Gjest Gjest_johanna_* Skrevet 18. januar 2006 #1 Skrevet 18. januar 2006 Hei! Jeg skal kjøpe ny kjøkkenmaskin, og lurer på om noen har et godt tips. Jeg vil ha en maskin som har stor bolle, for jeg vil sette brøddeig i den. Men det må være vispefunsksjon i tillegg.
Eliza Skrevet 18. januar 2006 #2 Skrevet 18. januar 2006 Kenwood Major! Fikk den i bryllupsgave (i stål utførelse), og den er bare knallbra! Elter lett brøddeig til 4-6 brød samtidig, i tillegg fungerer den utmerket til kakebaking. Modellen i stål er en del dyrere enn de i hvit plast, men tror kvaliteten er den samme. Vi vurderte å ønske oss KitchenAid for vi synes den var så stilig, men valget falt på Kenwood på grunn av den store bollen. KitchenAid sin bolle har neppe plass til mer enn 2-3 brød. Og så er KitchenAid sin en god del dyrere... Vet også at Kenwood varer lenge, har flere tanter og andre kjenninger som har hatt sine Kenwood-maskiner i over 20 år...
abelille Skrevet 18. januar 2006 #3 Skrevet 18. januar 2006 Selv sikler jeg litt etter denne fordi den har både stor og liten bolle og dermed kan gjøre flere ting.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 18. januar 2006 #4 Skrevet 18. januar 2006 Vi har også Kenwood Major, veldig fornøyd
Gjest vimse Skrevet 18. januar 2006 #5 Skrevet 18. januar 2006 Jeg fikk kenwood major til bursdagen og er storfornøyd, både mams og svigermor har denne, og de har hatt den i mange mange år. Jeg fikk med plastboller, men skal erstatte de med stål, rett og slett fordi jeg liker bedre å arbeide med stålboller. Det følger med tre visper, en til sauser, krem osv, en til lettere kakebakst, og en til gjærdeig. + enda mer tilbehør.
Grooo Skrevet 18. januar 2006 #6 Skrevet 18. januar 2006 Søk og du finner masse tråder. Vi har en Assistent og er superfornøyde, farmor har også en som er urgammel og fungerer like bra etter snart 30 års bruk
Gjest Dalwhinnie Skrevet 18. januar 2006 #7 Skrevet 18. januar 2006 Selv sikler jeg litt etter denne fordi den har både stor og liten bolle og dermed kan gjøre flere ting. ← K3000 er super og jeg bruker min veldig mye - både til hakking, miksing, kutting og elting. Den er super til gjærdeig, men den tar ikke like store deiger som f.eks Kenwood Major. For deiger med inntil en kg mel er den imidlertid helt super.
Arwen Skrevet 18. januar 2006 #8 Skrevet 18. januar 2006 Selv sikler jeg litt etter denne fordi den har både stor og liten bolle og dermed kan gjøre flere ting. ← Hva mener du med både stor og liten bolle? Jeg har den, og det følger med en bolle til elting og pisking, en foodprosesorbolle og en blender... K3000 er super og jeg bruker min veldig mye - både til hakking, miksing, kutting og elting. Den er super til gjærdeig, men den tar ikke like store deiger som f.eks Kenwood Major. For deiger med inntil en kg mel er den imidlertid helt super. ← Jeg er også veldig fornøyd med min Bruker den flere ganger i uka.
Gjest Gjest_johanna_* Skrevet 18. januar 2006 #9 Skrevet 18. januar 2006 Tusen takk for svar. Utrolig nok gikk det jo en test på tv i kveld. Der gikk Electrolux assistent best ut, men Kenwood Major lå jo hakk i hæl. Ble jo veldig usikker siden det var flere av dere som var fornøyd med Major. Valgets kvaler.....
Spirito Skrevet 19. januar 2006 #10 Skrevet 19. januar 2006 (endret) Jeg har lest mange tester av kjøkkenmaskiner. Kenwood Major ligger alltid på andreplass, men det er utrolig varierende hvem som ligger på førsteplass! Assistenten har jeg sett både på første- og sisteplass, for eksempel. Endret 19. januar 2006 av Spirito
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2006 #11 Skrevet 19. januar 2006 På Forbrukerportalen finner du testen av kjøkkenmaskiner. Det var visst ikke de helt store forskjellene mellom de tre beste hvis du ser bort fra prisen. Kenwood Major var dobbelt så dyr som de to andre.
Pasha Skrevet 19. januar 2006 #12 Skrevet 19. januar 2006 Jeg har en Magimix 5100. Super maskin. Sikkert ikke den beste til store deiger.. men til alt annet er den super. En av fordelene med den er at motoren er plasssert rett under. Selve maskinen blir da noe mindre. Da man slipper å ha motoren ved siden av. Det skal også gjøre at det går mer engeri til å drive maskinen i stedet for å transportere den (har jeg hørt) Tenker på å kjøpe meg/ønske meg en Kitchen aid maskin. Den er mer en stor nok til mine deigbakinger
Eliza Skrevet 20. januar 2006 #13 Skrevet 20. januar 2006 På Forbrukerportalen finner du testen av kjøkkenmaskiner. Det var visst ikke de helt store forskjellene mellom de tre beste hvis du ser bort fra prisen. Kenwood Major var dobbelt så dyr som de to andre. ← En kommentar til prisen på Kenwood. Synes ikke testen var helt rettferdig her, for de sammenlignet stålutgaven av Kenwood med helt ordinære plastutgaver av de andre maskinene. Da kommer selvfølgelig Kenwood dårligst ut mtp. pris. Kenwood Major kommer også i plastutgave, og den er mye billigere! Og sikkert like bra (men ikke like stilig som den i stål da...). Dessuten kan man jo kjøpe til stålbolle senere dersom man ønsker det.
Gjest Carmensita Skrevet 20. januar 2006 #14 Skrevet 20. januar 2006 Jeg hadde Elektrolux Assistent, og var ikke fornøyd. Nå har jeg en ny Braun, fornøyd så langt. Men de fleste jeg kjenner holder en knapp på Kenwood.
Gjest Trulselinemor Skrevet 20. januar 2006 #15 Skrevet 20. januar 2006 Selv sikler jeg litt etter denne fordi den har både stor og liten bolle og dermed kan gjøre flere ting. ← Jeg har denne maskinen og er kjempe fornøyd. Anbefales.
Marililja Skrevet 20. januar 2006 #16 Skrevet 20. januar 2006 Har hørt at Kenwood generelt er dårlige på kjøkkenmaskiner (damene på forrige jobb klaget fælt!).
Gjest LoisLane Skrevet 20. januar 2006 #17 Skrevet 20. januar 2006 Fikk Kenwood Major til jul og har brukt den to ganger. Er fornøyd hittil... Kjempepluss at den har stor kapasitet.
Mini_me Skrevet 21. januar 2006 #18 Skrevet 21. januar 2006 Jeg har også Kenwood Major - og er kjempe fornøyd..... Fikk i tillegg med to boller, en stål og en plast, og det er utrolig praktisk...min mor har hatt sin Kenwood i over 40 år..... Jeg har tidligere hatt Braun kjøkkenmaskin, men var ikke så fornøyd med den plasten, både i lokk og i bolle. De knakk så lett...
Gjest Carmensita Skrevet 21. januar 2006 #19 Skrevet 21. januar 2006 Jeg har tidligere hatt Braun kjøkkenmaskin, men var ikke så fornøyd med den plasten, både i lokk og i bolle. De knakk så lett... ← Upsss! Takk for tipset! Da får jeg være ekstra forsiktig.
Spirito Skrevet 21. januar 2006 #20 Skrevet 21. januar 2006 (endret) Nå har jeg akkurat kjøpt Kenwood Major megapack i sølv på tilbud på Expert. Med kjøttkvern og hurtigmikser og pølsetut og hele greia. 2.999,- Endret 21. januar 2006 av Spirito
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå