AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Jeg dater en mann som er så god på alle mulige måter. Jeg føler at vi passer som hånd i hanske. Alt bare flyter. Vi kommer veldig godt overens, vi ler og har det gøy sammen. Og jeg føler meg veldig avslappet og trygg med han. MEN… I dag pratet vi lenge på tlf også havnet vi på ett eller annet vis på temaet utroskap. Jeg spurte han om han har vært utro før. Da svarte han ja, en gang. Ikke mot hun han var sammen med sist men hun før der igjen. Typ 12 år siden. Han fortalte at hun var utro mot han. At han senset det og at dama aldri ville innrømme det. Etter litt om og menn innrømmet hun det. Men da begynte han også å gi faen i forholdet og var utro han å. Jeg forstår det litt. Og er selvfølgelig glad for at han var ærlig. Men… det plager meg likevel. Han spurte meg om jeg har vært utro. Det har jeg aldri vært. Så sa han « selv ikke etter at x-en din var utro mot deg « jeg svarte nei. Jeg har mine verdier og de endrer jeg ikke for noen som helst. Og synker ikke ned på nivået til den andre. Tenker aldri på å betale tilbake med samme mynt. Og det er sånn jeg er. Har sitter og tenkt litt på det nå. Og kommet jo frem til at jeg mener at det ikke finnes noe unnskyldning for å være utro. Hvertfall ikke i mine Øyen. Hvordan ville dere sett på dette ? Vil jo ikke dumpe han fordi han var utro for 12 år siden fordi dama hans var utro. Men det er et 🚩 for meg. Hva tenker dere. En gang utro alltid utro eller…? vi er 33 og 35 år. Anonymkode: 111e5...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Ikke nødvendigvis. Anonymkode: 0f447...67f 1
Ardenus Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 Jeg er av den oppfatningen at hvis man er utro så finnes det ingen unnskyldning for det, men likevel så skjønner jeg hva han mener, men selvsagt så skulle han jo gjort det slutt med eksen, deretter pult på andre. Tror nok i dette tilfelle så er han nok trofast så lenge du er trofast. 1
Topsi Skrevet 14. august 2023 #4 Skrevet 14. august 2023 Det virker jo som en slags hevn. Dr phil sier alltid at tidligere afmdgerd er den beste .åpen å forutsi fremtidig adferd på, men i dette tilfellet fikk ikke jeg noen tanke om at han er tilbøyelig til å bære jye utro, og jeg er svært kritisk til utroskap
Rosa Gnom Skrevet 14. august 2023 #5 Skrevet 14. august 2023 En gang utro,alltid utro. Det kreves ett spesielt type menneske for å være i stand til å gjøre noe slikt mot partneren sin. Etter min erfaring så forandrer ikke mennesker seg så veldig med mindre de jobber veldig hardt for det.
Blåtrå Skrevet 14. august 2023 #6 Skrevet 14. august 2023 Ikke et rødt flagg for meg. Det er 12 år siden. Og det var hevn. Da vet du at han er hevngjerrig. Men ikke notorisk utro. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #7 Skrevet 14. august 2023 Nei. Relasjonen mellom to personer tidligere i livet har lite å si for relasjonen man har nå. Man kan både ha en helt annen relasjon, samt ha modnet og lært. Min mann var mye utro mot sin eks, men det var etter at forholdet var gått galt på så mange måter, og han var ikke redd for å miste henne. Ønsket egentlig en avslutning, men var litt låst i tanken på å ikke være den som ba om skilsmisse, fordi det ikke er så akseptert i hans familie. Meg er han veldig redd for å miste, og vi har et helt annet forhold. Har vokst mer og mer sammen, der de ikke passet godt sammen i utgangspunktet, og det bare ble verre. At jeg ikke egentlig er monogam av holdning, men er monogam for ham, og har sagt at dersom han er utro er det ikke engang sikkert at jeg sier fra om at jeg oppdager det, men tar som at han har trukket tilbake kravet om å være monogame mot hverandre, medfører nok også at han tenker seg ekstra godt om, for det hadde han ikke taklet. Han er svært opptatt av å være gjennomsiktig og vise at han er trofast, fordi han er svært redd for at jeg skal ta noe som "nå er det fritt frem ". Anonymkode: 1966c...6f7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Skrevet 14. august 2023 Ikke rødt flagg. Det var et annet forhold, med spesifikke problem, og han fortalte det. Han kunne lett holdt det hemmelig for deg. Samtidig så lærer man så lenge man lever. Det gjør vel han også. Anonymkode: 324b4...5a5 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #9 Skrevet 14. august 2023 Ikke nødvendigvis at man alltid vil være utro, men selv ville jeg aldri kunne stolt på noen med så lav moral, og det generelt, ikke bare når det gjelder utroskap Anonymkode: 124cf...3d3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Skrevet 14. august 2023 Takk for svar alle sammen. Er litt lettet nå. Inntrykket mitt av han er jo at han ikke er noe drittsekk. Han er liksom så transparent og følsom. Og ærlig også da så det er jo bra ☺️ Ts Anonymkode: 111e5...1c0 1
Millinea Skrevet 14. august 2023 #11 Skrevet 14. august 2023 Ville vært mer bekymret for at han fremdeles har den holdningen at hevnutro er vanlig måte å reagere på. Vil han være utro mot deg hvis han mistenker at du er utro før han får det bekreftet? 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #12 Skrevet 14. august 2023 Nei, jeg har vært utro. Jeg liker å tro at jeg har selv bestemmelses rett, så dette forholdet har jeg valgt å være trofast i hittil 4 år. Kua hae vært kalv vettu. Anonymkode: 6215e...ed6 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #14 Skrevet 14. august 2023 Nei det kan gå fint. Jeg tenker "en gang utro alltid utro" er mer for de som er utro fordi de kjeder seg i forholdet, søker spenning o.l., da er det stor gjentakelsesfare. Jeg gjorde det samme som typen din. Eksen min var utro da jeg var 18 og han 21. Han løy masse og var utro flere ganger over tid fant jeg ut, så da forholdet gikk til helvette var jeg utro "tilbake". Mest som en barnslig hevn, eller for å kunne prøve å leve med at han var utro. Ihvertfall er jeg i nytt og 1000 ganger bedre forhold 10år senere. Jeg har aldri vært utro siden da, og kunne aldri tenkt meg å være det igjen. Alt jeg lærte fra det dårlige forholdet, var hva jeg ikke ville ha i fremtidige forhold. Anonymkode: 0c08b...3be
Gjest ti10 Skrevet 14. august 2023 #15 Skrevet 14. august 2023 Tja, synes det er verre at det virker som om han skulle "ta igjen". Hvis dere f.eks. er sammen, du har mye på jobben / ev. hjelper en syk slektning (hva som helst som han misliker) en periode, og han blir sur på det, skal han da gjøre akkurat det samme eller noe annet kjipt for å ta igjen mot deg da? Altså være lite hjemme, gjøre seg lite tilgjengelig osv. Eller noe annet negativt han mener du fortjener fordi du en periode har nedprioritert ham. Poenget er at det kan virke som om han responderer på utfordringer i forholdet på en umoden måte og heller går inn for å ta igjen i stedet for å forsøke å løse problemene ...
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #16 Skrevet 14. august 2023 57 minutter siden, Rosa Gnom said: En gang utro,alltid utro. Det kreves ett spesielt type menneske for å være i stand til å gjøre noe slikt mot partneren sin. Etter min erfaring så forandrer ikke mennesker seg så veldig med mindre de jobber veldig hardt for det. Dette. Egenskapen å kunne være utro er det noen mennesker som har. De kaller vi søppel. Anonymkode: 04fb5...4ff 2
Rosa Gnom Skrevet 14. august 2023 #17 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette. Egenskapen å kunne være utro er det noen mennesker som har. De kaller vi søppel. Anonymkode: 04fb5...4ff Helt enig! Det kan heller ikke forsvares med mangel på sex,nærhet eller at man er "full" Mangler man sex og nærhet i ett forhold må man nesten være voksen nok til å ta den samtalen og finne ut av hva man gjør videre ved å kommunisere. Jeg syntes at det finnes ingen unnskyldninger for dette.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #18 Skrevet 14. august 2023 Jeg var utro som 16 åring. Har aldri vært det siden. Så slutt å tro at en gang utro, alltid utro.... Anonymkode: d9e37...763
Rosa Gnom Skrevet 14. august 2023 #19 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var utro som 16 åring. Har aldri vært det siden. Så slutt å tro at en gang utro, alltid utro.... Anonymkode: d9e37...763 Nå er du jo ikke død enda heller. Så aldri si aldri.
caroliine Skrevet 14. august 2023 #20 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var utro som 16 åring. Har aldri vært det siden. Så slutt å tro at en gang utro, alltid utro.... Anonymkode: d9e37...763 Samme her, kanskje et par år eldre. Nå kunne jeg aldri ha gjort noe så fælt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå