Pilleville Skrevet 15. august 2023 #61 Del Skrevet 15. august 2023 Troyamin skrev (49 minutter siden): Nå er flere av disse jentene etnisk norske. Bare sånn til informasjon til de i tråden som skylder på folk med innvandrerbakgrunn. Men ikkje alle? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 15. august 2023 #62 Del Skrevet 15. august 2023 Pilleville skrev (12 minutter siden): Men ikkje alle? Nei, det finnes barn med multikulturell bakgrunn i Kristiansand. Noen av disse henger sammen med etnisk norske barn. På lik linje med de fleste andre byer. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 15. august 2023 #63 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg tipper det er noen få jenter som som er gjengangere her og det er mye som kan ligge bak. Sannsynligvis er det ikke overaskende for folk rundt dem heller, dette er ikke oppførsel som er vanlig blant jenter. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 15. august 2023 #64 Del Skrevet 15. august 2023 (endret) tirben skrev (19 timer siden): Noen fra Kristiansand her? Er det et veldig tøft ungdomsmiljø i Kristiansand? Har lest om flere tilfeller hvor barn dreper barn og nå om jenter som angriper tilfeldige jenter og filmer det! https://www.nrk.no/sorlandet/slar-alarm-om-brutal-ungdomsvold_-_-jentene-er-grenselose-1.16503508 Hva er det som gjør at akkurat Kristiansand er blitt så hardt for unge? Samboeren min er fra Kristiansand og var litt med i den beryktede Barnevernsbanden i sin tid. Kristiansand har alltid vært sånn og det ser ikke ut til å være mye politisk vilje til å gjøre endringer. Det er svært lite forebyggende tiltak og det meste av forebyggende tiltak er via kristne organisasjoner. Nå vet ikke jeg hvordan politiet er der nede nå i dag, men tidligere var dem ikke heller så imøtekommende og forståelsesfulle mot unge som slet veldig, man ble møtt med en jernhånd overalt - noe som også var med på å påføre ytterligere skam og negative følelser (som igjen fører til mer utagering og negativ adferd). Tror ikke det er særlig med fokus på forebygging, psykisk helse og rus der nede. Og da blir det jo slik, når det i tillegg er foreldre/familie som kanskje er konservative og bare overser problemene, istedenfor å hjelpe, forstå m.m Endret 15. august 2023 av kraftwerk 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 15. august 2023 #65 Del Skrevet 15. august 2023 fru Alving skrev (6 minutter siden): Jeg tipper det er noen få jenter som som er gjengangere her og det er mye som kan ligge bak. Sannsynligvis er det ikke overaskende for folk rundt dem heller, dette er ikke oppførsel som er vanlig blant jenter. Politiet sier det er få ungdommer som står for mange hendelser så du har nok rett i det. Tror det både er jentegjenger og guttegjenger, det har vært en del ran blant mindreårige i sentrum også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 15. august 2023 #66 Del Skrevet 15. august 2023 *blueberry* skrev (1 minutt siden): Politiet sier det er få ungdommer som står for mange hendelser så du har nok rett i det. Tror det både er jentegjenger og guttegjenger, det har vært en del ran blant mindreårige i sentrum også. Det er både jenter og gutter, men akkurat dette fra mediene i går gjelder jo jentene. Det har alltid vært guttegjenger i Kristiansand som utagerer, utøver vold, rus og trakassering. Det er ikke like ille som når barnevernsbanden sto på som fult, men det har ikke blitt særlig mye bedre heller. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fetishgirl Skrevet 15. august 2023 #67 Del Skrevet 15. august 2023 At ungdomsmiljøet på Sørlandet har utfordringer er jo ikke så rart. Ca 30% av landets plasser i barnevernsinstitusjon er på Sørlandet. Til gjengjeld er andelen av Norges befolkning som bor der 6%. Det sier seg selv da at det er lett å få ett tøft ungdomsmiljø. Som alltid er det noen få ungdommer som lager trøbbel. Syns jeg leste for en tid tilbake at 60% av ungdomskrimknaliteten i Kristiansand ble gjort av noen få ungdommer. Politi, barnevern og kommune virker som de jobber godt opp mot ungdomsmiljøene, men lite de kan stille opp med når det er mindreårige og da spesielt under kriminell lavalder. Diskusjonen rundt hva myndighetene skal ha lov til å gjøre med disse ungdommene tvinger seg jo frem etterhvert... 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 15. august 2023 #68 Del Skrevet 15. august 2023 *blueberry* skrev (Akkurat nå): Politiet sier det er få ungdommer som står for mange hendelser så du har nok rett i det. Tror det både er jentegjenger og guttegjenger, det har vært en del ran blant mindreårige i sentrum også. Det er jo helt utrolig at en gjeng jenter angriper en person og sparker og slår henne når hun ligger på bakken. Hadde min datter gjort noe slikt hadde det blitt huskestue her for å si det sånn. Jeg tipper at disse jentene har familier med til dels alvorlige problemer og har hatt det en stund og at de girer opp hverandre. familiene må få hjelp og jentene på splittes opp. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Værre Skrevet 15. august 2023 #69 Del Skrevet 15. august 2023 (endret) Er ikke dette et typisk sørlandsproblem der man er litt for kristen og tilgir alt? Venn det andre kinn etc. At man pga religion er dumsnill slik at ting ikke får konsekvens. Endret 15. august 2023 av Værre 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 15. august 2023 #70 Del Skrevet 15. august 2023 kraftwerk skrev (2 minutter siden): Det er både jenter og gutter, men akkurat dette fra mediene i går gjelder jo jentene. Det har alltid vært guttegjenger i Kristiansand som utagerer, utøver vold, rus og trakassering. Det er ikke like ille som når barnevernsbanden sto på som fult, men det har ikke blitt særlig mye bedre heller. Det har vært mye i mediene ang guttegjengene også siste året. Ikke bare i Kristiansand, men også kommunene rundt, men spesielt Grim har vært tatt opp som verste bydel for det hardeste ungdomsmiljøet det siste året. fru Alving skrev (3 minutter siden): Det er jo helt utrolig at en gjeng jenter angriper en person og sparker og slår henne når hun ligger på bakken. Hadde min datter gjort noe slikt hadde det blitt huskestue her for å si det sånn. Jeg tipper at disse jentene har familier med til dels alvorlige problemer og har hatt det en stund og at de girer opp hverandre. familiene må få hjelp og jentene på splittes opp. Det er ikke lenge siden en annen sak var i mediene hvor en mindreårig jentegjeng banket opp ei jente på 15 år som bare tilfeldigvis ikke endte fatalt. Forundrer meg ikke om dette er noen av de samme. Jeg tror ærlig talt ikke man får gjort noe særlig som forelder etter det har gått så langt. De har hjelp fra skole, barnevern og politi og ingenting bedrer seg. Skremmende. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 15. august 2023 #71 Del Skrevet 15. august 2023 Værre skrev (4 minutter siden): Er ikke dette et typisk sørlandsproblem der man er litt for kristen og tilgir alt? Venn det andre kinn etc. At man pga religion er dumsnill slik at ting ikke får konsekvens. Tror ikke det. Det handler nok mer opp lavt utdanningsnivå og lav sosioøkonomisk status. Sørlandet henger etter, samtidig som det er eksponert for mye på grunn av beliggenheten. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 15. august 2023 #72 Del Skrevet 15. august 2023 *blueberry* skrev (Akkurat nå): Det har vært mye i mediene ang guttegjengene også siste året. Ikke bare i Kristiansand, men også kommunene rundt, men spesielt Grim har vært tatt opp som verste bydel for det hardeste ungdomsmiljøet det siste året. Det er ikke lenge siden en annen sak var i mediene hvor en mindreårig jentegjeng banket opp ei jente på 15 år som bare tilfeldigvis ikke endte fatalt. Forundrer meg ikke om dette er noen av de samme. Jeg tror ærlig talt ikke man får gjort noe særlig som forelder etter det har gått så langt. De har hjelp fra skole, barnevern og politi og ingenting bedrer seg. Skremmende. Det kan du si, men dette har ikke begynt nå. her har nok varsellampene blinket i mange år. Her skulle foreldre og miljøet rundt satt inn kreftene for lenge siden. Fått barna inn i sunne miljøer Det er ikke helt tilfeldig hvem du møter på og hvordan du påvirkes. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 15. august 2023 #73 Del Skrevet 15. august 2023 Kalmusrot skrev (14 timer siden): De burde vært sendt til tvangsarbeid og fått alt håret barbert av seg, som straffanger i gamle dager. Oppleve konsekvenser på kroppen. Synes Bastøy-anstalten skulle kommet tilbake. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 15. august 2023 #74 Del Skrevet 15. august 2023 fru Alving skrev (4 minutter siden): Det er jo helt utrolig at en gjeng jenter angriper en person og sparker og slår henne når hun ligger på bakken. Hadde min datter gjort noe slikt hadde det blitt huskestue her for å si det sånn. Jeg tipper at disse jentene har familier med til dels alvorlige problemer og har hatt det en stund og at de girer opp hverandre. familiene må få hjelp og jentene på splittes opp. Og hva ville du, innenfor lovens rammer, gjort? Dette er snakk om jenter som vet at de ikke kan røres av foreldre, barnevern eller politi. De truer egne foreldre med å melde de til politi og barnevern. Falske anmeldelser mot egne foreldre er ikke uvanlig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 15. august 2023 #75 Del Skrevet 15. august 2023 fru Alving skrev (Akkurat nå): Det kan du si, men dette har ikke begynt nå. her har nok varsellampene blinket i mange år. Her skulle foreldre og miljøet rundt satt inn kreftene for lenge siden. Fått barna inn i sunne miljøer Det er ikke helt tilfeldig hvem du møter på og hvordan du påvirkes. Absolutt. Jeg tror bare det er for sent for akkurat disse. Det er helt utrolig at ingen partier har dette som hjertesak i kommunevalget, det burde være et mye større fokus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 15. august 2023 #76 Del Skrevet 15. august 2023 De Burde sperres inne i 2-3 år uten mobil, og internett da ville de nok ikke turt å utøve vold igjen. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 15. august 2023 #77 Del Skrevet 15. august 2023 Troyamin skrev (5 minutter siden): Og hva ville du, innenfor lovens rammer, gjort? Dette er snakk om jenter som vet at de ikke kan røres av foreldre, barnevern eller politi. De truer egne foreldre med å melde de til politi og barnevern. Falske anmeldelser mot egne foreldre er ikke uvanlig. Jeg hadde oppdratt barna mine til å bli empatiske og normalt fungerende. Jeg hadde gitt dem innpass i miljøer hvor de møtte på andre barn som var sunne og hadde ok interesser. For eksempel idrettsmiljø, kulturskolen, kor, korps, speidern, sjakk, eller noe annet som er positivt. Jeg kan garantere deg at disse jentene ikke er speiderjenter for å si det sånn. Hadde mine barn havnet i en sånn gjeng, hadde jeg ringt de andre foreldrene og alliert meg med dem, snakket med dem, fått inn fagpersoner og hjalp ikke dette hadde jeg flyttet. en sånn gjeng hausser opp hverandre og som enkeltindivider er de ikke så tøffe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 15. august 2023 #78 Del Skrevet 15. august 2023 Honey Dew skrev (27 minutter siden): Synes Bastøy-anstalten skulle kommet tilbake. Enig - den hadde en funksjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 15. august 2023 #79 Del Skrevet 15. august 2023 fru Alving skrev (12 minutter siden): Jeg hadde oppdratt barna mine til å bli empatiske og normalt fungerende. Jeg hadde gitt dem innpass i miljøer hvor de møtte på andre barn som var sunne og hadde ok interesser. For eksempel idrettsmiljø, kulturskolen, kor, korps, speidern, sjakk, eller noe annet som er positivt. Jeg kan garantere deg at disse jentene ikke er speiderjenter for å si det sånn. Hadde mine barn havnet i en sånn gjeng, hadde jeg ringt de andre foreldrene og alliert meg med dem, snakket med dem, fått inn fagpersoner og hjalp ikke dette hadde jeg flyttet. en sånn gjeng hausser opp hverandre og som enkeltindivider er de ikke så tøffe Så de jentene som har vært aktive innenfor idrett, har oppegående og kjærlige foreldre med gode verdier, og som likevel er havnet i det miljøet? For de er nemlig havnet utenfor, tiltross for en god, trygg oppvekst. Det er så inderlig lett å si; det ville ikke skjedd mitt barn. Sannheten er at det godt kan skje i de beste familier. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 15. august 2023 #80 Del Skrevet 15. august 2023 Nå håper jeg norske feminister slutter å late som om mindreårige jenter(og kvinner i det hele tatt) ikke kan være kriminelle. Når feministene ikke har våknet opp av vollen drapet, eller drapet på Sørlandssenteret håper jeg dette kan få dem til å våkne opp, og innse at også mindreårige jenter kan være kriminelle. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå