Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i ferd med å bestille en lengre reise.

Jeg har reiseforsikring gjennom jobben, som også gjelder for privatreiser. Har tenkt å betale reisen med kredittkort, og får reiseforsikring gjennom kredittkortselskapet (det er ikke grunnen til at jeg bruker kortet).

Da ender jeg altså opp med to forsikringer. Om det blir nødvendig, er det likegyldig hvem av dem jeg bruker? Kan jeg gå gjennom vilkårene og velge den som gir meg best dekning for akkurat den hendelsen jeg står oppe i, om noe skulle skje?

Anonymkode: e8ccb...f36

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er i ferd med å bestille en lengre reise.

Jeg har reiseforsikring gjennom jobben, som også gjelder for privatreiser. Har tenkt å betale reisen med kredittkort, og får reiseforsikring gjennom kredittkortselskapet (det er ikke grunnen til at jeg bruker kortet).

Da ender jeg altså opp med to forsikringer. Om det blir nødvendig, er det likegyldig hvem av dem jeg bruker? Kan jeg gå gjennom vilkårene og velge den som gir meg best dekning for akkurat den hendelsen jeg står oppe i, om noe skulle skje?

Anonymkode: e8ccb...f36

Ja, ved eventuell skade/sykdom, er det du som melder inn til det forsikringsselskapet du ønsker. 

Anonymkode: 660ab...bc1

Skrevet

Du melder inn til selskapet du ønsker, men du får også spørsmål om du har forsikring via kort osv. De vil da dele oppgjøret på tilsvarende dekninger. Hvis det ene selskapet har en dekning på noe det andre ikke har kan du sende inn krav til det andre selskapet. Du vil derfor få dekning på det som er forskjell og de deler oppgjøret på resten. Det er ikke enten/eller.

De deler forøvrig skaderegister og kan se hvor du melder inn skader, så hvis du begynner å kreve dobbelt oppgjør så vil de se det. Sier ikke at du har de intensjonene, men det er greit å vite.

Anonymkode: 29951...082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...