Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har havnet i en kjip situasjon der jeg kranglet med ei venninne. Nå går hu på bygda å sier barnefar ikke er far. Dette har svigerforeldra mine fått vite å det er ganske kaotisk hjemme nå. Saken er at barnefar ikke syns DNA test er nødvendig fordi vi har tillit å jeg forteller han absolutt alt. Men svigerfar har nå krevd at jeg tar en test for å bevise for han at jeg bærer på barnebarnet hans. Jeg å svigerfar hadde en ganske sur diskusjon ista der jeg gikk med på å ta en test fordi jeg ikke har noe å skjule. Men at han får stå for betaling! Jeg sa også at jeg forstår han beskytter sønnen sin. Men jeg kommer til å gjøre alt i min makt for å beskytte dattera mi å at han for tolke det som han selv vil. 
Han snakket om at det er mulig å ta en blodprøve av meg å sammenligne DNA’et til far. 

Hvordan går jeg frem med dette? Kan jeg få gjort dette på et legesenter? Er i uke 26 nå. 

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google sier det ikke er lov i Norge før barnet er født. Men kan kjøpe tester til 13.000+ og gjøre det mens man er gravid, men folk sier det er scam.

• Liker 2
Skrevet

Da sier du til svigerfar « denne samtalen orker ikke jeg ha med deg. Du får snakke med sønnen din og forholde deg til han.«

Anonymkode: 3b815...eb8

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg tolker innlegget dit dithen at det er reell sjanse for at det kan være en annen barnefar? I så fall tenker jeg at du skylder alle å ta den testen når barnet er født. Hvis det er bare ondsinnede rykter helt uten noen basis i virkeligheten, får sønnen ta en alvorsprat med sin far om hvordan han behandler sitt barns mor.

Anonymkode: 6903a...33b

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Det blir gjort via vanlig blodprøve / kinnprøve av barnet etter fødsel. Å uthente dna fra foster i mage kan øke risiko for tidlig fødsel, så det gjør vi ikke i Norge… Høres ut som en sær svigerfar som tar sånn på vei dersom barnefar ikke tviler på deg? Hadde nok muligens likevel gjort det for husfreden, så slipper både deg og ikke minst barnet åresvis med granskende blikk fra bestefar… Er faktisk usikker… 

Anonymkode: 6ff36...688

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Om du ikke har noe å skjule, så burde det ikke være noe problem å ta en DNA test.

Anonymkode: fc6af...fdd

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva har du fortalt til din venninne siden det er kommet ut på bygda at det er tvil om farskapet ? 
Er det saklig grunn til en DNA-test? 

Anonymkode: 8c033...d3e

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tolker innlegget dit dithen at det er reell sjanse for at det kan være en annen barnefar? I så fall tenker jeg at du skylder alle å ta den testen når barnet er født. Hvis det er bare ondsinnede rykter helt uten noen basis i virkeligheten, får sønnen ta en alvorsprat med sin far om hvordan han behandler sitt barns mor.

Anonymkode: 6903a...33b

Nei, her er ingen andre fedre. Men et rykte som ble satt ut å jeg ikke blir trodd av svigerfar. Har ingenting å skjule, så testen tar jeg med et smil:) Men at jeg ikke skal stå ansvarlig for kostnaden for noe jeg å barnefar vet. Å dette godtok svigerfar 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Ti T Usen skrev (8 minutter siden):

Gitt at du er sikker på at  "far er far":

1. Kvitt deg med den venninna. Kan ikke skjønne hva slags krangel som kan legitimere å spre sånne falske rykter om noen

2. Si til svigerfar;  "Det er f... meg greit, men vit at du skal betale, og du skal sitte igjen med skammen over ikke å ha trodd på det jeg sier. Og JEG kommer ALDRI til å tilgi deg at du ydmyket meg til å ta farskapstest!"

Med mindre jesus har vært på døren så er barnefar far😅Men ja. Svigerfar fekk klar beskjed om dette ista. Å at jeg står for det jeg sier

• Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet

Den kommende farfar kan ta seg en bolle! Han er ikke part i dette i det  hele tatt. Det mellom deg og bf. Bf får ta seg en prat med faren sin. Det er IKKE din jobb.

Anonymkode: 67534...726

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva har du fortalt til din venninne siden det er kommet ut på bygda at det er tvil om farskapet ? 
Er det saklig grunn til en DNA-test? 

dette rykte ble satt ut da jeg sa meningen min om oppførselen til gubben hennes. At jeg hadde fått en flørtete melding av han å ikke syns det var noe særlig. Ergo, hu ble sinna på meg å jeg får støten. 

• Liker 13
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om du ikke har noe å skjule, så burde det ikke være noe problem å ta en DNA test.

Som det står i innlegget så tar jeg testen. 

• Liker 1
Skrevet
Jegerusikker skrev (2 timer siden):

dette rykte ble satt ut da jeg sa meningen min om oppførselen til gubben hennes. At jeg hadde fått en flørtete melding av han å ikke syns det var noe særlig. Ergo, hu ble sinna på meg å jeg får støten. 

Ok, men da skal du kreve en uforbeholden unnskyldning fra din svigerfar etter testresultat er kommet og det viser at alt er ok, inkl at han betaler alle omkostninger.  
Deretter så avslutter du vennskapet til venninna di. 
Svigerfar har godt av å være ute i kulden en god stund etter at barnet er født og testen er tatt .. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eh? Ingen problem å bli beskyldt for utroskap av svigerforeldre? Det ville vært en problem for meg! Og påvirket relasjonen fremover 

Anonymkode: 4badf...605

Samme her. Jeg hadde ikke kunne forholdt meg til dem etterpå. Og hadde egentlig vurdert brudd om mannen min ikke stod opp for meg mot dem. 

Anonymkode: 2a720...af0

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Selv om man ikke har noe å skjule, betyr de ikke at man må tekkes andres idioti. 

Anonymkode: cbfe8...921

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...