AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Begynner virkelig å miste håpet for at jeg kan bli bedre. Jeg er høytfungerende, fullførte prestisjestudium og fikk prestisjejobb etterpå, har mye bra i livet mitt og samtidig mye som mangler. Føler at uansett hva jeg gjør og oppnår er hver dag et ork og alt føles meningsløst. Veldig mye trist og har ikke overskudd til å være særlig sosial. Gått i terapi i mange år uten å bli frisk. Flere her som har vært deprimert i flere år? Finnes det noen vei ut av det? Anonymkode: 7b044...323 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Ja, jeg har vært deprimert i mange år, og siden jeg er deprimert tror jeg selvsagt ikke at det finnes noen mulighet for at jeg kan bli bra. Anonymkode: c7be2...b6b 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 Kanskje depresjon "bare" er symptomet, og ikke underliggende årsak, som f.eks. en personlighetsforstyrrelse. Jeg ville bedt om en grundig utredning av en ny behandler. Anonymkode: 4947f...c75 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Skrevet 14. august 2023 Jeg hadde selvmordstanker og depresjon fra tidlig barneskolen opp til slutten av 20åra der det sluttet av seg selv. Har aldri hatt noe behandling eller noe som helst, men det hadde jeg nok gjort om jeg skulle valgt igjen.. Anonymkode: 28aab...a18
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #5 Skrevet 14. august 2023 Var også deprimert i mange år, løsningen for meg var antidepressiva. De sier det ikke er noen mirakelpille, men for meg var det det. Jeg fikk langvarige men av det(men jeg var suicidal såe, i det minste er jeg ikke dævv), så diskuter dette godt med legen din, for jeg vet ikke om jeg hadde turt å tatt dem om jeg visste det på forhånd. Jeg har mistet korttidshukommelsen, den har blitt bedre, men det er jo 2 år siden jeg sluttet. Og dette er en bivirkning som ikke en gang er opplyst om i pakningsvedlegget. Anonymkode: eba35...403
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #6 Skrevet 14. august 2023 Ja men det har blitt bedre nå. Litt vitaminer, ny jobb og mindre rus gjorde susen. Anonymkode: b0b08...e55
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #7 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kanskje depresjon "bare" er symptomet, og ikke underliggende årsak, som f.eks. en personlighetsforstyrrelse. Jeg ville bedt om en grundig utredning av en ny behandler. Anonymkode: 4947f...c75 Jeg er deprimert pga traumer, fysisk sykdom, ensomhet, forferdelige naboer og elendig bosituasjon og presset økonomi. Tviler sterkt på at noe av det går over eller at det hjelper med ny behandler, men det er typisk at noen som skal «hjelpe» bare forsøker å legge på enda mer som er galt med meg for å forklare problemet som opprinnelig var der. Anonymkode: c7be2...b6b 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Skrevet 14. august 2023 Du høres ut som meg. Jeg har hatt samme løpet med tøff utdanning og godt betalte prestisjejobber rett etter studier.Jeg har vært deprimert i ca 22 år mellom 12 og 34 års alder. Det gikk over. Jeg ble sendt på gruppeterapi for å håndtere dette (ikke graving i fortiden og slike ting, heller ikke kognitiv terapi, men mer "avledningsterapi"). Det gjorde under, og jeg har faktisk vært fin de siste 3 årene. Jeg tror det som hjalp meg var å bryte semesteret tankemønstre jeg ikke var i stand til å gjøre om på egenhånd. Hør med legen din om det finnes noe slikt i din kommune. Ikke gi opp, det går over ❤ Anonymkode: 3ab56...5b5 1
Sheik Skrevet 14. august 2023 #9 Skrevet 14. august 2023 Har vært deprimert i 22-23 år. Gått i utallige behandlinger og terapi uten bedring. Hr flere diagnoser, noen jeg ikke vil bli bedre fra i følge psykologer. Jeg har ikke hatt tro eller håp på at det vil bli bedre i framtiden heller. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Skrevet 14. august 2023 Jeg var alvorlig deprimert i mange år der jeg kun lå inne på et mørkt rom og var sjeldent ute. Av den grunn har jeg aldri fullført noe skole. Jeg forsto at det var mulig å bli bedre, men jeg ønsket ikke å leve meg igjennom depresjonen frem til det ble noe bedre. Heldigvis overlevde jeg det og i dag har jeg det bedre enn noen gang. Har sterk frykt for å falle tilbake og kjenner ofte på følelsen at jeg ikke orker mere, men den følelsen er heldigvis alltid svært kortvarig. Anonymkode: 7ce43...394 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #11 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er deprimert pga traumer, fysisk sykdom, ensomhet, forferdelige naboer og elendig bosituasjon og presset økonomi. Tviler sterkt på at noe av det går over eller at det hjelper med ny behandler, men det er typisk at noen som skal «hjelpe» bare forsøker å legge på enda mer som er galt med meg for å forklare problemet som opprinnelig var der. Anonymkode: c7be2...b6b Jeg tror du bør lese det jeg skrev en gang til. Fordi noe ikke gjelder for deg, betyr ikke at det gjelder for noen andre. Jeg forslår det som en mulighet for TS. Jeg påstår heller ikke at en ny behandler i seg selv nødvendigvis vil hjelpe, jeg forslår at utredning med ny behandler kanskje kan være nyttig. Anonymkode: 4947f...c75 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #12 Skrevet 14. august 2023 Ja, femte året nå. Har ikke funnet noe antidepressiva som virker heller 😕 Anonymkode: ba816...16e 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #13 Skrevet 14. august 2023 Ble diagnostisert med dystymi for seks år siden, så ja. Har blitt bedre, men det krevde radikale livsendringer. Flyttet for eksempel langt uti helvete. Terapi i mange år - da lurer jeg på - hva slags? Uansett hva du gjør, sier du, men nevner bare prestasjoner. Men kanskje er det andre praktiske ting som skal til? Har du vurdert å endre livssituasjon, meditasjon etc.? Medisiner, bytte medisiner, annen terapi? Anonymkode: 03b88...b12 1
Lea Skrevet 14. august 2023 #14 Skrevet 14. august 2023 Jeg har vært deprimert helt siden jeg var barn og tror ikke jeg blir frisk siden det ikke blir bedre. Dessverre. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #15 Skrevet 14. august 2023 Ja, 13 år. Hmm, i grunn ganske trist å tenke på. Anonymkode: 1e829...d41 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #16 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var også deprimert i mange år, løsningen for meg var antidepressiva. De sier det ikke er noen mirakelpille, men for meg var det det. Jeg fikk langvarige men av det(men jeg var suicidal såe, i det minste er jeg ikke dævv), så diskuter dette godt med legen din, for jeg vet ikke om jeg hadde turt å tatt dem om jeg visste det på forhånd. Jeg har mistet korttidshukommelsen, den har blitt bedre, men det er jo 2 år siden jeg sluttet. Og dette er en bivirkning som ikke en gang er opplyst om i pakningsvedlegget. Anonymkode: eba35...403 Enig i dette, alle som sliter med depresjon over tid bør forsøke medisiner. Noe annet gir ikke mening overhodet. Du er vel antagelig en av svært, svært få i hele verden som får en ultrasjelden bivirkning som ikke står i pakningsvedlegget. Den informasjonen er (heldigvis) ikke til noen nytte for TS, antagelig er det en god del større sjanse for å vinne i Lotto. Anonymkode: fbd2b...273
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #17 Skrevet 14. august 2023 Ja, fra 14-26 i varierende grad. Men alltid deprimert. Gikk til psykolog store deler av perioden, og gikk på antidepressiva i en periode. DET GIKK OVER DA JEG SLUTTA PÅ HORMONELL PREVANSJON. Altså, faen for nå dritt. Ingenting i livet mitt skulle tilsi den dype depresjonen jeg var i, var en skygge av meg selv, å nå er det sikkert to år siden sist jeg gråt, før gråt jeg sikkert to ganger om dagen. Så prøv det. Anonymkode: ce4ee...b7b 1 1
Matas Skrevet 16. august 2023 #18 Skrevet 16. august 2023 Tråden er ryddet for selvmordstanker. Husk at selv om man kanskje ikke beskriver tanker som gjelder akkurat nå, kan dette virke triggende på andre som også sliter. Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 år kan du også kontakte Kors På Halsen. Tråden er også ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker. Med vennlig hilsen, Matas, moderator.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #19 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (På 14.8.2023 den 19.31): Begynner virkelig å miste håpet for at jeg kan bli bedre. Jeg er høytfungerende, fullførte prestisjestudium og fikk prestisjejobb etterpå, har mye bra i livet mitt og samtidig mye som mangler. Føler at uansett hva jeg gjør og oppnår er hver dag et ork og alt føles meningsløst. Veldig mye trist og har ikke overskudd til å være særlig sosial. Gått i terapi i mange år uten å bli frisk. Flere her som har vært deprimert i flere år? Finnes det noen vei ut av det? Anonymkode: 7b044...323 Har du vurdert ketamin behandling? Det er dyrt men effektivt visstnok. Anonymkode: a796e...07b 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #20 Skrevet 16. august 2023 On 8/14/2023 at 7:36 PM, AnonymBruker said: Kanskje depresjon "bare" er symptomet, og ikke underliggende årsak, som f.eks. en personlighetsforstyrrelse. Jeg ville bedt om en grundig utredning av en ny behandler. Anonymkode: 4947f...c75 Det er ofte bare ett symptom på noe annet. Altså traumer etc. Anonymkode: 11692...c48 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå