Gå til innhold

Hva i h... er galt med øyet mitt?? (Bilder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir snart gal! Hele sommeren har blitt ødelagt av det som startet med en "vanlig" øyebetennelse, men etter 3 legetimer og enda flere kurer (antibiotika, steroider, m.m.), kommer det bare tilbake 😔

Øyelokket både oppe og nede klør, verker og hovner opp, og jeg har snart mistet alle øyevippene nede, og maange oppe også (de føles sprø/stive)... Øyet blir stadig rødt og rennende (hvit/gul væske), og jeg har i tillegg merket en gulaktig hinne og en liten klump inne på øyet.

Fastlegen sier bare hver gang at det er en betennelse, men har ingen forklaring på hvorfor den aldri gir seg. Han tok bakterieprøver av øyet på siste timen, men de var normal.

Nå har jeg ny time denne uka, men vet ikke hva jeg skal si engang... Hva skal jeg "kreve"?? Jeg nevnte øyelege sist gang, men da bare avfeide han meg og sa det er ikke nødvendig, for såå alvorlig er det ikke.... 

Legger ved bilder, og håper noen andre har opplevd lignende og kan fortelle meg hva det er som skjer 🙏

Hadde aldri trodd et lite øye kunne skape såå mye altoppslukende "lidelse" 🙈

Screenshot_20230814_155758_Gallery.jpg

20230814_155407.jpg

Anonymkode: a31c2...6ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVOR mange tråder om øyet ditt skal du lage egentlig? 

Ingen her har kompetanse til å se noe på bildene dine, dette må en lege svare på !

Anonymkode: b2336...283

• Liker 1
Skrevet

Får prøve å gå privat da. 

Anonymkode: e0a08...b11

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis det kommer tilbake igjen og igjen... er du streng nok med deg selv mtp hygiene? Har du skiftet ut all øyesminke f.eks? Hvis ikke, så smitter du deg selv gang på gang. 

Anonymkode: 94220...7b9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har tørre, kløende øyne og følte ikke lindring før jeg begynte med varm øyemaske og rensing(servietter). Kjøpte på apotek etter råd fra øyelege. Er periodevis veldig rød.

Anonymkode: 27bc3...0ff

Skrevet

Solskade? Har en ny venninne med lignende skade og hun hadde mange lignende symptomer i starten (hun fortalte om det første gang senest i går av alle ting) 

Anonymkode: 492ad...535

• Liker 1
Skrevet

Si at du vil henvises til øyelege for den klumpen i øyet, den ville jeg hatt en ordentlig undersøkelse på! Man kan få føflekkreft på øyet, f.eks, selv om det mest sannsynlig ikke er det heller :)

Ellers, midd i øyevippene kanskje?

Anonymkode: fd189...04a

• Liker 1
Skrevet

Gå til Volvat eller Aleris

Skrevet

At du har mistet øyevippene kan være pga. behandlingen du har fått. At øyedråpene gjør at du mister håret.

Anonymkode: fa244...527

Skrevet

En slik klump i øyet kan også være skleritt. Synes du absolutt bør finne deg en øyelege.

Anonymkode: 3d93e...24e

Skrevet

Om legen ikke henviser deg, så husk at en optiker også kan henvise direkte til øyelege, men du må ha en time med optiker først 

Anonymkode: 94220...7b9

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen 😢 hvordan går det med deg nå? 

Anonymkode: 21294...e07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...