Gå til innhold

Tørst hele tiden ikke diabetes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg tørst hele tiden. Kan drikke et glass vann, like tørst igjen med en gang. Føles som jeg ikke har drukket på lenge. Det hjelper liksom ikke. 

Har målt blodsukker, det er innenfor normalen, så har ikke diabetes. 

Andre som har hatt det sånn?

Anonymkode: be4bc...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det sånn for noen år tilbake. Drakk sykt mye vann, og folk rundt meg begynte å lure også 🙈 kan ikke huske at det var noe spesielt egentlig, og gikk over av seg selv. 

Anonymkode: 3bbcc...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde det sånn for noen år tilbake. Drakk sykt mye vann, og folk rundt meg begynte å lure også 🙈 kan ikke huske at det var noe spesielt egentlig, og gikk over av seg selv. 

Anonymkode: 3bbcc...199

Folk rundt meg lurer også, eller bemerker at jeg drikker mye vann. Du gjorde ikke noe spesielt? Jeg må ikke tisse noe oftere enn før, så tenker diabetes er det ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er pga du egentlig bare er tørr i munnen og drikker for å lindre det?

Anonymkode: ee53b...c38

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk rundt meg lurer også, eller bemerker at jeg drikker mye vann. Du gjorde ikke noe spesielt? Jeg må ikke tisse noe oftere enn før, så tenker diabetes er det ikke 

Du burde uansett gå til legen med problemet for å finne ut hva det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger ikke være noe, men be legen ta blodsukker (kort og lang-tid) samt div vitaminer og mineraler, B, D, jern og magnesium kan gi kan gi tørste ved både for høye og for lave verdier. Ellers kan det være perioder med stress, hormonforandringer... Eller bare en periode uten at det betyr noe som helst... Hatt noen sånne perioder innimellom jeg og, går over av seg selv.. Men er du flink til å drikke nok i løpet av døgnet? Får du i deg for mye eller for lite salter?

Anonymkode: 78c3a...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løs mage?

Men gå til legen uansett, sånn for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 9dae7...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Trenger ikke være noe, men be legen ta blodsukker (kort og lang-tid) samt div vitaminer og mineraler, B, D, jern og magnesium kan gi kan gi tørste ved både for høye og for lave verdier. Ellers kan det være perioder med stress, hormonforandringer... Eller bare en periode uten at det betyr noe som helst... Hatt noen sånne perioder innimellom jeg og, går over av seg selv.. Men er du flink til å drikke nok i løpet av døgnet? Får du i deg for mye eller for lite salter?

Jeg mangler d vitamin og folat. Tar tilskudd, men glemmer det av og til. Prøver drikke mye, men drikker sannsynligvis ikke nok. Hjelper ikke på tørsten uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppldvd å være sykt tørst etter å ha spist visse matvarer. For eksempel fiskekaker eller soyasaus. Deisse er det ofte sykt mye salt i uten at man kommer på det. Hvis man salter maten i tillegg da, ender man opp med å drikke vann halve natta.

Anonymkode: e45a9...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye drikker du i løpet av dagen da? Har du oversikt over om det virkelig er mye eller om det bare føles sånn?

Bruker du en stor flaske som inneholder en dagsrasjon vann, vet du i alle fall om du har drukket nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mangler d vitamin og folat. Tar tilskudd, men glemmer det av og til. Prøver drikke mye, men drikker sannsynligvis ikke nok. Hjelper ikke på tørsten uansett.

Tar du høy nok dose i forhold til hvor lite du har (d vitamin)? Folat er lett å få i seg via kosthold.

Jeg blir veldig tørst når jeg spiser prosessert mat, potetgull, mat med smaksforsterkere, mye krydder osv. Sånne glass fra Santa Maria osv, jeg bælmer vann hele dagen.

Anonymkode: 8d5e2...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er nok ikke der problemet ligger heller, i at du drikker for lite. Kanskje snarere tvert imot. Å drikke for mye vann kan være like farlig som å drikke for lite. Gå til legen og få tatt blod/urinprøve!

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Andre folk bemerker at ts drikker veldig mye mer vann enn andre, så problemet ligger nok ikke der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar du noen medisiner, ts? Enkelte typer medisiner har munntørrhet som bivirkning. Dette er selvsagt ubehagelig, men det er også skadelig for tennene (som beskyttes mot karies av spyttet i munnhulen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...