Gå til innhold

Beste og enkleste hårfjerningsmetode?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sverger selv til høvel og har gjort det i alle år, siden jeg begynte å barbere armhuler, bikinilinje og ben. Har forsøkt diverse andre ting også, som voks (supert i salong - men alt for dyrt å alltid gjøre det - elendig hjemme), kremer og epilator. Ser nå at det er kommet noen sånne "puter" eller hva man skal kalle de, som skal fjerne hår enkelt og smertefritt (?) som man liksom beveger/masserer over huden (forferdelig dårlig å forklare her, men kanskje noen skjønner hva jeg mener😅) Noen som erfaring med disse? Er ikke først og fremst til meg, men min tenåringsdatter som lurer på hva som er beste måten, og tenkte kanskje det fantes noe bedre enn høvel på markedet nå som jeg ikke hadde prøvd? 

Anonymkode: 311f5...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd sånne krystallhårfjernere og det funker ok, men tar veldig lang tid for du må gnukke og gnukke. For å holde huden glatt må man gjøre det hver dag og da kan huden blir sår. Lett å overse områder og når hårene er lange tar det veldig lang tid å gnukke de bort.

Jeg syns det beste er høvel på legger og under armer, bruk en god fra Gillette El.l og bytt blad en gang per måned eller oftere avhengig av hvor ofte den brukes

Bikiniområde er det best med hårfjerningskrem syns jeg. Får ikke røde nupper av det. 

Anonymkode: b1f6a...2c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har prøvd sånne krystallhårfjernere og det funker ok, men tar veldig lang tid for du må gnukke og gnukke. For å holde huden glatt må man gjøre det hver dag og da kan huden blir sår. Lett å overse områder og når hårene er lange tar det veldig lang tid å gnukke de bort.

Jeg syns det beste er høvel på legger og under armer, bruk en god fra Gillette El.l og bytt blad en gang per måned eller oftere avhengig av hvor ofte den brukes

Bikiniområde er det best med hårfjerningskrem syns jeg. Får ikke røde nupper av det. 

Anonymkode: b1f6a...2c9

Takk for svar - høres ut som om høvel er det beste alternativet da ja 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en del reviews av disse gnukke-sakene, og det har mer eller mindre vært rævva. 

Jeg epilerer beina, og barberer hufsa og under armene. 

Anonymkode: 05908...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2023 den 15.13):

Jeg har lest en del reviews av disse gnukke-sakene, og det har mer eller mindre vært rævva. 

Jeg epilerer beina, og barberer hufsa og under armene. 

Anonymkode: 05908...568

Takk, da tror jeg vi styrer unna det ja 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

guroermeg skrev (23 timer siden):

ipl om du har råd til det, større investering i begynnelsen, men verdt det!

mener jeg har lest noe om at det funker best på lys hud og mørkere hår (litt kraftigere hårvekst), eller er det like bra for alle? Hun har lyse hår, så derfor har jeg liksom ikke tenkt så mye på det som et alternativ, men muligens det hadde vært det beste tross pris i lengden. Hvilken type anbefaler / har du god erfaring med i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 16.8.2023 den 13.53):

mener jeg har lest noe om at det funker best på lys hud og mørkere hår (litt kraftigere hårvekst), eller er det like bra for alle? Hun har lyse hår, så derfor har jeg liksom ikke tenkt så mye på det som et alternativ, men muligens det hadde vært det beste tross pris i lengden. Hvilken type anbefaler / har du god erfaring med i så fall?

det er best for de med mørkere hårfarger, men det er mange rundt meg som har opplevd en sterk reduksjon i hårvekst selv med lyst hår. for noen har det tatt litt lengre tid, men de fleste er veldig fornøyde. jeg ble anbefalt alvaskin av en venninne, så det er den jeg brukte og kan definitivt anbefale 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...