AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Har for første gang kjøpt hus og trenger derfor en husforsikring, men kan veldig lite om dette og har ikke oversikt over hva, hvem, hvor, så lurer på om noen kan anbefale meg en husforsikring? Eller komme med råd om ting jeg ikke viste jeg måtte tenke på☺️ Anonymkode: 1e998...bad
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Ikke se på kun pris når du sammenligner, men se på hva de dekker også! sjekk pris flere steder, og husk endel fagforenger etc har avtaler med enkelte selskaper som kan gi bedre pris/vilkår. Husk at du må ha både hus og innbo forsikring. Sett verdien på innbo høyt nok, du tenker kanskje ikke at det du har er verdt så mye penger, men om du begynner å legge sammen hva alt du har av klær, kjøkkenutstyr, telefon, nettbrett, tv, hvitevarer, møbler osv så blir det fort mye penger om du skal kjøpe alt på en gang. Anonymkode: f98b2...bf5 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #3 Skrevet 15. august 2023 Hvis du er fagforeningsmedlem, medlem i et boligbyggelag eller noe liknende så sjekk hvilke avtaler de har. Har du foreldre eller besteforeldre som har jobba for NSB, sjekk jbf.no Anonymkode: 4a015...42e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #4 Skrevet 15. august 2023 KLP er veldige billige for oss som har pensjonsavtale gjennom jobben der Anonymkode: 81d02...31e
Gjest EmKay Skrevet 15. august 2023 #5 Skrevet 15. august 2023 Nå er det ganske mange faktorer som bestemmer hva prisen blir, så min pris hos et selskap kan være helt annerledes enn din pris for et tilsvarende hus i samme selskap. Men, vi har kommet best ut prismessig hos Fremtind og Winterbergh (Watercircles). Som tidligere forsikringsrådgiver er jeg ganske nøye på vilkår, men der har jeg vært fornøyd samtidig som prisen har vært god. Er fagforeningsmedlem, men samarbeidsselskapet kunne likevel ikke måle seg på pris. Vilkårene var hakket bedre, men ikke på de tingene jeg anser som det viktigste Ellers støtter jeg å ha høy nok sum på innbo, for en enebolig ville jeg antakeligvis ikke lagt meg under 1 mill - og helst litt over. Og om huset ditt kvalifiserer til utvidet husforsikring (villa, pluss, ekstra, alt etter hvilket selskap det er) ville jeg definitivt vurdert dette.
Gjest ti10 Skrevet 15. august 2023 #6 Skrevet 15. august 2023 At en person har en pris, betyr ikke at alle andre får samme prisen. Du kan sammenligne forsikringer flere steder, blant annet her: https://www.finansportalen.no/forsikring/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå