AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #21 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så det er ikke lov å mene noe annet enn at det er tipp topp å reise fra baby for å dra på weekendtur? Anonymkode: 423ff...a4e Men jeg har jo aldri sagt det er tipp topp å reise fra baby, det er jo derfor jeg spør! Vi får spørsmål om det og jeg syns baby er for liten, og er redd for å dra bort uten henne. Anonymkode: 31679...8e5 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #22 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Barna dør selvsagt ikke av at mor og far reiser vekk. Selv ikke om man reiser vekk i to år. Poenget er at det er trist med foreldre som er lei av barna sine allerede før de er fylt året. Kanskje for ung/umoden til å få barn da. Anonymkode: 423ff...a4e Hvor skrev jeg at jeg er lei av barnet mitt? Anonymkode: 14ddc...e67 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #23 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så når er er barn liksom gammelt nok til at de kan være hos besteforeldre en helg? 3 år? 6 år? Har du aldri gjort det selv? Har du i det hele tatt barn selv? Anonymkode: 31679...8e5 Jeg har barn selv, ja. Første gang de var på overnatting uten oss var vel rundt ca 5-års alder. Da overnatting hos venner av barna. Anonymkode: 423ff...a4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 14. august 2023 #24 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så det er de to alternativene? Du ser ikke for deg at det finnes foreldre som er så glad i babyen sin at det ikke faller dem inn å reise fra dem? Anonymkode: 423ff...a4e Altså, hæ?🤣 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #25 Del Skrevet 14. august 2023 Sinsiew skrev (Akkurat nå): Altså, hæ?🤣 La meg gjette: Ung, enslig mamma på bygda? Jobber på Spar? Anonymkode: 423ff...a4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #26 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har barn selv, ja. Første gang de var på overnatting uten oss var vel rundt ca 5-års alder. Da overnatting hos venner av barna. Anonymkode: 423ff...a4e Har barnet noen andre enn dere som de har nær tilknytning til? Tror det er ganske vanlig at besteforeldre passer barna, og ifølge alle de som faktisk har svart på en ok måte så er det nok du som ikke er komfortabel med dette. Du svarer utrolig slemt til meg, og du ser jo hva jeg skriver, og at jeg bryr meg masse om barnet mitt. Gidd å kommenter hvis du faktisk bare skal skrive slemme ting som at jeg er «lei av barnet mitt» og «teller ned til jeg kan dra fra henne». Får tårer i øynene av at du sier sånne ting, og blir enda mer redd for å dra fra henne nå. Vær så snill å heller bare lag din egen tråd eller noe, har forstått poenget ditt. Anonymkode: 31679...8e5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 14. august 2023 #27 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): La meg gjette: Ung, enslig mamma på bygda? Jobber på Spar? Anonymkode: 423ff...a4e Nei, feil på alle punkter 🤣 Ikke det at jeg skjønner hvorfor svaret mitt gir de indikatorene... Endret 14. august 2023 av Sinsiew 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 14. august 2023 #28 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har barnet noen andre enn dere som de har nær tilknytning til? Tror det er ganske vanlig at besteforeldre passer barna, og ifølge alle de som faktisk har svart på en ok måte så er det nok du som ikke er komfortabel med dette. Du svarer utrolig slemt til meg, og du ser jo hva jeg skriver, og at jeg bryr meg masse om barnet mitt. Gidd å kommenter hvis du faktisk bare skal skrive slemme ting som at jeg er «lei av barnet mitt» og «teller ned til jeg kan dra fra henne». Får tårer i øynene av at du sier sånne ting, og blir enda mer redd for å dra fra henne nå. Vær så snill å heller bare lag din egen tråd eller noe, har forstått poenget ditt. Anonymkode: 31679...8e5 Du, drit å sånne mennesker. 1 helg hos besteforeldre når ungen er året, når ungen kjenner besteforeldrene godt fra før av, er helt greit. Kos dere på tur, så kan ungen kose seg hos bestemor og bestefar 🥰 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #29 Del Skrevet 14. august 2023 våre har vært hos besteforeldrene ei hel helg fra rett før året ca vil jeg tippe (lenge siden) Og ei natt lenge før det. Jeg tenker at så lenge dette er gode omsorgspersoner som både dere og barnet er trygge på så er det null problem og hvertfall hvis de er vant med å sove der ei natt (greit å starte med ei natt og ikke 2 ) Anonymkode: f9e45...551 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 14. august 2023 #30 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har barn selv, ja. Første gang de var på overnatting uten oss var vel rundt ca 5-års alder. Da overnatting hos venner av barna. Anonymkode: 423ff...a4e 🚁 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #31 Del Skrevet 14. august 2023 Barnet kan jo fint være en helg med besteforeldrene ved den alderen. Hadde kanskje øvd litt før, latt barnet være på overnatting en natt først for å se hvordan det går. Vi var aldri borte fra våre barn når de var såpass små, men vi dro til syden i en uke da minstemann var 2 år. Besteforeldrene var hos oss og tok seg av barna. Anonymkode: b89ae...58f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #32 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har barnet noen andre enn dere som de har nær tilknytning til? Tror det er ganske vanlig at besteforeldre passer barna, og ifølge alle de som faktisk har svart på en ok måte så er det nok du som ikke er komfortabel med dette. Du svarer utrolig slemt til meg, og du ser jo hva jeg skriver, og at jeg bryr meg masse om barnet mitt. Gidd å kommenter hvis du faktisk bare skal skrive slemme ting som at jeg er «lei av barnet mitt» og «teller ned til jeg kan dra fra henne». Får tårer i øynene av at du sier sånne ting, og blir enda mer redd for å dra fra henne nå. Vær så snill å heller bare lag din egen tråd eller noe, har forstått poenget ditt. Anonymkode: 31679...8e5 De «slemme» tingene du siterer var det ikke meg som skrev, men en annen. Vi er flere i denne tråden som er kritiske. Anonymkode: 423ff...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doktor Dyregod Skrevet 14. august 2023 #33 Del Skrevet 14. august 2023 Så lenge barnet og besteforeldrene kjenner hverandre godt, så er nok ikke det noe problem. De er mye mere tilpasningsdyktige enn vi tror. Og det er så mange eksperter der ute som ikke er enige. Så ikke tenk på de. Det er bare dere som kjenner barnet. Ikke vi på et forum. Så lenge dere mener det går bra, så er det ikke noe problem. Dette tror jeg beriker helgen til både barn og besteforeldre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #34 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De «slemme» tingene du siterer var det ikke meg som skrev, men en annen. Vi er flere i denne tråden som er kritiske. Anonymkode: 423ff...a4e Anonymkode: 31679...8e5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 14. august 2023 #35 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De «slemme» tingene du siterer var det ikke meg som skrev, men en annen. Vi er flere i denne tråden som er kritiske. Anonymkode: 423ff...a4e Én annen kritisk kommentar. Jo, det var du som skrev de tingene. Dere er to. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #36 Del Skrevet 14. august 2023 Her var besteforeldre mye på bedøk helt fra barna ble født og har passet alene fra barna var 4- 5 mnd. Da noen få timer i starten og mer etterhvert. Sov over 1 natt rundt 10 mnd og en helg når de var rundt 18 mnd. Nå er barna 7 og 10 og vi er evig takknemlig for den gode relasjonen og tilknytningen ungene har til besteforeldrene. Det er utrolig mye verdt å ha andre så nære omsorgspersoner utenom foreldrene i barnas liv! 🥰 Så jeg vil si at om barna kjenner besteforeldre godt, man tar det litt rolig å gradvis så hadde iallefall ikke vi noen motforestillinger mot å la barna overnatte en helg fra de var rundt 18 mnd. Anonymkode: 69e64...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #37 Del Skrevet 14. august 2023 Om du spør fagpersoner (psykologer og helsestasjonen) vil de si at du kan være borte en natt når de er ett år. Det er fordi små barn kan bli veldig stresset om primæromsorgspersonen plutselig forsvinner. For noen barn er det uproblematisk, men for andre kan det skape problemer. Man vet ikke på forhånd hvem som tåler det. Det kan være barnet utvikler angst for at foreldrene plutselig blir borte, barnehagestart kan bli vanskelig, skolestart osv. Det er ikke alltid så lett å vite hvordan det vil påvirke et ungt barnesinn. Men noen ganger må man bare, kanskje foreldrene blir syke, har samlivsproblemer, holder på å gå på veggen osv. Da blir det viktigere å ta vare på egen helse slik at man kan passe godt på barnet i tiden som kommer. Jeg tror jeg heller ville sett hvordan barnet reagerte på en natt borte før jeg reiste bort en hel helg, men er det tvingende nødvendig kan man ta to netter. Man bør allikevel ikke gjøre det ofte. Anonymkode: 963eb...5fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #38 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): "Tommelfinger-regelen" er at man ikke bør være vekke flere timer enn barnet er måneder gammelt. Altså bør man ikke være vekke lenger enn 12 timer fra et barn på 12 måneder. Anonymkode: f127c...303 Hvor kommer denne tommelfingerregelen fra? Har aldri hørt om den. Anonymkode: a42aa...dcd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #39 Del Skrevet 14. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor kommer denne tommelfingerregelen fra? Har aldri hørt om den. Anonymkode: a42aa...dcd Helsestasjonen pleier å referere til den. Har en venninne som er barnepsykolog som også snakker om dette. Her er også en artikkel hvor en barnepsykiater refererer til denne «regelen». https://www.klikk.no/foreldre/baby/kan-du-denne-tommelfingerregelen-2366762 Hvor vitenskapelig den er er jeg usikker på. Det er vel litt uetisk å forske på. Anonymkode: 963eb...5fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #40 Del Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har barn selv, ja. Første gang de var på overnatting uten oss var vel rundt ca 5-års alder. Da overnatting hos venner av barna. Anonymkode: 423ff...a4e Det var veldig spesielt, at de ikke har overnattet uten dere før de var fem år. Det høres ut som om dere har et veldig lite kontaktnett. Anonymkode: 25488...799 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå