Gå til innhold

Hvilken HPV vaksine tok ditt barn og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gardasil 9 eller Cervarix?

Anonymkode: 36604...e30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som ble tilbudt i vaksinasjonsprogrammet... Det var Gardasil. Er et par år siden. 

Anonymkode: 02c82...d65

• Liker 1
Skrevet

Gardasil. Fordi den er bedre. 

Anonymkode: 0fada...6fe

Skrevet

Kommer til å betale for Gardasil til barna mine når den tid kommer, den er bedre. Det var den jeg fikk selv da HPV-vaksinen ble introdusert til barnevaksinasjonsprogrammet. Synes det er skammelig at de har gått over til en dårligere vaksine bare fordi den er billigere.

Anonymkode: 57aab...e98

• Liker 2
Skrevet

Trodde alle fikk tilbud i 7.klasse....hvilken type er det? Den dårligste?  Har ikke så store barn enda, derfor vet jeg ikke 

Anonymkode: 82181...405

Skrevet

Vi følger vaksinasjonsprogrammet slik det er. 

Skrevet

Den skolen tilbyr, ante ikke at det fantes flere typer heller. 

Anonymkode: 70cd3...be1

Skrevet

Betalte for Gardasil, kommer til å gjøre det samme med yngste. Når de først skal få denne vaksinen kan de like gjerne få den beste, selv om Cervarix sikkert holder. Jeg har selv hatt celleforandringer og er konisert, det samme hadde min mor.

Skulle ønske jeg hadde satt meg mer inn i det når vaksinen først kom og betalt for å ta den selv. Hadde ekstrem sprøyteskrekk så tanken på å frivillig ta en ekstra falt meg ikke engang inn. Nå er jeg for gammel til at det er vits i.  Har tatt alle i vaksineprogrammet, men ikke booster, og alle covid fordi jeg ikke lenger er redd for sprøyter. Ble endelig kvitt det etter første graviditet der jeg måtte ta en del prøver, rett og slett eksponeringsterapi 😄

Anonymkode: de5c9...356

• Liker 2
Skrevet

Kommer til å betale for dem vaksinen som gir best beskyttelse, dersom den ikke er tatt inn i vaksinasjonsprogrammet når den tid kommer. 

Anonymkode: 5b783...3a0

Skrevet

Kommer til å betale for å få den som ikke er en del av vaksinasjonsprogrammet da den også beskytter mot kjønnsvorter 

Anonymkode: 3a20a...b32

Skrevet

Om dere har tatt alle av den "dårlige", trengs det kun en booster med Gardasil 9, for å bli vaksinert mot alle variantene. 

Bare et lite tips... 

Anonymkode: 105a5...fbf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer helt klart til å betale for Gardasil 9 for barnet mitt.

Skrevet

Begge mine har tatt Gardasil 9. Betalt ekstra for den. Viktig at dere som tenker å gjøre det samme vet det finnes to gardasilvaksiner, Gardasil 9 beskytter mot flest virus. 

Gjorde det fordi jeg ønsket beskyttelse for flere virus om de først skulle ta.

Anonymkode: a13db...a38

Skrevet

Betalte for gardasil 9 til datteren min. Cervarix er god nok for de fleste typer farlig livmorhalskreft. Gardasil 9 beskytter i tillegg mot virusene som gir kjønnsvorter. Det er også mistanke om at noen av disse virusene kan gi forhøyet risiko for livmorhalskreft. Better safe than sorry.... Danmark og Sverige bruker Gardasil 9 i barnevaksinasjonsprogrammet. 

Anonymkode: a0e44...34e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...