Gå til innhold

Er fetteren min en psykopat ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ansvarsfraskrivelse, voldelig, null selvinnsikt, slem med dyr, grovt språkbruk, klarer ikke fullføre noe, alt er alltid alle andres skyld, moren, naboen, regjeringen, skolen osv. lyver hele tiden, ser ut til å ha null empati med andre, kontrollerer kjæresten sin, sender typ 50 meldinger i timen og ringer konstant hvis hun ikke svarer. Nekter å ta adhd medisiner for å straffe kjæresten osv. diagnoserer alle rundt han og hater alt. Han er også ekstremt manipulerende og sier Veldig sårende ting til andre rundt seg. Mens han ler av at de blir såret. Du ser på en måte at han ikke bryr seg. 

jeg vet alt dette fordi han leier hos meg. Hører konstante krangler og noen ganger suspekte besøk. Han stinker hasj og tror han kan lure politet. 28 år og ikke fullført videregående. Dette er visst alle andres feil. 

Er han psykopat ? Han passer til beskrivelsen. Men var utrolig snill med dyr da vi vokste opp. En god venn og skolefilm til ca 7 klasse. 

Anonymkode: 7c119...3ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten det eller dop-skadet om han har vært tung misbruker.

Anonymkode: 6a020...a9a

• Liker 1
Skrevet

Høres mer ut som en sosiopat.

Psykopater har langt mer impulskontroll og er svært kalkulerende. De har stålkontroll. 

Din fetter virker ikke til å ha særlig kontroll på noe. 

Anonymkode: df13d...07c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres mer ut som en sosiopat.

Psykopater har langt mer impulskontroll og er svært kalkulerende. De har stålkontroll. 

Din fetter virker ikke til å ha særlig kontroll på noe. 

Anonymkode: df13d...07c

Jeg stemmer på denne.  Psykopater er iskalde og veldig manipulerende. Psykiatere bruker begrepet psykopati for å illustrere at årsaken til den antisosiale personlighetsforstyrrelsen er arvelig. Sosiopater på den annen side skapes, og er ofte et resultat av en hjerneskade, eller overgrep eller omsorgssvikt i barndommen. Blir han lett sint ?

• Liker 1
Skrevet

Du skriver at han nekter å ta adhd medisiner, så da antar jeg at mye av oppførselen hans er relatert til adhd diagnosen. 

Anonymkode: fba8b...4aa

• Liker 6
Skrevet

Hjelp kjæresten med å komme bort fra ham.

Anonymkode: 0069f...993

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Rosa Gnom skrev (2 minutter siden):

Jeg stemmer på denne.  Psykopater er iskalde og veldig manipulerende. Psykiatere bruker begrepet psykopati for å illustrere at årsaken til den antisosiale personlighetsforstyrrelsen er arvelig. Sosiopater på den annen side skapes, og er ofte et resultat av en hjerneskade, eller overgrep eller omsorgssvikt i barndommen. Blir han lett sint ?

Ikke Veldig lett sint. Heller mer langsint og svært kald når han først er i gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skriver at han nekter å ta adhd medisiner, så da antar jeg at mye av oppførselen hans er relatert til adhd diagnosen. 

Anonymkode: fba8b...4aa

Det vet jeg ikke. Kjenner ingen andre med adhd. Han har også langt rulleblad med vold 

Skrevet

Ja,se der ja.. Jeg ville nok satt en knapp på sosiopat. Kanskje han burde tatt en pause ifra cannabis også.

Skrevet

Kan han være autist + adhd? Det er mer vanlig. Autister får ofte problemer når livet blir mer komplisert og de blir stilt krav til, og kan forsøke å kontrollere omgivelsene sine, for å ha kontroll selv. Ansvarsfraskrivelse, lav empati og kulde høres ganske typisk ut for mann med aspergers.

Anonymkode: 0dff1...6ba

Skrevet
Rosa Gnom skrev (2 minutter siden):

Ja,se der ja.. Jeg ville nok satt en knapp på sosiopat. Kanskje han burde tatt en pause ifra cannabis også.

Moren hans er en lærer, faren i et omsorgsyrke. Han har to søstre som begge er høyt utdannet og virker å være fine folk. Sosiopat er jo ikke medfødt? Det kommer av grove misbruk i barndommen og trauma ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan han være autist + adhd? Det er mer vanlig. Autister får ofte problemer når livet blir mer komplisert og de blir stilt krav til, og kan forsøke å kontrollere omgivelsene sine, for å ha kontroll selv. Ansvarsfraskrivelse, lav empati og kulde høres ganske typisk ut for mann med aspergers.

Slutt da. Det her høres ut som psykiatri/personlighetsforstyrrelse, ikke nevrodivergens. Verken autister eller folk med ADHD er rævhøl på denne måten, med mindre de har elendig oppdragelse og personlighetsforstyrrelse i tillegg. De langt fleste autister har også empati.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Det har ingenting å si hvilket yrke foreldrene har. En unge kan vre ustabil uansett.

Anonymkode: bf413...82d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Trist at det er det forbindes med Asperger og at det er den første assosiasjonen folk har med autisme. Samboeren min kjøper fuglefrø til spurvene og passer på at de har det fint hele vinteren, hjelper faren sin ombord i båten med oppussing, han brukte timesvis med tid og egen bil for å øvelseskjøre helt til jeg fikk lappen, han har også Asperger, men sånn type Asperger hører vi ikke mye om. Kun når det går galt 

Endret av Laraa
  • Hjerte 6
Skrevet

Typisk KG å tro at man kan diagnostisere noen anonymt over nett basert på ett avsnitt.

TS - det er kun psykologer som kan diagnostisere. Og da personen direkte, ikke utfra et kort innlegg på nettet.

Anonymkode: da9ea...1b2

• Liker 3
Skrevet

Vil si at man ikke skal gå rundt å diagnosere folk men skulle jeg sagt noe her ville jeg sagt sosiopat. En psykopat er mye mer beregnede og manipulerende. De fremstår utad som hyggelige, høflige og vellykkede mennesker.

Anonymkode: a4414...eac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Moren hans er en lærer, faren i et omsorgsyrke. Han har to søstre som begge er høyt utdannet og virker å være fine folk. Sosiopat er jo ikke medfødt? Det kommer av grove misbruk i barndommen og trauma ? 

Det er sant,men nå er det egentlig ikke noen fasit på hva dette kommer av da.. Det er så mange faktorer som spiller inn,men det spiller jo uansett ingen rolle hva vi kaller han. Han hørtes jo ikke helt riktig ut uansett. Hørtes ut som om han trenger hjelp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil si at man ikke skal gå rundt å diagnosere folk men skulle jeg sagt noe her ville jeg sagt sosiopat. En psykopat er mye mer beregnede og manipulerende. De fremstår utad som hyggelige, høflige og vellykkede mennesker.

Anonymkode: a4414...eac

Jeg har denne diagnosen. Dette stemmer egentlig ganske bra. Jeg har forskjellige "masker" til forskjellige anledninger. Det er ganske slitsomt. Må late som hele tiden.

Skrevet (endret)

Svaret mitt på det er: Har ikke peiling. Jeg har ingen rett til å sette diagnoser på folk fordi jeg er ingen lege eller psykolog. 

Er han voldelig mot noen så høres han ut som en folk burde holde seg unna til han skjerper seg og har fått sin straff for å være voldelig mot noen. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei det høres ikke ut som Asperger.

Synes ikke noe om at folk skal sitte å leke leger/psykologer. Folk må være lege/psykolog for å gi andre diagnoser.

Endret av Elooon
Skrevet (endret)

Jeg later ialefall som jeg bryr meg da. Utenifra så virker det som jeg er en ganske fin fyr. Man blir ganske flink til dette etterhvert. Stikkordet her er late som. Late som man er glad. Late som man liker mennesker og lignende. Alt er bare ett skuespill. Er bare å stille spørsmål dersom dere lurer på noe angående det. Dette er en diagnose jeg har fått av psykolog. Kjenner meg ikke igjen i noe av det TS skriver om sin fetter.Derfor havnet jeg på sosiopat istedetfor psykopat,men enig med Elooon. Man skal være forsiktig å sette diagnoser på folk over nettet.

Endret av Rosa Gnom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...