AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Jeg var ute og gikk tur da jeg så en lite hund gående langs veien. Jeg gikk bort til hunden, lot den lukte på hånden min, og etter at jeg hadde forsikret meg selv om at hunden var vennlig, plukket jeg den opp. Jeg så rundt meg etter en eier, men det var ingen i nærheten. Jeg gikk til nærmeste nabolag (hvor jeg trodde hunden kom fra) og spurte flere personer om de visste hvem eieren var, men ingen kjente igjen hunden. Jeg syns dette var rart fordi hvor vi bor kjenner man til hvem som bor i nabolaget og hundene deres. Jeg satte derfor hunden ned på bakken og fulgte etter den i håp om at hunden kom til å gå hjem til seg selv, men den gikk langt bort fra boligområdet. Jeg ville ikke gå ifra hunden fordi den var liten og kunne lett bli påkjørt. Til slutt tok jeg hunden med meg hjem. Jeg la ut bilde av hunden på en lokalgruppe på Facebook og etter en stund ble jeg oppringt av en mann som sa han skulle komme å hente den. Jeg tok hunden med meg ut og ventet utenfor huset når han kom. Jeg smilte og var høflig, og jeg tenkte at han var glad for at noen tok vare på hunden hans, men den gang ei. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke burde ta med andre sin hund hjem og at hunden hadde funnet veien hjem til slutt. Jeg spurte om han bodde i området (noe jeg ikke trodde fordi jeg kjente han igjen), men han sa at noen familievenner hadde passet hunden og at hunden hadde rømt. Jeg fant senere ut at eier ikke bodde i nærheten av området, og huset hunden hadde rømt fra var ikke der hunden gikk da jeg slapp den ned på bakken. Jeg prøvde å forklare eier at jeg hadde forsøkt å la hunden lede veien hjem men at den ikke gikk mot skogen, men han fortsatte bare å si at jeg ikke skulle ta andres hund! Jeg må innrømme at jeg er helt sjokkert. Jeg brukte over to timer på å finne eier. Eier la ikke ut noe bilde av hunden og spurte om noen hadde sett den. Det var ingen som gikk rundt å lette etter den. Jeg behandlet hunden veldig fint, den var ikke noe redd. Jeg ga den vann og ga den mye positiv oppmerksomhet, og jeg brukte mye energi på at hunden skulle komme tilbake til eierne sine. Jeg forstår ikke hvorfor han omtrent anklager meg for å stjele en hund når han vet at jeg la ut bilde av hunden og telefonnummeret mitt på nett for at han skulle kunne kontakte meg. Anonymkode: 6ddd8...bb0 4 18
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Meget spesielt ja, de fleste er jo veldig takknemlige - det hadde jeg vært dersom! 😊 Anonymkode: 0a633...42c 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 Du gjorde absolutt ikke noe galt! Om hunden min hadde stukket av, hadde jeg blitt livredd for at den skulle bli påkjørt. Jeg hadde blitt så glad om noen passet på den. Den eieren er bare en idiot. Jeg skjønner at det er tøft når fremmede blir sure, men du gjort alt riktig her, TS. Anonymkode: 5f552...b5a 12 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var ute og gikk tur da jeg så en lite hund gående langs veien. Jeg gikk bort til hunden, lot den lukte på hånden min, og etter at jeg hadde forsikret meg selv om at hunden var vennlig, plukket jeg den opp. Jeg så rundt meg etter en eier, men det var ingen i nærheten. Jeg gikk til nærmeste nabolag (hvor jeg trodde hunden kom fra) og spurte flere personer om de visste hvem eieren var, men ingen kjente igjen hunden. Jeg syns dette var rart fordi hvor vi bor kjenner man til hvem som bor i nabolaget og hundene deres. Jeg satte derfor hunden ned på bakken og fulgte etter den i håp om at hunden kom til å gå hjem til seg selv, men den gikk langt bort fra boligområdet. Jeg ville ikke gå ifra hunden fordi den var liten og kunne lett bli påkjørt. Til slutt tok jeg hunden med meg hjem. Jeg la ut bilde av hunden på en lokalgruppe på Facebook og etter en stund ble jeg oppringt av en mann som sa han skulle komme å hente den. Jeg tok hunden med meg ut og ventet utenfor huset når han kom. Jeg smilte og var høflig, og jeg tenkte at han var glad for at noen tok vare på hunden hans, men den gang ei. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke burde ta med andre sin hund hjem og at hunden hadde funnet veien hjem til slutt. Jeg spurte om han bodde i området (noe jeg ikke trodde fordi jeg kjente han igjen), men han sa at noen familievenner hadde passet hunden og at hunden hadde rømt. Jeg fant senere ut at eier ikke bodde i nærheten av området, og huset hunden hadde rømt fra var ikke der hunden gikk da jeg slapp den ned på bakken. Jeg prøvde å forklare eier at jeg hadde forsøkt å la hunden lede veien hjem men at den ikke gikk mot skogen, men han fortsatte bare å si at jeg ikke skulle ta andres hund! Jeg må innrømme at jeg er helt sjokkert. Jeg brukte over to timer på å finne eier. Eier la ikke ut noe bilde av hunden og spurte om noen hadde sett den. Det var ingen som gikk rundt å lette etter den. Jeg behandlet hunden veldig fint, den var ikke noe redd. Jeg ga den vann og ga den mye positiv oppmerksomhet, og jeg brukte mye energi på at hunden skulle komme tilbake til eierne sine. Jeg forstår ikke hvorfor han omtrent anklager meg for å stjele en hund når han vet at jeg la ut bilde av hunden og telefonnummeret mitt på nett for at han skulle kunne kontakte meg. Anonymkode: 6ddd8...bb0 Ikke tenk på det. Du gjorde helt rett. Eier var vel redd for å bli hengt ut på nettet. Hans reaksjon får han stå for selv, og ingenting du trenger å ta til deg. Neste gang gjør du akkurat det samme. Mulig han har satt den fra seg, siden han ikke kom fra området. Mange som reiser fra dyra sånn. Men når du legger ut bilde og etterlysning. Ble han på sett og vis avslørt Anonymkode: 7cf65...fdb 8 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #6 Skrevet 14. august 2023 Du gjorde alt riktig! Anonymkode: 52085...626 5
Hareena Skrevet 14. august 2023 #7 Skrevet 14. august 2023 Jeg traff en veldig liten gutt alene nede ved ringveien. Han kunne etternavnet sitt og jeg fant ut hvor han bodde og kjørte ham hjem. Ringte på døra som ble åpnet og jeg sa: «Jeg møtte denne lille karen alene ved ringveien» og smilte pent. Hun dro ungen inn og smelte igjen døra. 🤷🏼♀️ 5 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Skrevet 14. august 2023 Du gjorde det rette! Vil dog si at om det skjer igjen med samme hunden, ring Falken og spør om de kan hente den. Da må eier betale 1000 kr for å få ut hunden sin igjen, og lærer kanskje å ta bedre vare på den. Om han ikke henter ut hunden, blir den omplassert til noen som kanskje ønsker den. Jeg hadde blitt sjeleglad om noen hadde tatt vare på min hund, og hadde gladelig betalt 1000 kr til Falken, fordi jeg hadde visst at hunden var trygg! Anonymkode: f467b...950 13
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #9 Skrevet 14. august 2023 Hareena skrev (2 minutter siden): Jeg traff en veldig liten gutt alene nede ved ringveien. Han kunne etternavnet sitt og jeg fant ut hvor han bodde og kjørte ham hjem. Ringte på døra som ble åpnet og jeg sa: «Jeg møtte denne lille karen alene ved ringveien» og smilte pent. Hun dro ungen inn og smelte igjen døra. 🤷🏼♀️ Det var ikke snilt! Du kjørte han jo hjem! Stakkars unge som har en slik mor. Jeg husker min far bråstoppet og løp ut av bilen en gang. Det var en liten gutt på ca. 2 år som sto alene uten i veien. Heldigvis kom mor løpende ikke så lenge etterpå. Hun var kjempe glad for at han tok vare på han, men jeg kan tenke meg at det kunne ha sett skummelt ut å se en fremmed mann holde ungen hennes. Anonymkode: 6ddd8...bb0 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke tenk på det. Du gjorde helt rett. Eier var vel redd for å bli hengt ut på nettet. Hans reaksjon får han stå for selv, og ingenting du trenger å ta til deg. Neste gang gjør du akkurat det samme. Mulig han har satt den fra seg, siden han ikke kom fra området. Mange som reiser fra dyra sånn. Men når du legger ut bilde og etterlysning. Ble han på sett og vis avslørt Anonymkode: 7cf65...fdb Jeg tror nok kanskje han var flau. Han sa jeg måtte slette innlegget mitt med en gang. Jeg tror ikke han prøvde å bli kvitt hunden. Broren min kjenner til familien. Han sier at han er en veldig sær type. Anonymkode: 6ddd8...bb0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #11 Skrevet 14. august 2023 Du gjorde alt riktig, og du skal ikke nøle med å gjøre det samme om du møter på en løs hund igjen 🙂 Jeg hadde blitt sjeleglad om mine hunder dro ut på eventyr alene, og noen tok vare på de Anonymkode: 13c73...5a8 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #12 Skrevet 14. august 2023 Heh. Med den oppførselen han viser ville jeg bare latt innlegget stå. Ville ikke latt med kommandere til å ta på meg den ekstrajobben med å slette innlegget med mindre jeg hadde blitt spurt høflig. Anonymkode: d8076...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #13 Skrevet 14. august 2023 TS han var en idiot rett og slett Hareena skrev (3 timer siden): Jeg traff en veldig liten gutt alene nede ved ringveien. Han kunne etternavnet sitt og jeg fant ut hvor han bodde og kjørte ham hjem. Ringte på døra som ble åpnet og jeg sa: «Jeg møtte denne lille karen alene ved ringveien» og smilte pent. Hun dro ungen inn og smelte igjen døra. 🤷🏼♀️ Oi her hadde jeg blitt skeptisk til omsorgsevnen 🙀🥺 Anonymkode: 6cdf9...f33 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #14 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror nok kanskje han var flau. Han sa jeg måtte slette innlegget mitt med en gang. Jeg tror ikke han prøvde å bli kvitt hunden. Broren min kjenner til familien. Han sier at han er en veldig sær type. Anonymkode: 6ddd8...bb0 Han høres jo helt dust ut. Forøvrig er det båndtvang, uansett om hunden er liten eller stor. Hunder kan stikke av fra tettbebygde strøk til skog/utmark og gjøre skade på dyr der. Anonymkode: 4fb71...42e 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #15 Skrevet 16. august 2023 Altså han gubben der høres ut som en bølle!! Du gjorde alt rett og jeg hadde blitt sjeleglad hvis hunden min hadde stukket av og en som deg hadde funnet den 🥰 Anonymkode: a2878...088
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #16 Skrevet 16. august 2023 Jeg fant en sparkesykkel i innkjørselen min, dette var før fb ble vanlig. Spurte noen av naboen og barna men ingen kjente til den. Siden det regnet satte jeg den i bua så ikke den skulle ruste, tenkte å sette den ut når regnværet roet seg. Etter ett par dager fikk jeg vite at noen lette etter en slik sykkel så jeg tok kontakt og gjett om jeg fikk en overhøvling, jeg var en simpel tyv etc. Men her kommer det morsomme, - samboeren til barnets mor ble tatt for sykkeltyverier OG bankran senere samme år 😂 Anonymkode: 67735...f34 3
Intervence Skrevet 16. august 2023 #17 Skrevet 16. august 2023 (endret) On 8/14/2023 at 8:01 PM, Hareena said: Jeg traff en veldig liten gutt alene nede ved ringveien. Han kunne etternavnet sitt og jeg fant ut hvor han bodde og kjørte ham hjem. Ringte på døra som ble åpnet og jeg sa: «Jeg møtte denne lille karen alene ved ringveien» og smilte pent. Hun dro ungen inn og smelte igjen døra. 🤷🏼♀️ Møtte på ei liten gutt muligens 3-5 år som var på vei til å løpe over liten bilvei midt i byen sto rett ved siden av i det han var på vei å løpe, og holdt hånden foran magen hans slik at han ikke kunne løpe videre slik at moren ikke bli ytterligere redd ettersom hun var noen et par hundre meter bak så hun kunne ikke se tydelig om det ikke var noen biler på vei i krysset. Snakket ikke samme språk, men sekunder etterpå holdt guttungen i hånda mi, og leide ham til moren. De fleste tar slikt med takknemlighet, men så er det enkelte som ikke klarer å håndtere stressende situasjoner, dessverre. Til deg TS så håndterte du alt riktig evt. etter å ha laget gruppa ville jeg ha reist til en veterinær som kunne ha funnet ut hvem eieren av hunden var. Endret 16. august 2023 av Intervence
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #18 Skrevet 16. august 2023 På Østlandet er det en del kriminell virksomhet med hundekamper o.l., så jeg hadde ikke levert ut hunden til en person uten at den kunne bevise at den var hundens eier. Støtter det med å levere hunden til Falken, så vil eier erfare at det koster å ikke passe på hunden. Anonymkode: 6bcad...106 1
MyMichelle Skrevet 16. august 2023 #19 Skrevet 16. august 2023 Du gjorde ikke noe galt, men neste gang anbefaler jeg deg å ta den med til dyreklinikk så de kan scanne chipen, hvis hunden har noen. Det gjorde jeg da jeg var i en situasjon som deg, hunden ble på klinikken, og senere fikk jeg vite at eieren hadde hentet den.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #20 Skrevet 16. august 2023 Syns eieren burde være glad for at noen fant hunden i live og holdt den tørr, varm og ikke minst trygg til den kunne dra hjem igjen! Jeg hadde nok ikke prøvd å få kontakt via fb da. Om hunden ikke hadde brikke med informasjon om eier (tlf, navn, adresse) så hadde jeg dratt til dyreklinikk for å sjekke ID-chip. Så kunne klinikken tatt det derifra Anonymkode: 7b86d...424
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå