AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Del Skrevet 14. august 2023 Har jobbet noen få år på samme arbeidsplass og nå har jeg fått nok.. 2 av 3 arbeidsdager er rett og slett dritt. Meget dårlig ledelse (uten å utdype for mye), for få ansatte, dårlig lønn og generelt et veldig negativt- og dårlig arbeidsmiljø hvor flere ansatte vil slutte. Jeg jobber hardt, men arbeidsoppgavene baller på seg og jeg har nå endt opp med mange flere og helt andre arb.oppgaver enn det jeg ble ansatt for. De siste månedene har jeg søkt flere jobber, uten å lykkes. Det siste året har jeg vært så fra meg så mange ganger at jeg har gjort klar oppsigelse, men jeg vet jo at jeg bør ha en annen jobb å gå til før jeg slutter og dermed har den ikke blitt levert. Hjemme har jeg barn og en familie å ta meg av, samt regninger og huslån som skal betales.. Etter endt arbeidsdag er jeg helt kjørt. Blir liggende på sofaen etter barna er lagt. Noen perioder er værre (spess. i mørketiden). Nesten daglig kjenner jeg på utbrenthet og null glede med livet. Er rett og slett dypt deprimert i perioder. Mange sier jeg bør sykemelde meg, men jeg tenker for mye på kolleger det vil gå utover.. Eneste jeg vil er å si opp. Komme meg ut fra det giftige miljøet. Jeg jobber så hardt, for noen som nærmest avskyr meg og påvirker livet mitt så utrolig negativt, både psykisk og fysisk.. Men så har man de 18 ukene uten dagpenger. Vet det finnes unntak, men hele poenget med innlegget her er vel å lette litt fra hjertet og høre andres erfaringer fra lignende situasjoner. - Har du sagt opp uten en ny jobb å gå til og hvordan gikk det seg til? Anonymkode: 03f4f...a8a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Del Skrevet 14. august 2023 Hvis du ikke ser mørkt på å jobbe i barnehage mens du finner noe annet, så har de stort sett alltid bruk for vikarer. Anonymkode: 58181...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Del Skrevet 14. august 2023 Du kan sykmeldes til arbeidsformidling, da slipper du 18 ukers karantene. Anonymkode: 1a22e...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan sykmeldes til arbeidsformidling, da slipper du 18 ukers karantene. Anonymkode: 1a22e...ea7 Dette er en sannhet med ganske store modifikasjoner. Legen kan bekrefte at personen må slutte i stilling av hensyn til helse, og man kan dermed slippe karantene, men "arbeidsformidling" får man ikke før det har gått ganske lang tid. NAV står ikke klare den dagen personen fratrer stillingen sin. Anonymkode: 2607a...cd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #5 Del Skrevet 14. august 2023 Jeg har gjort det flere ganger, og det har alltid ordnet seg. Men da har jeg hatt penger som varer til karantenen på dagpenger er over. Har dog aldri kommet så langt at jeg får dagpenger fordi det alltid har ordnet seg innen den tid, men da gjelder det å være fleksibel hva gjelder jobber. Anonymkode: 13120...281 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 14. august 2023 #6 Del Skrevet 14. august 2023 Kan du spare opp penger en stund mens du fortsetter å søke andre jobber? Så du økonomisk kan tåle karanteneperioden på dagpenger? Lage en spareplan som gjør at du ser en ende på dagens arbeidsplass, kanskje det hjelper deg å holde hodet over vannet. Har du en partner du kan samarbeide med her, at dere kutter kostnader som en del av finansieringen av en periode uten inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #7 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvis du ikke ser mørkt på å jobbe i barnehage mens du finner noe annet, så har de stort sett alltid bruk for vikarer. Anonymkode: 58181...46c Ser ikke mørkt på det. Enten det eller hjelpe til på SFO/AKS. Hvor bør man i såfall henvende seg? TS Anonymkode: 03f4f...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har gjort det flere ganger, og det har alltid ordnet seg. Men da har jeg hatt penger som varer til karantenen på dagpenger er over. Har dog aldri kommet så langt at jeg får dagpenger fordi det alltid har ordnet seg innen den tid, men da gjelder det å være fleksibel hva gjelder jobber. Anonymkode: 13120...281 Ja, samme her. Alltid sørget for å ha nok penger til å klare meg minst 4 mnd mtp karantenen, men har alltid fått jobb lenge før den tid. Anonymkode: 7ebd2...42c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #9 Del Skrevet 14. august 2023 Eneri skrev (23 minutter siden): Kan du spare opp penger en stund mens du fortsetter å søke andre jobber? Så du økonomisk kan tåle karanteneperioden på dagpenger? Lage en spareplan som gjør at du ser en ende på dagens arbeidsplass, kanskje det hjelper deg å holde hodet over vannet. Har du en partner du kan samarbeide med her, at dere kutter kostnader som en del av finansieringen av en periode uten inntekt. Takk for tips. Har samboer og slik økonomien er nå, så skal vi kunne klare oss 18 uker uten inntekt fra min side, selv om det blir trangt såklart... Jeg har 3 mnd. oppsigelsestid og kan spare opp litt ekstra de månedene. TS Anonymkode: 03f4f...a8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Del Skrevet 14. august 2023 - Er det noen som har erfaring med å si opp jobben med 'rimelig grunn'? Hva er det som går under 'rimelig grunn' Og hvordan skal man i såfall kunne dokumentere dette? Jeg har hatt fysiske plager i perioder og er som nevnt psykisk utmattet pga. jobben. Noe min forrige fastlege var klar over og ville ved to anledninger sykemelde meg. Snill pike - Der har du meg.. TS Anonymkode: 03f4f...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #11 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): - Er det noen som har erfaring med å si opp jobben med 'rimelig grunn'? Hva er det som går under 'rimelig grunn' Og hvordan skal man i såfall kunne dokumentere dette? Jeg har hatt fysiske plager i perioder og er som nevnt psykisk utmattet pga. jobben. Noe min forrige fastlege var klar over og ville ved to anledninger sykemelde meg. Snill pike - Der har du meg.. TS Anonymkode: 03f4f...a8a Jeez du må nesten ta ansvar for eget liv. Si opp jobben, jobb i bhg litt mens du får deg selv på rett kjør igjen og søk jobber du er kvalifisert for. Enkelt å greit. Anonymkode: 40a9c...70a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #12 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeez du må nesten ta ansvar for eget liv. Si opp jobben, jobb i bhg litt mens du får deg selv på rett kjør igjen og søk jobber du er kvalifisert for. Enkelt å greit. Anonymkode: 40a9c...70a Jeg er faktisk helt enig med deg. Fremdeles et stort steg med barn og hus osv. i bildet. Også har du de nære rundt meg, som jeg har åpnet meg opp til. Hvor jeg alltid får den samme reglen "Du bør ikke si opp før du har fått ny jobb". Skuøle gjerne tatt en jobb i en bhg så fort det lot seg gjøre, men det kan heller ingen garantere meg. Også ønsker jeg delte erfaringer med det å si opp med 'rimelig grunn' og hva dette innebærer. TS Anonymkode: 03f4f...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #13 Del Skrevet 14. august 2023 Hvor lang oppsigelsestid har du? Du kan evt si opp jobben, og sykemeldes ut oppsigelsestiden. Du vil alltid få stilling som f.eks telefonintervjuer/barnehagemedarbeider. Ta kontakt med Adecco f.eks. Anonymkode: fe82b...5c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #14 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er faktisk helt enig med deg. Fremdeles et stort steg med barn og hus osv. i bildet. Også har du de nære rundt meg, som jeg har åpnet meg opp til. Hvor jeg alltid får den samme reglen "Du bør ikke si opp før du har fått ny jobb". Skuøle gjerne tatt en jobb i en bhg så fort det lot seg gjøre, men det kan heller ingen garantere meg. Også ønsker jeg delte erfaringer med det å si opp med 'rimelig grunn' og hva dette innebærer. TS Anonymkode: 03f4f...a8a Det må du snakke med NAV om. Anonymkode: 2607a...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 14. august 2023 #15 Del Skrevet 14. august 2023 En bør selvfølgelig ikke si opp jobben før en har en ny å gå til. Unntatt når det gjelder helse. Si opp du og lykke til😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #16 Del Skrevet 14. august 2023 Høres fælt ut TS! Har også mistrivdes på jobb, og hadde ikke vett til å se meg etter noe annet fordi jeg også var psykisk syk og trodde jeg bare var en lat, inkompetent og en fæl person som ikke fortjente bedre:P Anyway; har du partner? Kan dere ha snakket samme om dere hadde tålt økonomisk at du står uten inntekt i de 18 ukene? Kan et alternativ være at du finner en midlertidig jobb, bare for å komme deg bort fra der du er nå, og så lete videre etter noe mer permanent? Vikariat, engasjementer? Bemanningsbyrå? Anonymkode: 8f681...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #17 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Meget dårlig ledelse (uten å utdype for mye), for få ansatte, dårlig lønn og generelt et veldig negativt- og dårlig arbeidsmiljø hvor flere ansatte vil slutte. Er helt rimelig grunn for å si opp. Anonymkode: 13120...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #18 Del Skrevet 14. august 2023 Prøv å søk på jobber frem til jul iallefall. Så kan du se om du bare slutter etter det. Anonymkode: bf390...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #19 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvor lang oppsigelsestid har du? Du kan evt si opp jobben, og sykemeldes ut oppsigelsestiden. Du vil alltid få stilling som f.eks telefonintervjuer/barnehagemedarbeider. Ta kontakt med Adecco f.eks. Anonymkode: fe82b...5c8 3 mnd. oppsigelsestid. Skal sjekke litt rundt med diverse bemanningsbyrå. TS Anonymkode: 03f4f...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #20 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser ikke mørkt på det. Enten det eller hjelpe til på SFO/AKS. Hvor bør man i såfall henvende seg? TS Anonymkode: 03f4f...a8a Kommunen v/oppvekst. Eller direkte til den enkelte styrer. Helst begge deler, ikke alltid informasjonsflyten er god. Anonymkode: 58181...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå