AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Hvordan gjør andre det med: -Innetider -Leggetider -Overnattingsbesøk av venner i ferien når tenåringene har ferie og foreldrene skal opp på jobb neste morgen? Anonymkode: 5fb2d...68f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Overnatting er ikke så aktuelt her, det er bare noe de og kompisene ikke gjør (gutter 15). Ellers er det innetid i 12 tiden om jeg må opp dagen etter. Orker ikke sitte oppe lenger enn det å vente…. Om jeg ikke må opp kan det bli 1. Legger seg når de vil (det får de passe på selv), men internett skrur seg av kl 2 nå i ferien (timer) Anonymkode: b6696...5b5 1
Arkana Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 (endret) Innetid innen vi legger oss. Leggetid når han selv ønsker, men hvis han er våken etter at vi har lagt oss må han ta hensyn. Han har ikke ønsket overnattingsbesøk annet enn i helger så det har ikke vært noe vi har trengt å ta stilling til så langt, men siden han og vennegjengen har våkenatt (de gamer og ser film) når de "overnatter" (og ikke alltid er så flinke til å være stille) er det ikke så veldig aktuelt at det foregår når det er jobb dagen etter uansett. De to andre barna kan godt ha overnattingsbesøk når det er jobb dagen etter siden de faktisk sover om natten. Burde spesifisert at han er 14 da. Det er selvsagt annerledes med eldre tenåringer. Endret 14. august 2023 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Skrevet 14. august 2023 Innerider har vi ikke trengt og sette noen regler på her, da dem nesten aldri er ute seinere en klokken 22 som oftes tidligere en det også. Dem har hatt en del overnatting i sommer og vært på overnatting. Forhold til leggetid og sånn, styrer dem det selv, men mine legger seg jo gjerne rundt midtnatt og noen ganger er dem litt lengre oppe. Voksen livet kommer raskt nok og dem kun har 5 uker i løpet av et år ferie. Hadde dem døgnet hver natt og reket ute til langt på kveld/natt så hadde jeg nok satt noen regler der. Mine er 15 og 17, så han ene nærmer seg myndig ( januar) 12 åring pleier og komme inn rundt 21 som oftes og er som oftes trøtt rundt 23 så ordner seg der også. På skoledager har jeg leggetider, og han på 17 prøver jeg og vise at det er lurt og ikke legge seg for seint Anonymkode: 68195...6ae
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #5 Skrevet 14. august 2023 Innetid kl 1 er de hjemme her , stille etter midnatt leggetid ca kl 1 Overnatting når de vil Anonymkode: d5cd7...9b9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #6 Skrevet 14. august 2023 Ikke noe problemstilling her. De må ha sommerjobb. Anonymkode: e38f0...2a8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #7 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Innetid kl 1 er de hjemme her , stille etter midnatt leggetid ca kl 1 Overnatting når de vil Anonymkode: d5cd7...9b9 Når legger dere voksne dere da og når starter dere på jobb dagen etter? 1 er jo seint, og jeg klarer aldri å sovne før de er hjemme. Anonymkode: 5fb2d...68f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan gjør andre det med: -Innetider -Leggetider -Overnattingsbesøk av venner i ferien når tenåringene har ferie og foreldrene skal opp på jobb neste morgen? Anonymkode: 5fb2d...68f Vi har like lang ferie som tenåringen. Men velger å skille mellom hverdag og helg allikevel. -Innetider 22 om ikke noe annet er avtalt. -Leggetider 01.00 -Overnattingsbesøk av venner: Vi har ikke den problemstillingen med denne tenåringen. Men har alltid tillat overnatting, når ungene ønsker det selv, mot at de tar hensyn tilbake. Anonymkode: ad94b...ab2
Ulrikke Skrevet 14. august 2023 #9 Skrevet 14. august 2023 Vel, i natt ble 17-åringen hentet av ei venninne med lappen kl 23:30 og kom hjem i 02-tiden. Det skjer så sjelden at det ikke falt meg inn å begrense det, en gang. Sov ikke godt før hun var hjemme, men visste hvem hun var med og at disse er fornuftige, så jeg fikk faktisk slumret litt. Avtalen er at hun sier fra når hun kommer hjem. Ellers henter vi alltid, vi er heldigvis to så vi kan dele på det. Er stort sett ikke rangling i ukedagene, det har skjedd én gang denne ferien, så ser ikke på det som noe problem. Overnatting har de mer eller mindre sluttet med. Både 17-åringen og vennene har jobber, så det begrenser seg litt av seg selv. Er egentlig bare glad for at hun er sosial, vi har hatt en periode hun knapt var ute av døra. Leggetid var det også spurt om ja, det har vi ikke hatt på flere år uansett hverdag eller ferie. Men man tar hensyn til andre hvis man velger å være våken etter at andre har lagt seg!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Skrevet 14. august 2023 Skulle virkelig ønske naboen (tenåring på 18) la seg til rett tid. Her har vi blitt holdt Våkne til klokka fem hver morgen, da han (og de) bråker sånn. Helt bortkastet sommer. Anonymkode: 003cc...106 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #11 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Når legger dere voksne dere da og når starter dere på jobb dagen etter? 1 er jo seint, og jeg klarer aldri å sovne før de er hjemme. Anonymkode: 5fb2d...68f Helt enig. Jeg står opp kl 4.45. Så min gitt må inn kl 22. Har vært ute lengere noen dager, men da kommer han inn på rommet og gir beskjed om at han er hjemme. Men seinest kl 23 Anonymkode: 36ac2...e40
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #12 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan gjør andre det med: -Innetider -Leggetider -Overnattingsbesøk av venner i ferien når tenåringene har ferie og foreldrene skal opp på jobb neste morgen? Anonymkode: 5fb2d...68f Du kunne kanskje spesifisert alder litt? Stor forskjell på en 13 og en 17/18 åring - men begge er vel tenåring? 14 åringen vår har innetid 21.30-22.00-ish Leggetid: frem til nå når hen vil selv og noen ganger gir jeg beskjed, æblir uansett som regel rundt midnatt, (bortsett fra når det er overnatting) Overnatting: Fri flyt! Er sjeleglad for at de vil overnatte til hverandre fremfor å måtte belage seg på enten å gå eller kjøre/hente/ta buss sent på kveld. Foretrekker faktisk overnatting fremfor sistnevnte så blir ofte mye overnatting ettersom de liker dette selv også 🙂 Ved overnatting ordner de seg selv/legger seg selv. Varierer da som regel til mellom 02.00-04.00 Anonymkode: cd8eb...8df
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #13 Skrevet 14. august 2023 Hvordan gjør andre det med: -Innetider Han har selv fått bestemme at han skal inn til kl 21, det var det han foreslo da vi spurte hva han tenkte. -Leggetider Han har fått styrt leggetid nogen lunde selv igjennom ferien. -Overnattingsbesøk av venner Han har ikke hatt overnattingsbesøk i ferien, men har vært på overnatting 2 ganger. i ferien når tenåringene har ferie og foreldrene skal opp på jobb neste morgen? Anonymkode: cdb2f...1d5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #14 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når legger dere voksne dere da og når starter dere på jobb dagen etter? 1 er jo seint, og jeg klarer aldri å sovne før de er hjemme. Anonymkode: 5fb2d...68f Mannen er oppe, han legget seg når tenåringen er hjemme jeg legger mrg 23-24 Anonymkode: d5cd7...9b9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #15 Skrevet 14. august 2023 Dei styrer seg selv 😀 Hadde frie tøyler selv som tenåring og det er mine beste minner fra ungdomstiden 😀 Anonymkode: cb4c3...ae1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #16 Skrevet 14. august 2023 Jeg må opp kl 5 så 14åringen må være hjemme til kl 22. I helgene er det litt mer fleksibelt men hun er som regel hjemme til 22. Hun legger seg rundt 22-23 tiden. Hun har ikke hatt overnattingsbesøk så den problemstillingen har vi ikke hatt enda. Anonymkode: d56c0...19c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #17 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan gjør andre det med: -Innetider -Leggetider -Overnattingsbesøk av venner i ferien når tenåringene har ferie og foreldrene skal opp på jobb neste morgen? Anonymkode: 5fb2d...68f De pleier sjeldent å ha overnattingsbesøk. Gutten aldri, så det er ikke noe tema. Inne kl 01.00. Leggetider bestemmer de selv, de er stille unger og vekker ingen så ingen fare om vi skal på jobb. Jenta jobber og begynner alt fra kl 10 til kl 15, men hun er kveldstrøtt og sovner som regel før meg. Vi bor ikke i by, men en plass der alle stort sett kjenner alle Anonymkode: 50bc4...860
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #18 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du kunne kanskje spesifisert alder litt? Stor forskjell på en 13 og en 17/18 åring - men begge er vel tenåring? De er 15 og 16,5 år:) Anonymkode: 5fb2d...68f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #19 Skrevet 15. august 2023 Ungdomsskoleelev. Innetiden er kl. 22, men det spørs jo litt hva de skal også. Jeg kan strekke meg til 23 hvis det er en bestemt aktivitet (f.eks. Kino) og ikke bare å henge ute. Legger seg og står opp gjør hun selv, men pleier å være innenfor rimelighetens grenser. Hun har noen plikter og ansvar her hjemme som hun må ha utført innen jeg kommer hjem, men pleier ikke å legge meg opp i når og hvordan hun gjør de så lenge det er gjort. Anonymkode: 6e703...c97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå