AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #21 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Høres fælt ut TS! Har også mistrivdes på jobb, og hadde ikke vett til å se meg etter noe annet fordi jeg også var psykisk syk og trodde jeg bare var en lat, inkompetent og en fæl person som ikke fortjente bedre:P Anyway; har du partner? Kan dere ha snakket samme om dere hadde tålt økonomisk at du står uten inntekt i de 18 ukene? Kan et alternativ være at du finner en midlertidig jobb, bare for å komme deg bort fra der du er nå, og så lete videre etter noe mer permanent? Vikariat, engasjementer? Bemanningsbyrå? Anonymkode: 8f681...1d2 🩷🩷 Hvordan er din situasjon nå? Har du fått en ny og bedre jobb, eller? Har en partner ja og slik det ser ut nå så skal vi nok klare det. Skal sjekke litt rundt med diverse bemanningsbyrå. Per d.d. er de fleste ledige stillingene (på nett) her i området, stillinger som kreves en helt annen kompetanse enn hva jeg har. Anonymkode: 03f4f...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #22 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommunen v/oppvekst. Eller direkte til den enkelte styrer. Helst begge deler, ikke alltid informasjonsflyten er god. Anonymkode: 58181...46c Takk for tips. TS Anonymkode: 03f4f...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #23 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er helt rimelig grunn for å si opp. Anonymkode: 13120...281 En lege på bekrefte at det fører til helseutfordringer, forverring av helse etc., og NAV må godta dette, for å slippe karantene. Men, i seg selv er det selvsagt det. Anonymkode: 2607a...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #24 Del Skrevet 14. august 2023 Jeg kunne ha skrevet det innlegget for 6 måneder siden. Neste så jeg lurer på om det er samme arbeidsplass. Jeg sa opp uten å ha noe nytt å gå til. I oppsigelsestiden min jobbet jeg som vanlig, men brukte fritiden på å søke jobber. Jeg fikk ny jobb før oppsigelsestiden var over. Anonymkode: 6c1e5...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #25 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er faktisk helt enig med deg. Fremdeles et stort steg med barn og hus osv. i bildet. Også har du de nære rundt meg, som jeg har åpnet meg opp til. Hvor jeg alltid får den samme reglen "Du bør ikke si opp før du har fått ny jobb". Skuøle gjerne tatt en jobb i en bhg så fort det lot seg gjøre, men det kan heller ingen garantere meg. Også ønsker jeg delte erfaringer med det å si opp med 'rimelig grunn' og hva dette innebærer. TS Anonymkode: 03f4f...a8a Hvem sitt liv er det? Er vell irrelevant hva andre måtte mene om hvordan man skal gå frem. Finnes en haug av jobber hvor du er kvalifisert bare du er en helt ok menneske. Med mindre du er helt evneveik så er det ikke et spørsmål om alt eller ingenting. Ja kanskje må du ta en jobb i den lokale mat butikken frem til du finner "din jobb", men da har du nå en brutto på 30- 37 000 frem til din jobb dukker opp. Nei det er ingen som kan garantere deg en jobb. Det er det du selv som må sørge for. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du legger alt fokus på dette med nav/dagpenger. Når det ikke trenger å være et alternativ en gang. Hvis du har det så fælt som du gir utrykk for så må jo nesten " alt annet " være en bedre løsning. Du må nesten bare sette i gang å få deg en ny jobb eller la være. Nytter i hvertfall ikke å sitte å sutre over en situasjon uten å handle på de tilbud som finnes. Anonymkode: 40a9c...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #26 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem sitt liv er det? Er vell irrelevant hva andre måtte mene om hvordan man skal gå frem. Finnes en haug av jobber hvor du er kvalifisert bare du er en helt ok menneske. Med mindre du er helt evneveik så er det ikke et spørsmål om alt eller ingenting. Ja kanskje må du ta en jobb i den lokale mat butikken frem til du finner "din jobb", men da har du nå en brutto på 30- 37 000 frem til din jobb dukker opp. Nei det er ingen som kan garantere deg en jobb. Det er det du selv som må sørge for. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du legger alt fokus på dette med nav/dagpenger. Når det ikke trenger å være et alternativ en gang. Hvis du har det så fælt som du gir utrykk for så må jo nesten " alt annet " være en bedre løsning. Du må nesten bare sette i gang å få deg en ny jobb eller la være. Nytter i hvertfall ikke å sitte å sutre over en situasjon uten å handle på de tilbud som finnes. Anonymkode: 40a9c...70a Dette kunne vært meg selv som skrev til en annen person. Helt klart! Komme med tips og anbefalinger, men ikke følge de helt selv. Dessverre er det mange ganger 'lettere sagt, enn gjort'. Økonomi er viktig. NAV/Dagpenger - er forvirrende sirkus for min del. Men dette med "rimelig grunn" for oppsigelse er noe av det jeg lurer på. Det blir en oppsigelse ja. TS Anonymkode: 03f4f...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #27 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En lege på bekrefte at det fører til helseutfordringer, forverring av helse etc., og NAV må godta dette, for å slippe karantene. Men, i seg selv er det selvsagt det. Anonymkode: 2607a...cd0 Okey, takk for svar. Er dette noe som arbeidsgiver involveres i? TS Anonymkode: 03f4f...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #28 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kunne ha skrevet det innlegget for 6 måneder siden. Neste så jeg lurer på om det er samme arbeidsplass. Jeg sa opp uten å ha noe nytt å gå til. I oppsigelsestiden min jobbet jeg som vanlig, men brukte fritiden på å søke jobber. Jeg fikk ny jobb før oppsigelsestiden var over. Anonymkode: 6c1e5...e34 Ja, hvem vet! Er dessverre en del sånne arbeidsplasser.. Så godt å høre alt ordnet seg for deg. TS Anonymkode: 03f4f...a8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 15. august 2023 #29 Del Skrevet 15. august 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Har jobbet noen få år på samme arbeidsplass og nå har jeg fått nok.. 2 av 3 arbeidsdager er rett og slett dritt. Meget dårlig ledelse (uten å utdype for mye), for få ansatte, dårlig lønn og generelt et veldig negativt- og dårlig arbeidsmiljø hvor flere ansatte vil slutte. Jeg jobber hardt, men arbeidsoppgavene baller på seg og jeg har nå endt opp med mange flere og helt andre arb.oppgaver enn det jeg ble ansatt for. De siste månedene har jeg søkt flere jobber, uten å lykkes. Det siste året har jeg vært så fra meg så mange ganger at jeg har gjort klar oppsigelse, men jeg vet jo at jeg bør ha en annen jobb å gå til før jeg slutter og dermed har den ikke blitt levert. Hjemme har jeg barn og en familie å ta meg av, samt regninger og huslån som skal betales.. Etter endt arbeidsdag er jeg helt kjørt. Blir liggende på sofaen etter barna er lagt. Noen perioder er værre (spess. i mørketiden). Nesten daglig kjenner jeg på utbrenthet og null glede med livet. Er rett og slett dypt deprimert i perioder. Mange sier jeg bør sykemelde meg, men jeg tenker for mye på kolleger det vil gå utover.. Eneste jeg vil er å si opp. Komme meg ut fra det giftige miljøet. Jeg jobber så hardt, for noen som nærmest avskyr meg og påvirker livet mitt så utrolig negativt, både psykisk og fysisk.. Men så har man de 18 ukene uten dagpenger. Vet det finnes unntak, men hele poenget med innlegget her er vel å lette litt fra hjertet og høre andres erfaringer fra lignende situasjoner. - Har du sagt opp uten en ny jobb å gå til og hvordan gikk det seg til? Anonymkode: 03f4f...a8a Jeg ville gått til lege, forklart situasjonen og blitt sykemeldt. Let etter ny jobb mens du er sykemeldt evt forsøk å bli søkt inn til aap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #30 Del Skrevet 15. august 2023 origin skrev (12 timer siden): Jeg ville gått til lege, forklart situasjonen og blitt sykemeldt. Let etter ny jobb mens du er sykemeldt evt forsøk å bli søkt inn til aap Det er litt bekymringsverdig hvor lite systemforståelse, men samtidig slik iver etter å gi råd, som finnes blant enkelte her... Man kan ikke få aap før man har vært sykemelt i ett år. Anonymkode: 2607a...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #31 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): En lege på bekrefte at det fører til helseutfordringer, forverring av helse etc., og NAV må godta dette, for å slippe karantene. Men, i seg selv er det selvsagt det. Anonymkode: 2607a...cd0 Jeg mente ikke i forhold til dagpenger, mer det at folk rundt henne mente at det var galskap å si opp uten å ha en jobb å gå til. Anonymkode: 13120...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 16. august 2023 #32 Del Skrevet 16. august 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Det er litt bekymringsverdig hvor lite systemforståelse, men samtidig slik iver etter å gi råd, som finnes blant enkelte her... Man kan ikke få aap før man har vært sykemelt i ett år. Anonymkode: 2607a...cd0 ja glemte det, beklager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #33 Del Skrevet 17. august 2023 origin skrev (På 16.8.2023 den 8.42): ja glemte det, beklager Kanskje lurt å være sikker når du gir råd uten forbehold. Anonymkode: 2607a...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå