ikke at dette er et problem. Man møter på mange ulike mennesker igjennom livet, noen orster overfladisk, noen stiller personlige spørsmål, noen har man enveis kommunikasjon med osv osv. Hvis du ser på dette som et problem bør du heller øve deg på sosial trening og lære deg hvordan du skal håndtere og møte ulike personligheter. For er det noe du ikke kan unngå i livet er det å møte ulike type mennesker, det eneste du kan styre er din måte å håndtere det på. 1
Million Skrevet 15. august 2023 #18 Skrevet 15. august 2023 Er det så stort problem å bare svare dem noe overfladisk svada? Om de vil vite hvorfor det ble slutt med deg og kjæresten, svar at dere ikke passet sammen. Skift så tema. Spør de om økonomien din, send dem et morskt blikk og spør om "andre folks privatøkonomi virkelig er noe du pleier å gå rundt og snoke i?" Kanskje de blir flaue og holder munn etterpå.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #19 Skrevet 7. september 2023 Det er helt i orden å kaste ball fram og tilbake om nesten alt som faller seg naturlig. Det som ikke er i orden er når man stiller invaderende spørsmål helt ut av det blå. Hvordan forhold har du til din søster, hvor mye betalte du og hvor mye betalte hen da dere kjøpe bolig, skal dere skjevdele ved skilsmisse… Anonymkode: e16a8...d21
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #20 Skrevet 8. september 2023 Noen mennesker er veldig åpne og stiller spm utifra hva de selv hadde kommet til å svart på. Mens andre er veldig privat og lukket. Jeg for min del er selv åpen og liker å prate om det meste. Men det finnes antenner. En spør ikke folk hvorfor det ble slutt i et forhold. Det er både privat og ofte kompliserte ting som har foregått over tid. Det er ofte ikke en enkelt ting som utløser et brudd. Hvordan du har råd til livsstilen din er også en snipete måte å spørre på. hvis dere generelt snakker om penger, priser og forbruk og hun spør er det noe annet. Kommer jo an på settingen man spør i. Noe annet er om det kommer helt ut av det blå. Jeg kan være åpen om meg selv til en viss grad, så lenge det ikke går utover noen andre, og så lenge jeg tåler at det jeg sier blir spredt rundt. Jeg har ei venninne som har operert nesen, fillers og div. Jeg har aldri spurt om det da hun aldri har sagt noe selv. Om hun har komplekser hun ønsker å fikse på er det privat. trenger ikke spør «har du fillers»? Når du ser munnen har blitt som et nebb over natta. Hva forventer jeg til svar? Ja eller nei? Eller ei lang forklaring på hvorfor og når osv.. Nære vennskap er noe annet enn bekjente. Anonymkode: b5999...1ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå