Gå til innhold

Barn som ikke trekker ned og tisser på dokanten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lever med tre bonus barn i en alder fra 9-15. Er ikke disse barna i en alder hvor man burde ha lært seg å trekke ned når man har gått på do. Selv han minste? Man kan selvfølgelig glemme seg innimellom. Men hvor normalt er dette egentlig.  Jeg tok det opp med samboer og da ble det selvfølgelig bare dårlig stemning. For i hans øyne er dette helt normalt for alle barn…? 

Anonymkode: c89f3...112

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke normalt, nei. Dette er sånt vi sliter med med vår 5-åring. Han klarer helt fint å ikke tisse på ringen, men er redd for flushe-lyden så han trekker ikke ned... 

Anonymkode: cbc57...737

• Liker 1
Skrevet

Det har aldri vært normalt for min i alle fall. Jeg har bare en, men han har alltid trukket ned etter seg. Lærte han dessuten fra starten av å SITTE NED og tisse, for å slippe urinskvetting på kanten og utenfor. Jeg sa at finner jeg en eneste tisseflekk utenfor, så må han selv begynne og vaske badet. Hver gang.

Det var noe han ikke hadde lyst til, så han sitter og tisser selv i dag. Aldri noe søl. Og aldri glemt å trekke ned, så langt tilbake som jeg kan huske.

Tror partneren din og barna bør ta en alvorsprat. At de som er gutter og står og tisser, selv må begynne og vaske badet - gjerne daglig, dersom det finnes tisseflekker utenfor.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg jobber som renholder. Voksne folk trekker ikke ned bestandig heller...

Anonymkode: 0fc7e...bc8

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar : ) Da tenker jeg ivertfall at jeg ikke bare klager unødvendig, men at jeg har noe rett i det jeg sier. I går trodde jeg faktisk doen lakk, men så var det tiss.. 

Voksne som ikke klarer å trekke ned etter seg klarer jeg fint å sette på plass selv. Men i og med at jeg ikke har barn selv så prøver jeg å trå forsiktig i sånne tilfeller. 

For meg så er mye de ungene gjør helt villt unormalt. Men for dem vanlig oppførsel. Merkelig nok siden far er veldig ryddig og ordentlig av seg. 

Anonymkode: c89f3...112

Skrevet

Helt normalt når de er små og har begynt å gå på do helt alene, men ikke etterpå.. Men siden far ikke bryr seg, er det ingenting som kommer til å endre seg. 

Anonymkode: 77245...5ca

Skrevet

Min på snart 9 kan fortsatt glemme å trekke ned. Femåringen glemmer det aldri. Unger er forskjellige.

Jeg minner eldste på å trekke ned, og det skjer sjeldnere og sjeldnere at han glemmer. Har også hatt besøk av barn som har glemt, så tror ikke det er så uvanlig blant de litt yngre. Men særlig eldre enn 9 år bør de jo huske det, så hvis det skjer ofte så forstår jeg at du reagerer. Dersom far heller ikke minner de på det engang er det jo rimelig sløvt. 

Anonymkode: 15751...542

• Nyttig 1
Skrevet

Hehe den seks år gamle jenta mi trekker ikke ned. Toåringen gjør det. Hver eneste gang. Også etter andre.. Barn er veldig forskjellige. 

Kunne det vært en ide å hengt en lapp over doen? 

Typ "behandle meg rett, så skal jeg ikke fortelle hva jeg har sett". 

Skrevet

Husk også å kjøpe do ringer som sitter helt ned på do kanten, hvis ikke kommer urinen over kanten når de sitter å tisse. ( noen ringer må man fjerne de plast demperne som holder ringen oppe fra kanten).

Anonymkode: dfd3c...18a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...