Gå til innhold

Hund som bare bjeffer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hund på 1,5 år som bare går rundt å bjeffer uten noen grunn. Hun gjorde ikke det som valp men etter den første løpetida 11 måneder gammel så bare bjeffer hun. Hun er sikkert midt i tenåra men jeg vet ikke hvordan jeg skal trene på dette. Hun bjeffer på barna, på den andre hunden, på meg, på alle lyder, også bjeffer uten noen grunn. Hvordan trener jeg på dette. Jeg har skrytet av henne når hun ikke bjeffer og får da en godbit. Kan hun vokse dette av seg?

Anonymkode: 7c176...2e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke trene på Kinderegg metoden heller siden hun bare bjeffer for å bjeffe ut av det blå. 

Anonymkode: 7c176...2e4

Skrevet

Skryter du av henne å gir godbit rett etter bjeffing? For selv om hun er stille når hun får godbit så kan hun tro at bjeffing lønner seg hvis hun ofte får noe 3 sekunder etterpå. 

Uansett, det høres ut som hun kanskje gjør det for å få oppmerksomhet eller at hun vil leke hvis hun bjeffer på barna eller den andre hunden. Min yngste kan bjeffe på den andre hunden vår hvis hun vil de skal leke sammen.

Jeg personlig ber hunden om å gå å legge seg eller sender ut av rom/vekk fra stua osv hvis hun «maser».

Anonymkode: c1060...444

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken rase du har...(?) Men små hunder kan har en tendens til å utvikle "preventiv bjeffing" - = "Oi i tilfelle dette kan bli farlig er det best jeg varsler så raskt som mulig" - løsningen kan være at den må bli mer tryggere på omgivelsene siden det kan virke som du er iferd med å få en nervøs hund.   En løsning kan være å trene inn 1. bjeffing (med hjelp av en lyd og håndtegn- fex en knyttneve hevet høyt) og 2. = slutt på bjeffing= En lyd og et håndtegn fex samlet armer og så begge armer til høyre og venstre. 

Anonymkode: 92d96...748

Skrevet

Har akkurat binget «dogs behaving (very) badly», en slags britisk «fra bølle til bestevenn». Synes den har mange gode tips☺️

Anonymkode: 27cb9...00e

Skrevet

Jeg lærer mine å bjeffe på kommando. Og så lærer jeg de å slutte på kommando. (Tenn og slukk) På den måten kan jeg bruke stopp kommandoen når hundene begynner å bjeffe uten at det er nødvendig. 

Husk at enkelte raser har lavere terskel for å bjeffe. Da kan det være lurt å ka de få ha et par bjeff, for å få ut "litt gruff" før du stopper hunden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...