Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, kona og våre to barn på 1 og 3 år bor like utenfor Haugesund (20 min kjøretid), men vurderer å flytte til Haugesund slik at barna våre kan bo i et nabolag med andre barn. Ingen av oss er fra Haugesund, men jeg har fått en veldig god jobb i Tysvær og vi ønsker derfor å bosette oss i Haugesund.

Viktig for oss at barneskole og ungdomsskole er gode i tillegg til nabolaget.

Synes at Skåredalen virket veldig fint, da det er mange barnefamilier og veldig fine hus til salgs der, samtidig som det ikke er langt fra restaurantene og Alti Amanda. 

Ramsdalen virker også veldig fint. Har hørt mye fint om Solvang også. Har hørt mye fint om Vormedal, men føler dette er litt for langt fra sentrum.

Noen som har erfaring med disse bydelene? Evt forslag til andre bydeler på Haugalandet som kan være aktuelt for oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fra Haugsund, men bor annet sted nå. Ene søsken bor derimot i Skåredalen og har barn barnehage og skolen der og er fornøyd. 
Hauge og Lillesund skole er mer blandet etter hva jeg har skjønt. Jeg kjenner ikke til alle skolene i byen, men hørt om dem. 
Vormedal er jo ikke langt unna Oasen storsenter da. Det blir som Amanda. Har venner som bor på Vormedal som har vært fornøyd med barnehage der (er flere, og usikker på hvilken de brukte), og skolen. 

Hadde sjekket hvor langt det var å gå til skolen ulike steder, for f.eks om en bor helt sør i Haugesund har en hatt lang skolevei til Lillesund skole, og det har vært lang skolevei til Gard skole i andre ende. På midten er det ofte ganske korte avstander da Haugesund kommune er veldig liten i areal ifht innbyggertallet. 

Anonymkode: e69a0...e4b

• 2 uker senere...
Skrevet

Ville bodd på Brakahaug, Porshaugen eller Skåredalen. Bra nabolag for småbarn og gode skoler. 

Hadde unngått ethvert nabolag som hører til Lillesund skole. Har kun hørt dårlige ting om den skolen.

Anonymkode: d30e6...ba2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...