AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Vet at folk ikke er leger her inne og skal til legen i morra, men ønsker bare å høre For litt over 1 mnd siden når jeg kom hjem fra kveldsvakt så fikk jeg akutt lammelse i høyre side. Klarte fint å smile, prate og løfte hendene. Ble også akutt trøtt og klarte ikke å se ordentlig. Var hos lege dagen etterpå som sa at dette var migrene. Slo meg til ro med det og fikk medisiner for dette. Tok blodtrykk, puls og nevrologisk tester og de var fine. Har siden da plaget veldig med migrene og migreneanfall. Opplever ofte at jeg kan bli lammet i halve ansiktet, men uten form for hodepine. Blir heller ikke noe kvalm og hodepinen er heller ikke noe så altfor kraftig. Har gått til en naprapat nå i 4 uker og allerede ved første time så følte jeg meg bedre, men migrenen kom tilbake på torsdag. Tok en MR i februar, men de fant ikke noe der. Så si nesten hele familien på pappa sin side har migrene. Er det noen som har opplevd noe lignende som meg? Er 22 år gammel forresten Anonymkode: 9ebd8...3ee
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Dette kan nok være mye, men lammelsen og synsforstyrrelsen dytter meg mot MS. Det er iallfall slik det startet hos de tilfellene jeg kjenner. Anonymkode: c8f71...df2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 Jeg har MS så jeg tror nok du har noe nevrologisk ja. Be om henvisning til nevrolog. Det er ikke alle fastleger som er så gode på den type sykdom. Anonymkode: e7156...650
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Skrevet 14. august 2023 Man kan ha det sånn med migrene ja. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har MS så jeg tror nok du har noe nevrologisk ja. Be om henvisning til nevrolog. Det er ikke alle fastleger som er så gode på den type sykdom. Anonymkode: e7156...650 Migrene er nevrologisk Men enig i å utelukke MS selvsagt. Anonymkode: 4e638...8fb
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #5 Skrevet 14. august 2023 Mannen min får det akkurat slik du beskriver, bare med mye kraftigere hodepine. Jeg har også migrene, den minner forsåvidt også om det du beskriver. Jeg har med aura (synsforstyrrelser), får ikke alltid hodepine, og smertene er heldigvis ikke ulidelige. Mine anfall kan være borte i årevis, og så kommer det plutselig ut av det blå 8 på en uke. Anonymkode: 9ed1d...4f0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #6 Skrevet 14. august 2023 Mitt første tegn på MS var lammelse i ene siden av kroppen. Trodde i 1.5 år det " kun" var migrene. Mr - bildene viste ingenting alarmerende. Ble funn på spinalpunksjonen. Anonymkode: e12d9...a7e 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #7 Skrevet 14. august 2023 Har du tatt vaksinen? Anonymkode: 286e0...9f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt første tegn på MS var lammelse i ene siden av kroppen. Trodde i 1.5 år det " kun" var migrene. Mr - bildene viste ingenting alarmerende. Ble funn på spinalpunksjonen. Anonymkode: e12d9...a7e Huff.. tok også spinalpunksjon i april og der fant de heller ikke noe. Skal ta det opp med legen i morra Anonymkode: 9ebd8...3ee
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #9 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har MS så jeg tror nok du har noe nevrologisk ja. Be om henvisning til nevrolog. Det er ikke alle fastleger som er så gode på den type sykdom. Anonymkode: e7156...650 Var på utredning for MS for 2 mnd siden. Tok blodprøver, MR og spinalpunksjon men alle prøvene viste fine. De henla da at jeg ikke hadde MS. Har fortsatt rett på utredning hos nevrolog har jeg fått høre. Skal ta det opp med legen i morra Anonymkode: 9ebd8...3ee
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du tatt vaksinen? Anonymkode: 286e0...9f0 Ja Anonymkode: 9ebd8...3ee
miamiamia Skrevet 14. august 2023 #11 Skrevet 14. august 2023 Er du vaksinert så er du i faresonen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #12 Skrevet 14. august 2023 Jeg tenker du bør henvises til en nevrolog for videre utredning. Hva det er, er vanskelig å si. Jeg tenkte også MS, men det ville trolig syntes på MR når du har så aktive symptomer. Anonymkode: b4d62...fd1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #13 Skrevet 14. august 2023 miamiamia skrev (34 minutter siden): Er du vaksinert så er du i faresonen. Hæ Anonymkode: 9ebd8...3ee
Anjatapinjata Skrevet 14. august 2023 #14 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mitt første tegn på MS var lammelse i ene siden av kroppen. Trodde i 1.5 år det " kun" var migrene. Mr - bildene viste ingenting alarmerende. Ble funn på spinalpunksjonen. Anonymkode: e12d9...a7e Fikk du MS diagnose kun på funn på spinalpunksjon? Jeg har vært under utredning i 3år. Funn i ryggmargen og spinalpunksjon men ingen diagnose.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #15 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så si nesten hele familien på pappa sin side har migrene. Anonymkode: 9ebd8...3ee Kan du ikke spørre familiemedlemmene på faren din sin side hvordan de opplever sin migrene? Om de også har aura uten hodepine noen ganger, slik du har? Anonymkode: 0df9a...718
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #16 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan du ikke spørre familiemedlemmene på faren din sin side hvordan de opplever sin migrene? Om de også har aura uten hodepine noen ganger, slik du har? Anonymkode: 0df9a...718 Har forhørt meg med de, men ingen av dem har hatt noe slikt som jeg har det ts. Anonymkode: 9ebd8...3ee
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #17 Skrevet 14. august 2023 Har de sjekket deg for boreliose? Min venninne fikk hodepine/migrene som ikke ga seg. Så synsforstyrrelser, så lammelse. Ble sent rett på sykehus som ikke fant noen ting. Etter 2 uker fant de ut de skulle sjekke for boreliose, og det var det gitt. Hun ble frisk etter ca 1 år. Anonymkode: 25bf1...a9b 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #18 Skrevet 14. august 2023 En slektning av meg hadde noe lignende, det var blodpropp bak øye, men det betyr ikke at du har det. Kom deg til en nevrolog. Anonymkode: 5380d...de4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #19 Skrevet 15. august 2023 Plages med halvsidige lammelser og delvise lammelser. Har utfall på nevrologiske tester (også hjernenerver), men det eneste sykehuset klarte å finne ut etter flere runder med MR, blodprøver og CSF-prøver er at jeg aldri har hatt vannkopper. Ble sjekket for alt fra svulster i sentralnervesystemet og ALS til B12-mangel. Har en fetter som får liknende symptomer dagene før et migreneanfall, men fordi jeg aldri har hatt hodepine i forbindelse med oppbluss av symptomer, mente nevrologene at det ikke kunne være migrene. 😅 Anonymkode: 841d1...38f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #20 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Plages med halvsidige lammelser og delvise lammelser. Har utfall på nevrologiske tester (også hjernenerver), men det eneste sykehuset klarte å finne ut etter flere runder med MR, blodprøver og CSF-prøver er at jeg aldri har hatt vannkopper. Ble sjekket for alt fra svulster i sentralnervesystemet og ALS til B12-mangel. Har en fetter som får liknende symptomer dagene før et migreneanfall, men fordi jeg aldri har hatt hodepine i forbindelse med oppbluss av symptomer, mente nevrologene at det ikke kunne være migrene. 😅 Anonymkode: 841d1...38f Fikk du noe svar til slutt hva det kunne være? Jeg har testet meg for alt jeg også. Tatt MR, sjekket blodtrykk, blodprøver, spinalpunksjon, vært på utredning for ME og MS, men alle prøver var fine og fikk til slutt svar at det ikke var ME og MS.. Men sliter nå med den nummenheten i ansiktet.. ts. Anonymkode: 9ebd8...3ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå