AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Del Skrevet 14. august 2023 Datteren vår er snart ett år. Hvor gammel bør hun være før hun kan være med besteforeldre i en helg? Hvor vant bør hun være til å være rundt dem? (De har lagt henne 1 gang, tatt flere måltider og lurer/trilleturer og vært barnevakt i opptil 5 timer. De møter henne omtrent 2 ganger i uken.) Anonymkode: 31679...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Del Skrevet 14. august 2023 "Tommelfinger-regelen" er at man ikke bør være vekke flere timer enn barnet er måneder gammelt. Altså bør man ikke være vekke lenger enn 12 timer fra et barn på 12 måneder. Jeg ville ikke reist vekk en hel helg fra en ett-åring. Det er ganske vanlig med en natts-overnatting, men jeg synes en helg virker veldig lenge. Spesielt om de ikke har vært barnevakt i mer enn 5 timer om gangen.. Mine overnattet ikke i det hele tatt før de var halvannet år, og det hos besteforeldre som hadde passet dem en hel arbeidsdag to dager i uken. Men dette er jo noe du må kjenne på selv, og se på hvor trygge dine barn er (og ikke minst hvordan besteforeldrene hadde taklet en hel helg..) Jeg ville aldri reist vekk første overnatting. Altså, jeg ville vært tilgjengelig så jeg kunne ile til om noe skjedde, før jeg prøvde å dra såpass langt vekk at jeg ikke kunne dra og hente ungen om noe skjedde. Anonymkode: f127c...303 1 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Del Skrevet 14. august 2023 For et trist spørsmål. Anonymkode: 423ff...a4e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For et trist spørsmål. Anonymkode: 423ff...a4e For en trist kommentar Anonymkode: bd22b...9f9 10 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #5 Del Skrevet 14. august 2023 Hun kan fint være hos besteforeldre hun kjenner godt og er trygg på som 1-åring. datteren min begynte med ssmvær med overnatting 1 natt natt annenhver helg da hun var 6 måneder Anonymkode: 19897...da7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #6 Del Skrevet 14. august 2023 Min var 6 mnd, da var vi borte en helg. Da han var 11 mnd var vi borte i 5 dager. Har gått veldig bra. Anonymkode: 14ddc...e67 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #7 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min var 6 mnd, da var vi borte en helg. Da han var 11 mnd var vi borte i 5 dager. Har gått veldig bra. Anonymkode: 14ddc...e67 Barna dør selvsagt ikke av at mor og far reiser vekk. Selv ikke om man reiser vekk i to år. Poenget er at det er trist med foreldre som er lei av barna sine allerede før de er fylt året. Kanskje for ung/umoden til å få barn da. Anonymkode: 423ff...a4e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barna dør selvsagt ikke av at mor og far reiser vekk. Selv ikke om man reiser vekk i to år. Poenget er at det er trist med foreldre som er lei av barna sine allerede før de er fylt året. Kanskje for ung/umoden til å få barn da. Anonymkode: 423ff...a4e Wow, her la du til mange ting som ingen skriver. Hvem skriver de er lei av ungene sine? Vet du hvorfor de ønsker å reise vekk, eller kanskje de må? Anonymkode: de1fb...c3b 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 14. august 2023 #9 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barna dør selvsagt ikke av at mor og far reiser vekk. Selv ikke om man reiser vekk i to år. Poenget er at det er trist med foreldre som er lei av barna sine allerede før de er fylt året. Kanskje for ung/umoden til å få barn da. Anonymkode: 423ff...a4e Snakk om å lage drama ut av ingenting, hvordan i all verden klarer du å tolke dette som at de er lei av barna sine?!? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 14. august 2023 #10 Del Skrevet 14. august 2023 Jeg tror barna har større glede av foreldre som reiser bort et par dager innimellom og pleier kjæresteforholdet, enn av hysteriske foreldre som er livredde for å gjøre "feil". 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #11 Del Skrevet 14. august 2023 Vår var rundt halvannet da vi var borte i to døgn. Gikk veldig bra:) Anonymkode: 3784c...200 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #12 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): "Tommelfinger-regelen" er at man ikke bør være vekke flere timer enn barnet er måneder gammelt. Altså bør man ikke være vekke lenger enn 12 timer fra et barn på 12 måneder. Jeg ville ikke reist vekk en hel helg fra en ett-åring. Det er ganske vanlig med en natts-overnatting, men jeg synes en helg virker veldig lenge. Spesielt om de ikke har vært barnevakt i mer enn 5 timer om gangen.. Mine overnattet ikke i det hele tatt før de var halvannet år, og det hos besteforeldre som hadde passet dem en hel arbeidsdag to dager i uken. Men dette er jo noe du må kjenne på selv, og se på hvor trygge dine barn er (og ikke minst hvordan besteforeldrene hadde taklet en hel helg..) Jeg ville aldri reist vekk første overnatting. Altså, jeg ville vært tilgjengelig så jeg kunne ile til om noe skjedde, før jeg prøvde å dra såpass langt vekk at jeg ikke kunne dra og hente ungen om noe skjedde. Anonymkode: f127c...303 Nei, vi tenker også å bygge det oppover med en overnatting om gangen, men er så usikker på NÅR det faktisk går an? Vi ser for oss at antall år er tilsvarende antall netter, så at kanskje ved toårsalderen er det greit å dra et par netter. Men sant, hva med dagene da? Blir jo fort mye flere dager enn netter hvis man reiser tidlig og kommer hjem sent. Vi har aldri gjort dette før 😅 Anonymkode: 31679...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #13 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): For et trist spørsmål. Anonymkode: 423ff...a4e Hæ? Hvorfor skulle det vært et trist spørsmål? Anonymkode: 31679...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #14 Del Skrevet 14. august 2023 Ser mammapolitiet er her. Jeg har passet barn i helger fra de har vært 6-8 måneder. Har aldri vært problem. Man gjør det man føler for selv. Alt skal være så pedagogisk for tiden. Det har aldri vært skriking når foreldrene har gått, da vi ha funnet fram leker eller gått trille turer. Barna har aldri vært redd meg heller selv om de ikke har sett meg så mye. Vi snakker om venninner sine barn da de var små. Når man spør andre så har alle sin mening, gjør det du føler er riktig for dere. Anonymkode: aa189...bd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #15 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Barna dør selvsagt ikke av at mor og far reiser vekk. Selv ikke om man reiser vekk i to år. Poenget er at det er trist med foreldre som er lei av barna sine allerede før de er fylt året. Kanskje for ung/umoden til å få barn da. Anonymkode: 423ff...a4e Åja, var det det du mente. Vi har ingen planer om å dra vekk med det første, men vi pleide å ta en helgetur til storby før vi fikk barn, og det er ikke en type tur vi ønsker å ta med barnet vårt på, med masse støy og bråk og trafikk, vi drar heller på familievennlige turer sammen. Men igjen, det er viktig å ta vare på parforholdet også, og når vi nå har bryllupsjubileum fikk vi spørsmål om vi skal dra vekk en helg. Vi syns selv det er for tidlig fordi vi aldri har testet overnattinger, men vi aner jo ikke hva som er vanlig tid heller. Syns det er unødvendig med den nedlatende måten du snakker på, har jo ikke vært borte mer enn fem timer som sagt, og det var pga et bryllup, så det er ikke som om vi på noen måte er lei av babyen vi setter høyere enn alt annet. Og hæ, selvfølgelig påvirker det tilknytningen om man drar vekk i to år. Anonymkode: 31679...8e5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #16 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Datteren vår er snart ett år. Hvor gammel bør hun være før hun kan være med besteforeldre i en helg? Hvor vant bør hun være til å være rundt dem? (De har lagt henne 1 gang, tatt flere måltider og lurer/trilleturer og vært barnevakt i opptil 5 timer. De møter henne omtrent 2 ganger i uken.) Anonymkode: 31679...8e5 Trist at man «teller ned» til man kan dra fra barnet sitt. Anonymkode: 032c6...7b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #17 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trist at man «teller ned» til man kan dra fra barnet sitt. Anonymkode: 032c6...7b7 Vi har fått spørsmål om det, det er ikke som om vi ser fram til å være uten datteren vår, herregud. Du har jo lest det andre jeg har skrevet og velger å formulere deg som du gjør med viten og vilje. For en forferdelig person du er! Anonymkode: 31679...8e5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #18 Del Skrevet 14. august 2023 Momma skrev (11 minutter siden): Jeg tror barna har større glede av foreldre som reiser bort et par dager innimellom og pleier kjæresteforholdet, enn av hysteriske foreldre som er livredde for å gjøre "feil". Så det er de to alternativene? Du ser ikke for deg at det finnes foreldre som er så glad i babyen sin at det ikke faller dem inn å reise fra dem? Anonymkode: 423ff...a4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #19 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har fått spørsmål om det, det er ikke som om vi ser fram til å være uten datteren vår, herregud. Du har jo lest det andre jeg har skrevet og velger å formulere deg som du gjør med viten og vilje. For en forferdelig person du er! Anonymkode: 31679...8e5 Så det er ikke lov å mene noe annet enn at det er tipp topp å reise fra baby for å dra på weekendtur? Anonymkode: 423ff...a4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #20 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det er de to alternativene? Du ser ikke for deg at det finnes foreldre som er så glad i babyen sin at det ikke faller dem inn å reise fra dem? Anonymkode: 423ff...a4e Så når er er barn liksom gammelt nok til at de kan være hos besteforeldre en helg? 3 år? 6 år? Har du aldri gjort det selv? Har du i det hele tatt barn selv? Anonymkode: 31679...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå