AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Mitt livs store tabbe er å dele tomannsbolig med min svigerinne, fordi hun holder INGENTING inne. Etterhvert som årene har gått har hun blitt verre og verre, og siden hun snakker på innpust og utpust er det slitsomt. Vi deler hage og gangen i første etasje, og ser henne nesten daglig da hun er hjemmeværende og er ofte på døren vår. Jeg sier minst mulig når hun kommenterer sine aktiviteter som feks: "Skal bare hente posten", "Skal bare hente ungene", " Skal bare drikke en halv kopp kaffe", "Skal bare lese litt bok først" osv etterfulgt av en liten latter 🙈 Hun hadde glidd rett inn som en rolle i "Kongsvika". Hvordan holder jeg ut denne damen? Har gitt kraftig beskjed én gang vi var på hyttetur og jeg var veldig trøtt og sliten, og sa at man kan holde ting inni seg og trenger ikke fortelle hver eneste ting man tenker på, men tror ikke hun tok den beskjeden. Mannen min sier hun alltid har vært sånn og sier han kobler ut, men jeg klarer det ikke for det er meg hun henger på. Har lyst å flytte fra henne! Anonymkode: 50a3b...505 1
AprilLudgate Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Da gjør du det? Hun gjør INGENTING galt, og du må skjerpe deg. Den som er kjip her er deg. 33 3
I Grosny Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mitt livs store tabbe er å dele tomannsbolig med min svigerinne, fordi hun holder INGENTING inne. Etterhvert som årene har gått har hun blitt verre og verre, og siden hun snakker på innpust og utpust er det slitsomt. Vi deler hage og gangen i første etasje, og ser henne nesten daglig da hun er hjemmeværende og er ofte på døren vår. Jeg sier minst mulig når hun kommenterer sine aktiviteter som feks: "Skal bare hente posten", "Skal bare hente ungene", " Skal bare drikke en halv kopp kaffe", "Skal bare lese litt bok først" osv etterfulgt av en liten latter 🙈 Hun hadde glidd rett inn som en rolle i "Kongsvika". Hvordan holder jeg ut denne damen? Har gitt kraftig beskjed én gang vi var på hyttetur og jeg var veldig trøtt og sliten, og sa at man kan holde ting inni seg og trenger ikke fortelle hver eneste ting man tenker på, men tror ikke hun tok den beskjeden. Mannen min sier hun alltid har vært sånn og sier han kobler ut, men jeg klarer det ikke for det er meg hun henger på. Har lyst å flytte fra henne! Anonymkode: 50a3b...505 Jeg er spent på om hun leser KG, i såfall kan hun kjenne seg igjen i innlegget, og da får hun noe annet å snakke om. 5 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Skrevet 14. august 2023 Jeg er også slik ☹️ pga en oppvekst hvor jeg måtte forklare og rettferdiggjøre alt jeg ville og skulle, ellers ble det bråk.. Jeg sier også "skal bare på toalettet" selv om jeg prøver å la være, jeg bare klarer ikke å reise meg og gå. 🙈 Anonymkode: 909b1...504 10 21 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #5 Skrevet 14. august 2023 AprilLudgate skrev (Akkurat nå): Da gjør du det? Hun gjør INGENTING galt, og du må skjerpe deg. Den som er kjip her er deg. Men det er så slitsomt at hun kommenterer alt hun gjør. I dag spiste vi middag sammen og da sa hun:"Skal bare ta to poteter jeg nå...he he he", skal bare ta av meg trøyen så det blir bedre å strekke seg...he he he", skal bare ha litt salt he he", skal bare ha bittelitt saus he he". Ja men så forsyn deg med poteter, salt og saus, og ta av deg trøyen uten at vi andre trenger å få beskjed! Ts Anonymkode: 50a3b...505 8
AprilLudgate Skrevet 14. august 2023 #6 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er så slitsomt at hun kommenterer alt hun gjør. I dag spiste vi middag sammen og da sa hun:"Skal bare ta to poteter jeg nå...he he he", skal bare ta av meg trøyen så det blir bedre å strekke seg...he he he", skal bare ha litt salt he he", skal bare ha bittelitt saus he he". Ja men så forsyn deg med poteter, salt og saus, og ta av deg trøyen uten at vi andre trenger å få beskjed! Ts Anonymkode: 50a3b...505 Men må dere dele livet sammen? Spiser dere sammen hver dag? 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #7 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er så slitsomt at hun kommenterer alt hun gjør. I dag spiste vi middag sammen og da sa hun:"Skal bare ta to poteter jeg nå...he he he", skal bare ta av meg trøyen så det blir bedre å strekke seg...he he he", skal bare ha litt salt he he", skal bare ha bittelitt saus he he". Ja men så forsyn deg med poteter, salt og saus, og ta av deg trøyen uten at vi andre trenger å få beskjed! Ts Anonymkode: 50a3b...505 Det er ikke så lett hvis hun har vokst opp som meg feks.. hvor en må nesten spørre om lov til å puste. Anonymkode: 909b1...504 8 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er også slik ☹️ pga en oppvekst hvor jeg måtte forklare og rettferdiggjøre alt jeg ville og skulle, ellers ble det bråk.. Jeg sier også "skal bare på toalettet" selv om jeg prøver å la være, jeg bare klarer ikke å reise meg og gå. 🙈 Anonymkode: 909b1...504 Hun har ikke hatt en dårlig oppvekst, men har vel lagt seg til denne uvanen med å kommentere ALT hun tenker på og skal gjøre. Ts Anonymkode: 50a3b...505
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #9 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun har ikke hatt en dårlig oppvekst, men har vel lagt seg til denne uvanen med å kommentere ALT hun tenker på og skal gjøre. Ts Anonymkode: 50a3b...505 Bra det,men Ta igjen da, ta henne forkjøpet, trekk pusten og "i dag skal jeg bare, bare, bare, bare " Anonymkode: 909b1...504 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Skrevet 14. august 2023 AprilLudgate skrev (2 minutter siden): Men må dere dele livet sammen? Spiser dere sammen hver dag? Neida det trenger vi ikke, men skulle tro vi hadde svingdør inn i vår bolig for plutselig står hun på døren for å spørre om noe eller inviterer seg inn, og hvis vi er i hagen kommer hun og prater selv om hun er på vei ut. Ts Anonymkode: 50a3b...505
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #11 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke så lett hvis hun har vokst opp som meg feks.. hvor en må nesten spørre om lov til å puste. Anonymkode: 909b1...504 Hun har ikke det. Hun og mannen min har hatt en fin oppvekst, og ikke er hun en sjenert og introvert dame heller, men heller litt for ekstrovert og frempå. Ts Anonymkode: 50a3b...505 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #12 Skrevet 14. august 2023 Hvis jun er hjemmeværende kan det hende hun føler seg litt ...uviktig? Lite å snakke om? Har et ubevisst håp om at disse små handlingene (hun setter fokus på) skal være av betydning eller interesse kanskje? Kanskje det blir bedre dersom du faktisk anerkjenner det hun sier og gir en eller annen respons. Evt setter deg ned og har en rolig samtale om hvordan du opplever henne. Da kan du på en rolig ryddig måte forklare hvordan hun oppleves. Vær undrende og åpen, spør hvorfor hun gjør det, ikke vær anklagende med krasse "du sier ALLTID". Anonymkode: 78dec...ce1 8 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #13 Skrevet 14. august 2023 Svarer noen henne? Får hun noe respons? Jeg ville nok unngått øyekontakt og oversett alle kommentarene, men vært hyggelig i alle andre samtaler. Anonymkode: b0a31...2ce 1
Daria Skrevet 14. august 2023 #14 Skrevet 14. august 2023 Selv oppfører du deg alltid eksemplarisk, har ingen uvaner og irriterer aldri dine medmennesker på noe vis? Det du beskriver er helt innenfor det man må regne med når man omgås andre mennesker. 14 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #15 Skrevet 14. august 2023 Blir litt i samme gate som de som unnskylder seg for at de er til. Det er slitsomt å forholde seg til slike Anonymkode: 08df7...8c8 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #16 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis jun er hjemmeværende kan det hende hun føler seg litt ...uviktig? Lite å snakke om? Har et ubevisst håp om at disse små handlingene (hun setter fokus på) skal være av betydning eller interesse kanskje? Kanskje det blir bedre dersom du faktisk anerkjenner det hun sier og gir en eller annen respons. Evt setter deg ned og har en rolig samtale om hvordan du opplever henne. Da kan du på en rolig ryddig måte forklare hvordan hun oppleves. Vær undrende og åpen, spør hvorfor hun gjør det, ikke vær anklagende med krasse "du sier ALLTID". Anonymkode: 78dec...ce1 I starten for 5-7 år siden kommenterte jeg ved å si: "ok","slå deg løs","fint det " osv. På hytteturen den gangen fortalte jeg henne hvordan jeg opplevde henne og hun sa ja, og fortsatte med akkurat det samme etterpå. Ts Anonymkode: 50a3b...505
visp Skrevet 14. august 2023 #17 Skrevet 14. august 2023 Jeg skal bare svare litt her i denne tråden.... Jeg vet nøyaktig hva du mener, ts! Sånt kan irritere en så man har lyst til å slå til personen med en stekepanne. Det er ikke lurt å bo så tett på kjentfolk. 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #18 Skrevet 14. august 2023 I Grosny skrev (29 minutter siden): Jeg er spent på om hun leser KG, i såfall kan hun kjenne seg igjen i innlegget, og da får hun noe annet å snakke om. Skal bare lese litt på kg. Anonymkode: b9caa...b06 7 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #19 Skrevet 14. august 2023 Jeg forstår veldig godt hva du mener og det er utrolig irriterende. Noen mennesker klarer bare ikke å tenke ting inni seg, men må si høyt mye av det vi andre bare tenker inni oss. Har ingen forslag til løsning da jeg har en mamma som er helt lik. Hun bryter også av andres samtaler med ting som «tror jeg tar en potet til, kanskje jeg bare kan ta den minste, eller jeg klarer sikkert den som er litt større så jeg tar den, sånn da ble det den, trenger jo ikke spise hele hvis jeg ikke orker men det var så godt så jeg skal sikkert klare p spise den opp» osv. Vi har vel vent oss til at vi bare slutter å snakke og tar opp tråden der vi var når hun er ferdig med å «tenke høyt» 🤷♀️. Anonymkode: f6595...bce 2
Gjest diddums Skrevet 14. august 2023 #20 Skrevet 14. august 2023 Kanskje hun oppfatter hvor fiendtlig innstilt du er og føler seg utilpass når hun ser deg. Hun er et familiemedlem, alle har sine små særegenheter. Hvis dette er hennes svake side er du heldig. Man velger ikke sin svigerinne/svoger, og kan komme utfor mye rart. Hvis du ikke tolererer andre bør du finne deg en annen boform enn tomannsbolig, og dra på en annen type ferie enn felles hyttetur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå