AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Del Skrevet 14. august 2023 Hei! Har et engasjement i det offentlige, og har trodd at jeg har 1mnd oppsigelse siden det er en midlertidig stilling. Men nå ble jeg litt usikker. Har ingen kontrakt. Må jeg rett og slett spørre HR/leder? Eller er det noe universalt om man ikke har kontrakt så er det 1mnd? Anonymkode: 85a67...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Har et engasjement i det offentlige, og har trodd at jeg har 1mnd oppsigelse siden det er en midlertidig stilling. Men nå ble jeg litt usikker. Har ingen kontrakt. Må jeg rett og slett spørre HR/leder? Eller er det noe universalt om man ikke har kontrakt så er det 1mnd? Anonymkode: 85a67...93a Hvorfor har du ikke kontrakt? Da kan du jo i grunn pakke snippesken å gå på dagen, både du og arbeidsgiver. Anonymkode: 5adc1...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Del Skrevet 14. august 2023 Har du ikke kontrakt kan du droppe å møte opp i morgen. Anonymkode: 3d9fb...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor har du ikke kontrakt? Da kan du jo i grunn pakke snippesken å gå på dagen, både du og arbeidsgiver. Anonymkode: 5adc1...99b Jeg vet ikke, etterspurte flere ganger etter jeg starta, men lederen min visste ikke.. nå har det gått ett år Anonymkode: 85a67...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 14. august 2023 #5 Del Skrevet 14. august 2023 Dersom ikke annet er avtalt, er det vel arbeidsmiljøloven som gjelder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #6 Del Skrevet 14. august 2023 Da ville jeg bare sagt at du jobber ut måneden fra 1. Og du, det er arbeidstaker det går mest utover hvis du ikke har kontrakt. Anonymkode: 9accb...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 14. august 2023 #7 Del Skrevet 14. august 2023 Hvis du ikke har skriftlig arbeidsavtale er det 1 mnd oppsigelse i tråd med arbeidsmiljøloven § 15-3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Del Skrevet 14. august 2023 Du har en midlertidig stilling i det offentlige uten kontrakt ? Girl, du kan vel egentlig bare gå på dagen. Og om de protesterer så sier du bare at du har gått ut i fra at 15 august var siste arbeidsdag siden du ikke har fått spesifisert noe annet i en kontrakt. " Avslutning av midlertidige ansettelsesforhold Midlertidige kontrakter opphører uten videre ved det avtalte tidsrommets utløp, eller når det bestemte arbeidet er avsluttet. Det kreves med andre ord ingen oppsigelse, men ansatte som har vært ansatt i mer enn ett år har krav på skriftlig varsel." Anonymkode: b69fe...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 14. august 2023 #9 Del Skrevet 14. august 2023 https://www.arbeidsrettsadvokater.no/oppsigelse/oppsigelsestid-og-oppsigelsesfrister/#oppsigelsestid-uten-kontrakt Iflg denne, så kan du ikke bare gå på dagen selv om du ikke har kontrakt. Arbeidmiljøloven gjelder selv om du ikke har kontrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Del Skrevet 14. august 2023 Hedda-78 skrev (1 minutt siden): https://www.arbeidsrettsadvokater.no/oppsigelse/oppsigelsestid-og-oppsigelsesfrister/#oppsigelsestid-uten-kontrakt Iflg denne, så kan du ikke bare gå på dagen selv om du ikke har kontrakt. Arbeidmiljøloven gjelder selv om du ikke har kontrakt. Hmm, utifra det ble jeg litt usikker på om jeg har 1 mnd eller 3? Skjønner at det i utgangspunktet er til da vikariatet løper ut, men det blir forlenget hele tida… Anonymkode: 85a67...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 14. august 2023 #11 Del Skrevet 14. august 2023 Relevant også hvor lenge du har jobbet i denne midlertidige stillingen, er det under 6 mnd siden du startet, er du vel antagelig i prøvetid fortsatt og da har du kun 14 dagers oppsigelsestid etter arbeidsmiljøloven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå